De kerstboom

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: kerstdag?

Berichtdoor frekje » 24 dec 2004 12:01

Divrei Shmuel schreef:
Leest nijn posting hierboven nog eens.
Sam[/quote]

Goed, sorry had ik niet gelezen. Maar je hebt wel gelijk ja!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 dec 2004 12:58

caprice schreef:
Krully schreef:
johannes1 schreef:bij mij gewoon 2 zondagen, 1 kerstviering van de zondagschool en gewoon eten.

Helemaal mee eens!!! Er is toch geen mooiere dag dan de zondag???Ik wou soms dat het altijd zondag was>>

Ja, mee eens.

Haha ik niet... want dan mag je nooit meer boodschappen doen en ben je binnen de korste tijd vol van geestelijk voedsel.... maar dood van de honger :D

Zondag is juist mooi omdat het een rustdag is die je 1x per week hebt :) Als je elke dag rustdag had dat niet zo zijn... God stelt niet voor niets maar 1 dag per week in als rustdag. :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 24 dec 2004 14:19

Marnix schreef:
Zondag is juist mooi omdat het een rustdag is die je 1x per week hebt :) Als je elke dag rustdag had dat niet zo zijn... God stelt niet voor niets maar 1 dag per week in als rustdag. :)

Zeker heeft God maar 1 dag ingesteld. Wij hebben namelijk ook de verplichting om te werken sinds het paradijs. Maar het zou eigenlijk bij ons wel elke dag zondag moeten zijn met wat we op al die dagen doen. Is dat allemaal wel nuttig? Zouden we veel dingen die we op zondag niet doen doordeweeks wel doen alleen maar om er zelf beter van te worden? Misschien maar eens (nog) meer tijd vrij maken elke dag om bijvoorbeeld de Bijbel te onderzoeken. Kijk maar eens wat je allemaal kunt schrappen elke dag.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 dec 2004 15:26

Klopt, door de week moeten we ook met God bezig zijn en voor Hem leven, dit moet niet iets zijn wat alleen maar kan op een dag dat je niet hoeft te werken :)

God schiep de zevende dag in de eerste plaats als rustdag voor de mens, omdat dat goed voor de mens is.... Hem eren mogen we ook doen op zondag maar daar hebben we niet een speciale rustdag voor nodig, dat kan namelijk ook door de week. Omdat we een rustdag nodig hebben omdat dat goed voor ons is heeft God dat prachtig gecombineerd met het feit dat we op die dag ook bij elkaar mogen komen en Hem zo te kunnen dienen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

ratje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ratje » 22 jan 2005 21:35

Yael schreef:Blijkbaar een Kerstboom :roll:

Wij hebben geen Kerstboom, maar wel overal lichtjes is volgens mij weinig verschil. t is meer voor de gezelligheid van de donkere dagen voor de Kerst. 8)
we hebben oa. geen boom om de katten :mrgreen:.

Hebben jullie katten :?:

Ik vind met een kerstboom opzich niets mis.
Als hij maar niet de plaats van Christus inneemt.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 22 jan 2005 21:37

:mrgreen: ja maar liefst 4.

Terug naar “Archief”