joepie schreef:Volgens mij kunnen a.s. schoonouders behoorlijk een relatie tegenwerken, en op die manier kun je weleens op een nare manier er achter komen hoe relavant schoonouders kunnen zijn.
Dat kunnen ze inderdaad, dat is al erg genoeg. Maar ik was niet van plan om me daardoor te laten leiden. Ik acht mijn (ge)liefde nog altijd belangrijker dan de voorkeuren van m´n as. schoonouders..
En het heeft niets te maken met de zelfstandigheid van het meisje als je haar ouders om de hand van hun dochter vraagt.
Maar voor mij heeft het met weinig respect en zeker geen zelfstandigheid te maken van je jongen als hij het niet durft te vragen. En denkt dat ze er niks mee te maken hebben wat hij met hun dochter wil. Dat maken ze zelf wel uit.
Het heeft helemaal niets te maken met durven, ik zie er gewoon het belang niet van in. En de ouders maken helemaal niet zelf uit of ze er iets mee te maken hebben, en ook ik niet, maar hun dochter.

Ik zie mijn vriendin als een zelfstandig denkend indvidu dat haar eigen keuzes maakt, ook aangaande haar vriend. Als zij het nodig vindt om zich te conformeren aan de wensen van haar ouders in deze moet ze dat vooral doen, en anders niet. Dat is niet mijn zaak in ieder geval.
Gelukkig hebben wij schoonzoons die weten hoe het hoort. En voor wie ik veel respect heb dat ze het ook aandurfden om er met ons over in gesprek te gaan. Daarmee stijgen ze in mijn achting.
We hebben dan ook fijne herinneringen aan de gesprekken die we met elkaar gevoerd hebben hierover.
Daar zeg ik natuurlijk helemaal niets van, fijne gesprekken zijn altijd goed en het is waardevol om goed contact met je schoonouders te hebben.
En ik moet zeggen dat de ouders van onze schoonzoons ook erop aandrongen dat hij ons netjes zou vragen om de hand van onze dochter. Dus gelukkig zijn er nog meer "ouderwetse" ouders in de wereld.
Je hebt het wel met jezelf getroffen of niet?

Ik ben blij dat jij mijn schoonmoeder niet bent, maar dat zal wel wederzijds zijn..