Verzekeren en geloof, kan dat samen gaan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 24 mei 2004 12:15

sprak hij licht geirriteerd, maar ehm, waarom pas innemen als je ziek wordt? Je vertrouwt dus op god, totdat dat niet blijkt te werken ne je toch ziek word en dan vertrouw je niet meer, maar neem je de pillen of begrijp ik het nu verkeerd?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mei 2004 12:18

thespiritisinsideus schreef:sprak hij licht geirriteerd..

Ach, ik ben niet snel geirriteerd, maar sommige mensen hier zijn wel in staat me tot wanhoop te drijven.. :wink: Gelukkig hebben we daar sinds kort een oplossing voor: deze smiley, die m'n gevoel soms beter uitdrukt dan 1000 woorden ](*,)

8)

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 24 mei 2004 12:26

Aragorn schreef:O, ze mogen het niet van jou? Nouja, dat pleit dan in ieder geval voor de GGiN, maar dan vind ik jou nog steeds een eng mannetje dat z'n persoonlijke opvattingen aan anderen op probeert te leggen.

Dank je, jij niet dan?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mei 2004 12:32

Het Weermannetje schreef:
Aragorn schreef:O, ze mogen het niet van jou? Nouja, dat pleit dan in ieder geval voor de GGiN, maar dan vind ik jou nog steeds een eng mannetje dat z'n persoonlijke opvattingen aan anderen op probeert te leggen.

Dank je, jij niet dan?

Nee.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 24 mei 2004 12:38

Huh? Ik denk dat het niet mag, dus zet ik dat erneer. Je schrijft hier toch alles op persoonlijke titel?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 24 mei 2004 12:45

Jij dringt je mening op, je wilt deze opleggen, dat is het verschil...

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 24 mei 2004 12:47

goed, weet je wat ik denk? ik denk dat iedereen zich hier zijn mening kan geven en die kan beargumenteren en kan proberen de mening van een ander onderuit te halen. Maar er is een subtiel onderscheid tussen je mening geven en willen dat iedereen jouw mening heeft. Zo kan je bijvoorbeeld vinden dat homosexualiteit verwerpelijk is, maar toch niet zeuren over het homohuwelijk, omdat het jou niet verplicht om met iemand van hetzelfde geslacht te trouwen zum beispiel

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 24 mei 2004 12:48

kurtyo schreef:Jij dringt je mening op, je wilt deze opleggen, dat is het verschil...

waar doet weerman dat dan?
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mei 2004 12:49

kurtyo schreef:Jij dringt je mening op, je wilt deze opleggen, dat is het verschil...

Precies, Weermannetje zegt dat anderen van hem die dingen niet mogen gebruiken. Dat is iets anders dan wanneer je zegt dat je ze zelf niet wilt gebruiken, maar anderen daar vrij in laat in hun verantwoordelijkheid tegenover God.

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 24 mei 2004 12:58

Het Weermannetje schreef:Ik heb absoluut niet het Godsvertrouwen van mensen die zich verzekeren in twijfel getrokken. Dan laat je mij buikspreken.

lijkt me een voldoende bewijs dat weerman het niet als een wet van meden en perzen ziet.

maar goed weerman kan het best zelf vertellen hoe hij he een en ander wil opleggen.
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 24 mei 2004 13:01

Zodra ik het zeg is het mijn mening. Dus ik denk. En als ik dan zeg je, dan lijkt het algemeen, maar het is dus mijn mening.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mei 2004 13:14

Het Weermannetje schreef:Zodra ik het zeg is het mijn mening. Dus ik denk. En als ik dan zeg je, dan lijkt het algemeen, maar het is dus mijn mening.

Nouja, dan zal ik wel in verwarring geraakt zijn doordat je zei dat het van jou niet mocht..

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 mei 2004 13:24

Zodra ik het zeg is het mijn mening. Dus ik denk. En als ik dan zeg je, dan lijkt het algemeen, maar het is dus mijn mening.

Gelukkig gaat het er niet om wat jou mening is :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 24 mei 2004 13:35

tuurlijk wel, daarom discussieer je, ik wil juist weten wat zijn mening is

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 24 mei 2004 13:57

Aragorn schreef:
Het Weermannetje schreef:Zodra ik het zeg is het mijn mening. Dus ik denk. En als ik dan zeg je, dan lijkt het algemeen, maar het is dus mijn mening.

Nouja, dan zal ik wel in verwarring geraakt zijn doordat je zei dat het van jou niet mocht..

Precies. Je moet er gewoon bij iedereen vanuit gaan dat het niet een wil opleggen is, maar gewoon zijn of haar mening is.

Terug naar “Archief”