Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mannetje1977
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor mannetje1977 » 17 feb 2014 19:54

Ik lees al een hele tijd mee in draadjes over homoseksualiteit.

Op meerdere plekken heb ik gelezen over de veroordeling van J.Q.

Zonder nu in de morele discussie willen stappen, valt me hier op dat pedofilie en pedoseksualiteit makkelijk op één hoop worden gegooid.

Natuurlijk ken ik niet alle ins en outs op dit gebied maar ik zou niet zonder meer willen stellen dat alle vormen van seksueel kindermisbruik een vorm van pedofilie is. Het is natuurlijk wel altijd een pedoseksueel vergrijp.

In de literatuur worden meerdere oorzaken van pedoseksualiteit benoemt. Pedofilie is één oorzaak, maar niet de meest voorkomende. De meest voorkomende vorm van pedoseksualiteit is de situationele pedoseksualiteit. Bij deze vorm gaat het er wel degelijk om dat iemand niet op een gezonde manier kan omgaan met zijn eigen seksuele verlangens en dan uit frustratie zich vergrijpt aan kinderen. Bij situationele pedoseksualiteit gaat het bijna altijd om incestueus misbruik.

In het geval van J.Q. wordt door de verdediging zelf de link met J.Q.'s verborgen homoseksualiteit en niet kunnen omgaan met dit verlangen gelegd.
Liefdevolle reactie op 30-jarige man (Maskers af als atheïst): https://dogmavrij.nl/2017/03/04/refoweb ... hulpvraag/

Bambi

Berichtdoor Bambi » 17 feb 2014 20:22

Je hebt gewoon van kinderen af te blijven.
Ik denk dat het voor de slachtoffers ook niet uitmaakt, wat voor stempel erop geplakt wordt.

Die zijn voor hun leven beschadigd.
En die moeten leren omgaan met een gevoel van walging, ook van zichzelf, omdat ze er aan meegedaan hebben i.p.v. aan de bel te trekken en hun lichaam er ook nog op reageerde.

Die gevoelens zijn moeilijker te verwerken, dan géén seks te mogen hebben.

Ook heeft deze meneer duidelijk een daderprofiel, want hij neemt de verantwoording niet op zich en gedraagt zich eerder als slachtoffer.

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 17 feb 2014 20:28

Mannetje 1977 dat wist ik niet. Ik kan het me gelukkig ook niet voorstellen. Hoe kan je nou als je op grote harige volwassen mannen valt, je richten op zoiets totaal ander als een kind van 10. Ik had dan eerder verwacht dat hij parkeerplaatsen zou gaan afstruinen ofzo. Ik geloof je wel hoor, maar het blijft een vreemd fenomeen. Aan de andere kant kan ik me goed voorstellen dat je behoorlijk verknipt kunt raken van het ontkennen van je eigen homoseksualiteit.

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 17 feb 2014 20:30

Bambi helemaal met je eens

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 17 feb 2014 20:45

Bambi schreef:Je hebt gewoon van kinderen af te blijven.
Ik denk dat het voor de slachtoffers ook niet uitmaakt, wat voor stempel erop geplakt wordt.

Daar zijn we het allemaal wel over eens. Daar ligt ons verschil ook niet. Niemand wil die schade op wat voor een manier dan ook goedpraten.

Echter een feit is dat er mensen zijn die niet van zijn eigen kinderen is afgebleven. En in dit specifieke geval brandt de vraag op onze lippen; hoe komt dat?

En voor het antwoord op deze vraag lijkt het wel alsof er net verkiezingen zijn gehouden. Dan claimt ook iedere partij de uitslag in zijn voordeel. Inclusief mijzelf overigens in eerste reflex.

Sommigen zien in dit voorval een ondersteuning voor hoe slecht het is om homoseksualiteit te onderdrukken. Anderen zullen zeggen; zie je nu wel dat krijg je we van als je jezelf daar mee inlaat, hij had nog meer moeten onderdrukken. En zo zijn er legio claims te leggen op welke oorzaak leidt tot dit gevolg. Het echte antwoord is; we weten het niet (zeker). We kunnen slechts vermoeden.

Het blijft een intrigerende mengelmoes van wat-als veronderstellingen in mijn eigen hoofd. En daarmee probeer ik dat dan maar af te sluiten. Niemand kan uiteindelijk deze episode toevoegen aan zijn eigen parochie, als scalp die aan de gordel van het eigen gelijk kan worden gedragen. Hoe verleidelijk dat ook is. En dat is misschien maar goed ook, want de waarheid is soms (te) hard.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 17 feb 2014 20:47

Hierin ook met je eens, bambi.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 17 feb 2014 20:50

yobem schreef: En zo zijn er legio claims te leggen op welke oorzaak leidt tot dit gevolg. Het echte antwoord is; we weten het niet (zeker). We kunnen slechts vermoeden.

Nee hoor. Neem gewoon Q's eigen verklaring serieus. Dan is het tamelijk duidelijk.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 17 feb 2014 21:04

Ja, dat vind ik ook. Afgaan op wat er aan gegevens bekend is en niet teveel willen invullen.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 17 feb 2014 21:41

Cicero schreef:Nee hoor. Neem gewoon Q's eigen verklaring serieus. Dan is het tamelijk duidelijk.

En de verklaring van de zoon veeg je dan maar voor het gemak van tafel?
Die zegt nl. dat er penetratie was en Q. ontkent dat.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 17 feb 2014 21:48

Bambi, doe even normaal.

Smerige truc hoor, snel het over iets anders gaan hebben als je een conclusie niet wilt accepteren.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 17 feb 2014 21:49

Faramir schreef: Ik wil aangeven dat het voor pedoseksuelen geen gemakkelijk leven is. Het is een geaardheid net zoals homofilie of heterofilie maar je kan en mag er niets mee. Wij als samenleving eisen van deze mensen geheelonthouding.

Je zou bijna medelijden krijgen, he?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 17 feb 2014 21:52

mealybug schreef:Je zou bijna medelijden krijgen, he?

Zolang een pedofiel iemand van minderjarigen afblijft, jazeker. Deze persoon kiest er immers niet zelf voor om pedofiel te zijn. Hij/zij is het en zal zich tegen zijn/haar eigen natuur moeten verzetten, zijn/haar leven lang.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 17 feb 2014 22:02

Faramir schreef:Zolang een pedofiel iemand van minderjarigen afblijft, jazeker. Deze persoon kiest er immers niet zelf voor om pedofiel te zijn. Hij/zij is het en zal zich tegen zijn/haar eigen natuur moeten verzetten, zijn/haar leven lang.

Of
http://nl.wikipedia.org/wiki/Castratie

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 17 feb 2014 22:02

Faramir

Berichtdoor Faramir » 17 feb 2014 22:04

Probeer het eens bij jezelf uit en laat me dan de bevindingen weten wat het met jouw lichaam en geest doet.

Succes!

Terug naar “Archief”