Opwekking

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Opwekking

Berichtdoor Boerin » 04 nov 2013 16:20

xsidd schreef:@Jvslooten

juist!! Over die dag staat geschreven dat alles openbaar zal worden! Zelfs de gedachtegangen van het hart zullen openbaar worden!! Nou, wie is daar nu blij mee? Wees eerlijk mensen!!

Wat in het oor gefluisterd is zal van de daken gepredikt worden zegd Jezus!!

Ik kijk wel uit naar de toekomst, maar ik ga me niet zitten verheugen op die grote dag! De oordeelsdag bedoel ik dan!!

Mvg.

Johannes 5:24 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie mijn woord hoort en Hem gelooft, die Mij gezonden heeft, heeft eeuwig leven en komt niet in het oordeel, want hij is overgegaan uit de dood in het leven.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 04 nov 2013 16:30

Jvslooten schreef:Dat bedoel ik dus met Amos 5:18... onderzoeken wij onszelf nog wel?
schelpje3 schreef:Dat zou zeker in de voorbereidingsweek, voor het H.A. moeten gebeuren.
Zeker weten. Maar als het daarbij blijft (of je moet natuurlijk iedere week avondmaal vieren) is dat ook een beetje schraal. En nu weet ik wel, niet iedereen draagt honderdtwintigvoud, maar toch. De maagd Israël, zoals Amos dat zegt, keek ook uit naar de wederkomst. Wee hun, zegt de HEERE echter. Of zoals Jezus zegt, Velen zullen op die dag tegen Mij zeggen: Heere, Heere (...) En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend. Wat maakt ons anders?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 nov 2013 16:42

Jvslooten schreef:Zeker weten. Maar als het daarbij blijft (of je moet natuurlijk iedere week avondmaal vieren) is dat ook een beetje schraal. En nu weet ik wel, niet iedereen draagt honderdtwintigvoud, maar toch. De maagd Israël, zoals Amos dat zegt, keek ook uit naar de wederkomst. Wee hun, zegt de HEERE echter. Of zoals Jezus zegt, Velen zullen op die dag tegen Mij zeggen: Heere, Heere (...) En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend. Wat maakt ons anders?

Dat zou zeker te schraal zijn, bij 4 x H.A. per jaar.
Velen menen uitgenodigd te zijn voor de Bruiloft, maar hebben geen Bruidskleed ontvangen van de Bruidegom Zelf!
En als je uitziet naar de ontmoeting met de Heere Jezus, zal Hij zich eerst aan je bekend hebben moeten maken. Ziende op zijn doorboorde handen en doorstoken zijde. m.a.w.: heb je gewaakt, of ben je in slaap gevallen? Als nu de discipelen zelfs in slaap gevallen zijn, "kunt u niet één uur met Mij waken?" lukt het ons dan wel gemakkelijk?

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 04 nov 2013 16:51

schelpje3 schreef:Dat zou zeker te schraal zijn, bij 4 x H.A. per jaar.
Bij ons ook vier keer per jaar.. 7 December is het weer zover, ik leef er naartoe:)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 04 nov 2013 17:31

schelpje3: "en hoe weet jij zo zeker dat jij daar bij hoort?"

Is dit nu werkelijk een serieuze vraag?

Niet om het een of ander hoor, maar ik ben een wedergeboren kind van God, dus daar is je antwoord.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 nov 2013 17:37

ineke-kitty schreef:schelpje3: "en hoe weet jij zo zeker dat jij daar bij hoort?"

Niet om het een of ander hoor, maar ik ben een wedergeboren kind van God, dus daar is je antwoord.

Ik volg het gesprek niet en wil geen partij kiezen in deze maar vind de materie wel interessant.
Indien de vraag serieus was dan geef je daar alsnog geen antwoord op. Maar ik zal er een nieuw wat algemener topic over maken.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 04 nov 2013 17:42

Hoe weet je of je wedergeboren bent?

Je weet door Gods Geest die in je woont, dat je gered bent. Je veranderd als persoon omdat God je karakter gaat vormen! Je voelt je blij worden als je het evangelie verteld, omdat Gods Geest die in je woont daar zeer verheugd van word! Je geweten gaat ineens weer goed werken!!

Het is het diepe verlangen van Gods Heilige Geest, om Jezus Christus vol in de schijnwerpers te zetten!

Als je twijfelt of je gered bent of niet, roep Hem aan!! Hij geeft zekerheid!!

Ik kan als mens die zekerheid niet geven, maar Hij kan dat wel!! En er ligt een rijke belofte lieve mensen! Wie zoekt, ZAL vinden en wie klopt ZAL worden OPEN GEDAAN!!

Mvg.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 04 nov 2013 17:44

Faramir: " dan geef je daar alsnog geen antwoord op"

Ik dacht het toch wel hoor.
Dat men het begrip "wedergeboorte" niet begrijpt, daar kan ik weer niets aan doen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 04 nov 2013 17:47

Ik zal nog duidelijker zijn.

"wedergeboorte" betekent "van boven geboren worden", d.w.z. geboren worden uit Geest en Water, en dan bedoel ik niet de doop in water, want dat is een beeld van wedergeboorte.
Je kunt daar een apart topic voor openen als je dat nuttig vindt, maar het is zoals het is.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 04 nov 2013 17:51

@Inneke

Het is waar wat je zegd! En de vruchten van de Geest worden dan zeker zichtbaar in het leven van de mens, door de genade van Hem!

Mvg.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 nov 2013 17:53

Tot op heden helaas voornamelijk oneliners gelezen. Ik heb er inmiddels een apart topic over aangemaakt.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 04 nov 2013 18:03

@Boerin

Ik ga er ook niet vanuit dat ik veroordeeld word. omdat Hij alles voor mij droeg! Maar er is wel een oordeel, want inhoud dat ik dus wel beoordeeld ga worden. Ik ken mn eigen hart een beetje door Gods genade, maar dat is niet zo best kan ik melden....

Vandaar dat ik niet reikhalzend uitkijk naar de Oordeelsdag... tenminste zo zie ik het op dit moment;)

Mvg.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 04 nov 2013 18:55

Hoe ik weet dat ik erbij hoor. OP grond van Romeinen 8 vers 38.
Als je twijfelt is dat ongeloof en als je gelooft is dat een zeker weten.

De vruchten van de Geest hebben alles te maken met de werken des geloofs en met loon.
Niet met behoud.
Wij worden niet geoordeeld, wij zijn al geoordeeld. Dat staat letterlijk in de Bijbel ons oordeel vond plaats op het kruis van Golgotha. Ongelovigen en de gelovigen van het oude Verbond wachten op de opstanding op de Jongste Dag". "Ja Heer wij weten dat er een opstanding is ten laatste dage".

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 nov 2013 19:55

ineke-kitty schreef:schelpje3: "en hoe weet jij zo zeker dat jij daar bij hoort?"

Ik kan dat helaas niet aan je postings aflezen, gezien je dwalingen die je hier verkondigt.
Dit antwoord getuigt hier eigenlijk van.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 04 nov 2013 20:00

Daar gaan we weer, Truus met haar valkuilen en dubbele bodemvragen is er weer! Gezellig hoor. Een dwaling is dat je leert dat de Here Jezus nedergedaald is naar de hel. Dat is pas een dwaling! Maar dat heeft niets met je geloofsleven te maken en ik zal nooit zeggen dat je om een dwaling niet behouden bent. Dat gaat ver buiten ons boekje bovendien hebben veel mensen niets anders geleerd dan bepaalde vreemde leringen.

Terug naar “Archief”