Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 dec 2012 23:41

Hieke, mooi verwoord je gedachtengang.!!

Ik ben.oberigens wel erg flexibel, daarom balen enkele scholen nu, omdat ik een baan heb, te pas en.onpas werd ik uit bed gebelld.

Overigens nu opnieuw m ziek! Overgeven en fors hoge koorts, eens.kijke. Wat een zetpil te bieden heeft.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 dec 2012 21:44

Pluk01 schreef:
Hier klaagt Levi al een paar weken steeds over hoofdpijn, vannacht werd hij zelfs huilend wakker omdat hij zo'n zeer hoofd had. Vrijdag was ik bij de dokter omdat hij zo hoest, even z'n longen laten beluisteren, maar de hoofdpijn wel even genoemd. De dokter ging er verder niet op in, hij heeft wel in z'n oren gekeken of het daar vandaan kwam, die waren verder niet ontstoken. Maar ik vind het zelf eigenlijk wel vreemd, een kind van 3 wat steeds klaagt over hoofdpijn. Of ben ik dan weer te overbezorgd? Hebben jullie kindjes op die leeftijd ook al vaker last van hoofdpijn? Ik heb hem vannacht maar sinaspril gegeven, daarna heeft hij nog wel lekker geslapen. Ik denk dat ik het nog even aankijk tot de verkoudheid verdwenen is, maar anders ga ik toch wel weer terug naar de dokter.

Manoël (2 jaar en 4 maand) heeft het nu ook al een aantal weken.. ben er al een paar keer mee bij de huisarts geweest, maar ik kom er niet verder mee.. gister en vandaag ook weer hoge koorts en weer erge pijn in zn hoofd.. ik weet het ook niet meer..

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 dec 2012 08:30

Ben het wel met je eens hieke, maar denk neit dat er alleen maar verliezers zijn, er zijn alleen winnaars. Maar het ligt eraan hoe je er zelf mee omgaat.
Doordat wij altijd heel duidelijk zijn geweest in onze keuzes, ook naar anderen toe, is het nu zo dat dat prima geaccepteerd wordt. En natuurlijk voel ik af en toe nog de afkeuring van familie, die het niet goed vinden dat we onze kinderen wegbrengen, maar het is geheel aan mij wat ik ermee doe. En nu ik het niet meer als verliezen zie, maar als winnen, omdat die familie zo ook wat breder leert denken en kijken, is het helemaal niet erg meer.
Nu op de school van de oudste ervaar ik het weer, een beetje afkeuring, zeker omdat ik 'wel 3 dagen' werk, maar ik vind het nu voor mij de kunst om die afkeuring van me af te laten glijden en ermee om te leren gaan, en me ook daar op school prettig te voelen, omdat wij bewust deze keuzes maken. En daardoor win ik weer wat, ik leer weer mezelf beter kennen :)

Gisteravond maar eens het nachtlampje weer aan gedaan bij Frederiek, en ze heeft 1 minuut gehuild en sliep toen tot vanmorgen half 8. Ongelooflijk, na avonden gebrul van een uur.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 dec 2012 09:12

Iemand mag toch wel een mening hebben over werkende moeders? (of huismannen of wat dan ook)
Er zijn ook mensen die een bepaalde mening hebben over ons leven, tsja dat mogen ze hebben. Ik zie het niet als aanval. Zo heb ik dan ook mijn mening.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 dec 2012 09:20

ik zou ook wel willen werken, maar een van de redenen wat mij tegenhoud is zieke kinderen.. mijn kinderen zijn helaas nogal regelmatig ziek.. als ik zou werken, werk ik in de zorg, dus ik kan niet zomaar wegblijven.. mijn mans baas is ook niet zo flexibel dat hij zomaar een dag kan thuis blijven.. heb niemand in de buurt die ze evt zou opvangen.. dus geen idee hoe ik dat dan zou moeten regelen

vanellus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor vanellus » 17 dec 2012 09:27

Evelien schreef:Iemand mag toch wel een mening hebben over werkende moeders? (of huismannen of wat dan ook)
Er zijn ook mensen die een bepaalde mening hebben over ons leven, tsja dat mogen ze hebben. Ik zie het niet als aanval. Zo heb ik dan ook mijn mening.

Natuurlijk mag iedereen over alles een mening hebben. Maar in de werkende moeder-discussie wordt een mening vaak een uitspraak over iemands kwaliteiten als ouder, of over de "verkeerde prioritisering" van de werkende moeder. Dan lijkt het alsof de mening ineens algemeen geldend is: als je werkt, ben je een slechte moeder. Misschien is mijn gevoeligheid hierin ook wel ingegeven door twijfels over onze keuzes. Zou zo maar kunnen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 dec 2012 09:49

Op zich mag iedereen idd een mening hebben, dat maakt me niks uit, maar helaas worden er ook dingen gezegd als: God wil dat je thuis blijft als moeder' iets in die trant, en dat vind ik zo kwalijk. En dan zijn er wel verliezers denk ik ;) Al probeer ik dan mezelf in bedwang te houden en niet altijd overal te reageren, omdat ik weet dat het weinig uitwerkt en ook niet tot Gods eer is om daar elkaar op aan te vallen.

en dan weer over de refowebKIDS i.p.v. de moeders. Ik hou wel van dit weer, ze zijn zo heerlijk aan het spelen, puzzelen, kleuren, heerlijk :D

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 17 dec 2012 10:05

@TJ: Vervelend is het he! De rest van het weekend heb ik Levi er niet meer over gehoord. Hij drinkt wel erg weinig, dus heb hem behoorlijk veel drinken gegeven dit weekend, misschien lag het daar toch aan. Heb zelf ook snel hoofdpijn als ik te weinig drink. Hij heeft verder geen koorts ofzo. Maar als Manoel ook koorts heeft, zouden het dan niet z'n oortjes zijn? Volgens onze huisarts kunnen ze daar ook erge hoofdpijn van krijgen. Beterschap voor hem!

Dit weer ben ik niet zo'n fan van. Hou erg van zon etc. en met dit weer kom ik m'n bed heel moeilijk uit. Maar Levi speelt idd wel heerlijk binnen, dat is dan wel weer fijn!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 dec 2012 10:07

Ik houd niet zo van deze tijdsperiode, maar ze hebben bij mij afgelopen weekend ook zo leuk zitten knutstelen samen, geen onvertogen woord gevallen, echt heerlijk. Toch heb ik liever de zomer, lekker de deuren open de hele dag buiten ravotten. Ik merk ook dat de oudste echt moet uitwaaien buiten om zijn energie kwijt te kunnen.

trijntjejohanna schreef:ik zou ook wel willen werken, maar een van de redenen wat mij tegenhoud is zieke kinderen.. mijn kinderen zijn helaas nogal regelmatig ziek.. als ik zou werken, werk ik in de zorg, dus ik kan niet zomaar wegblijven.. mijn mans baas is ook niet zo flexibel dat hij zomaar een dag kan thuis blijven.. heb niemand in de buurt die ze evt zou opvangen.. dus geen idee hoe ik dat dan zou moeten regelen

@tj kan je geen avonddiensten of weekenddiensten draaien? Juist in de zorg moet daar toch wel een mouw aan te passen zijn?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 dec 2012 10:12

Hier idem, twee buitenkinderen! Ik kijk uit naar lekker zandbakweer!!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 17 dec 2012 10:21

Hier hebben de kinderen ook hoge koorts en hoofdpijn. Het heerst echt, gelukkig duurt het maar een paar dagen. Nu ook nog lekker verkouden erbij.

Wij hebben ook echte buitenkinderen gaan als het even kan ook nu vaak buiten spelen. Al is de playmobile ook heel favorite.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 dec 2012 10:27

Hier ook een kereltje dat graag buiten speelt. Geef mij de zomer maar. Heerlijk de deur open.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 dec 2012 10:33

Uiteindelijk is lekker buiten spelen beter ja :) Maar nu het niet anders is, geniet ik er toch wel van :D

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 dec 2012 10:54

ajl schreef:
@tj kan je geen avonddiensten of weekenddiensten draaien? Juist in de zorg moet daar toch wel een mouw aan te passen zijn?

avonddiensten beginnen meestal rond half 3/3 uur (tenminste waar ik tot nu toe gewerkt heb) dus dan zit je nog met een bepaalde overbruggingstijd..

het lastige is ook dat ik geen rijbewijs heb, dus als je avonddiensten enzo hebt dan ben je al beperkt tot het dorp hier, anders kom ik 's avonds niet meer terug..

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 dec 2012 11:07

Dat is lastig inderdaad. En voor die paar uur een gastouder of bso inschakelen?

Terug naar “Archief”