Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 mar 2010 20:24

maar hoe als diegene in het ziekenhuis komt oid? Ik regel vaak ook wel alles, maa rhub weet ook wel hoe hij hetmoet doen hoor! dus als ik druk ben, doet hij het ook regelmatig!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 mar 2010 23:06

Sterretje schreef:
*Annet* schreef:gut, dan heb jij nog de mazzel dat jouw hubsewup snapt hoe het werkt met telebankieren. Die van mij niet hoor. Zou ik het hem gisteravond nog uit moeten gaan leggen daar bij de Ikea, nee bedankt.

Hoe doet hij zijn bankzaken dan?

hij heeft geen bankzaken, hij heeft geen pinpas. Het boeit hem niet en hij heeft alle vertrouwen in mij :mrgreen:

als een van ons in het ziekenhuis komt is het echt geen ramp als een week de betalingen niet gedaan worden hoor. Het meeste gaat toch automatisch en ik ben degene die iets bijv. via internet koopt en het dan ook betaald dus het zal wel loslopen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 12 mar 2010 09:49

Wij telebankieren allebei met onze eigen bankpas. Als de stapel te hoog word ga ik zelf zitten maar over het algemeen regelt Wup het. Dat is het enige wat hij hoeft te doen, oja, naast de kliko en het oud-papier :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 mar 2010 10:22

jij hebt vast een echte vent :P
ja, dat is mijn mening dan he.....

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 mar 2010 13:06

Ik regel thuis ook altijd alle bankzaken. Mijn man verdiept zich er helemaal niet in. Hij weet niet eens wat hij elke maand verdient en het interesseert hem ook niet.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 mar 2010 14:32

ajl schreef:Ik regel thuis ook altijd alle bankzaken. Mijn man verdiept zich er helemaal niet in. Hij weet niet eens wat hij elke maand verdient en het interesseert hem ook niet.
oei dat lijkt mij dan ook niet echt... ja... ehm..... gezond ? Ik bedoel het niet rot maar wij weten precies wat we verdienen en daarom ook precies wat we kunnen uitgeven en wat we overhouden. Dat lijkt mij bijzonder lastig als je het niet weet. Maar goed, ieder z'n eigen huishouden :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 mar 2010 14:43

Ik vind mezelf best wel gezond en weet toch echt niet wat ik precies verdien. Dat houdt manlief bij. Hij houdt ook bij wat we kunnen uitgeven. Ik vind het wel prima zo, het scheelt mij een hoop kopzorgen, anders pieker ik alleen maar, terwijl ik nu een onbezorgd leven leid. En vanwege die eigenschap heeft manlief de bankzaken op zich genomen. Iedereen gelukkig :mrgreen:

Het is altijd zo ontzettend correct om dan te zeggen, dat je het echt allebei MOET weten, want wat als er eentje in het ziekenhuis belandt... nou, precies zoals Annet zei: dan kan het wel een weekje wachten. En hey, ik leef niet helemaal onder een steen, ik zal er heus wel uit komen als er iets met manlief is.

Dus zoals kwebbel al zegt: ieder zijn eigen huishouden :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 mar 2010 14:44

haha ik geloof dat jij gezond bent, ik wilde er mee zeggen dat ik het zelf niet zou kunnen voorstellen. Maar ja, goed... ach.... als ze maar tevreden zijn :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 12 mar 2010 14:49

Wij weten ook niet wat we verdienen, hoor. Dat verschilt bij beiden maandelijks, kan heel wat eurootjes schelen...
Afbeelding

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 12 mar 2010 15:31

Huh, jullie weten beide niet wat jullie verdienen? Dus weten niet wat er binnenkomt?
Het is toch wel handig als iig één van de twee dat een beetje bijhoudt?

Of jullie moeten beide sloten met geld verdienen, en dat het verschil tussen veel en iets minder veel niet meer uitmaakt. :)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 12 mar 2010 15:47

Tuurlijk weet ik wel ongeveer wat ik verdien, maar het kan zo 300 euro per maand schelen. Ik werk onregelmatig, dus krijg ook ORT. Als ik in een maand meer weekenden werk en inval op (andere) locatie(s) krijg ik ook meer. Bij mijn man ligt het er net aan of hij werk heeft en waar hij werkt. Een ZZP'er heeft nooit een vast salaris, dus logisch dat je niet weet wat er altijd binnenkomt, lijkt mij.
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 12 mar 2010 15:49

Heeft dus niks met bijhouden te maken...
Afbeelding

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 12 mar 2010 16:35

Daphne schreef:Tuurlijk weet ik wel ongeveer wat ik verdien, maar het kan zo 300 euro per maand schelen. Ik werk onregelmatig, dus krijg ook ORT. Als ik in een maand meer weekenden werk en inval op (andere) locatie(s) krijg ik ook meer. Bij mijn man ligt het er net aan of hij werk heeft en waar hij werkt. Een ZZP'er heeft nooit een vast salaris, dus logisch dat je niet weet wat er altijd binnenkomt, lijkt mij.

Nouja, ik vind dat niet logisch . :)

Juist als je zo onregelmatig werkt, is het toch goed om steeds te kijken wat je binnenkrijgt per maand?
Kortom, dan weet je toch wel wat je verdient?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 12 mar 2010 16:59

ik kijk natuurlijk elke maand op mijn rekening (en mijn man op de zijne) naar wat we binnen krijgen! Ik zeg alleen maar, dat het elke maand sterk wisselt, dus dat we niet elke maand van te voren weten hoeveel er die maand aan salaris binnen gaat komen.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 mar 2010 17:31

Het is bij ons ook per maand verschillend wat er binnen komt. Hangt af hoevel uren ik per week maak. Het salaris van m'n man is ook verschillend. Wij kijken wel per maand wat we ongeveer uitgegeven hebben. Maar wij hoeven niet echt op onze centen te letten maar gooien ons geld ook niet zo over de balk.

Hier weet ik ook niet de inloggegevens van m'n man z'n internetbankieren en ook niet z'n pincode. Maar kan wel bij z'n geld komen als het zou moeten.

Terug naar “Archief”