Refoweb is REFO-web?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 02 jun 2008 18:46

Smurffie schreef:
Weet je je komt me over (en dat is mijn mening ) als iemand van 80 , zwaar kerkelijk en totaal niet in een maatschapij staat en zijn boodschap als christen verkondigt maar meer als iemand die op een eiland staat te roepen waar niemand aanwezig is , maar ondertussen wel roepen dat je de boodschap verkondigt.

Owja Spons, heel subtiel van je, absoluut een eye-opener :roll:

ik heb nooit gezegd dat ik subtiel ben :) maar blijf wel van mening dat sommige mensen niet in de maatschapij staan maar er naast !

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 02 jun 2008 18:46

Spons, dit is niet lief. Discusseren is iets anders dan afzeiken, oké?
De natuur kent het geheim en glimlacht.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 jun 2008 18:48

Dat was wel een beetje op de man (lees vrouw) spelen, Spons.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 02 jun 2008 18:50

Spons schreef:
Smurffie schreef:
Weet je je komt me over (en dat is mijn mening ) als iemand van 80 , zwaar kerkelijk en totaal niet in een maatschapij staat en zijn boodschap als christen verkondigt maar meer als iemand die op een eiland staat te roepen waar niemand aanwezig is , maar ondertussen wel roepen dat je de boodschap verkondigt.

Owja Spons, heel subtiel van je, absoluut een eye-opener :roll:

ik heb nooit gezegd dat ik subtiel ben :) maar blijf wel van mening dat sommige mensen niet in de maatschapij staan maar er naast !

Lammetje verdedigt zich anders prima in deze maatschappij. Als jij je iets meer zou lezen op Refoweb, zou je kunnen weten dat ze het ook nog eens prima dóet in deze maatschappij. Wat voor functie je als mens ook hebt in deze maatschappij, je staat er altijd middenin. Jij bedoelt waarschijnlijk wereldvreemd. Wel, dat is ze overduidelijk niet. Ze verdedigt haar geloof en ik begrijp opeens heel goed waarom ze zich regelmatig aangevallen voelt hier.

André

Berichtdoor André » 02 jun 2008 18:52

Spons schreef:
André schreef:
em_ma schreef:Alsof positieve refo 's niet bestaan. (bedoel ik in het algemeen en niet alleen hier op RW)
Natuurlijk 'bestaan' die em_ma, je kunt als je wilt elkaar irl ontmoeten zelfs, zo vaak je wilt, op bijvoorbeeld een RW meeting.

ja hoor die bestaan gelukkig ook, heb er irl ervaring mee heb er zelfs een of andere gek uit twente tegengekomen ! :wink:
Ow, we kunnen de volgende keer ook wel eens wat van gedachten wisselen, ik ken je eigenlijk helemaal niet. Kunnen we het ook nog eens hier over hebben als je wilt:

André schreef:Spons, met zo'n post gooi ook jij meteen alle deuren dicht.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 02 jun 2008 18:55

En daarnaast, dit bedoel ik dus met " je moet je altijd verdedigen op Refoweb terwijl je Refo bent"
Dus ik laat het hierbij

Nou zeg. Een forum is om te discussiëren. Je kruipt in een slachtofferrol terwijl je net zo goed anderen kritisch kunt bevragen.

sela

Berichtdoor sela » 02 jun 2008 18:57

Cicero schreef:
En daarnaast, dit bedoel ik dus met " je moet je altijd verdedigen op Refoweb terwijl je Refo bent"
Dus ik laat het hierbij

Nou zeg. Een forum is om te discussiëren. Je kruipt in een slachtofferrol terwijl je net zo goed anderen kritisch kunt bevragen.

wel cicero, eenzelfde tekst was ik aan het typen.
best moeilijk lammetje, dat je daar af en toe inkruipt. dan is bij voorbaat wat andere zeggen bedreigend. dat heeft toch minder met het 'een echte refo-zijn' te maken?!
Laatst gewijzigd door sela op 02 jun 2008 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.

sela

Berichtdoor sela » 02 jun 2008 18:58

Marie Popelin schreef:Spons, dit is niet lief.

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 02 jun 2008 19:03

Zo we zijn hier wel weer lekker bezig merk ik al..... :( :( :( :( Er wordt soms wel heel hard gereageerd naar elkaar. is dat wel christelijk dan???

Om mijn mening ook even te geven: Het gaat God wel om het hart, maar het innerlijk komt ook naar buiten. Je kunt het aan de vruchten zien.

En ik kan me ook niet voorstellen dat mensen naar kroegen en disco's kunnen gaan en tegelijk kunnen zeggen dat ze bekeerd zijn. Kan me niet voorstellen dat iemand daar God kan ontmoeten.... maar goed dat is mijn mening dan.

Daarnaast kunnen we wel zeggen van ow al die wetten enz. onzin, het gaat om je hart. Maar toch heeft God de wet niet voor niets gegeven. Al maakt het wel uit hoe je de wet ziet en hoe je die gebruikt.
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 02 jun 2008 19:06

Cicero schreef:
Dus ik laat het hierbij

Dit is (zo je weet) niet de eerste keer dat ze zich verdedigen moet. Een forum is om te discussiëren, dat is waar. Dat weet Lammetje ook. Maar.. de lol gaat er zo wel van af.
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jun 2008 19:11

Mijn nekharen gaan wel van 2 zinnen overeind staan.
Dat we hier niet zijn om te genieten, maar om bekeerd te worden. Pardon???? Als dat de enige reden is van het hier zijn (waarbij je dus ook nog niet eens geniet van het leven), dan kan ik nu vast opdoeken. Want dat doel is bereikt. Een beetje grof gezegd, excuses.
In de Bijbel staat mijns inziens dat het grote doel van het leven is dat je bij Hem mag komen als je sterft, of als Hij terugkomt. En daarnaast nog doelen genoeg in het aardse leven, zoals uitdragen dat je Christen bent.

En de tweede zin, dat er genoeg mensen aangaan die niet bekeerd zijn. Ik vind het erg heftig, dat iemand dat durft te zeggen.
Ik kan me niet herinneren dat er in onze gemeente ooit zo gekeken is naar een Avondmaalganger. Ik merk bij ons altijd grote blijdschap als iemand aangaat die nog niet gegaan is, of gewoon over iedereen die gaat. Dat lijkt me de goede houding, in plaats van het af te keuren.

Ik ben het zeker met Lammetje eens, dat sommige dingen wat strakker mogen, maar met die dingen ben ik het ten zeerste oneens!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

André

Berichtdoor André » 02 jun 2008 19:12

Maneah schreef:
Cicero schreef:
Dus ik laat het hierbij

Dit is (zo je weet) niet de eerste keer dat ze zich verdedigen moet. Een forum is om te discussiëren, dat is waar. Dat weet Lammetje ook. Maar.. de lol gaat er zo wel van af.
Oké, maar hoe komt het dan dat blijkbaar alleen zij zich aangevallen voelt en de rest van de mensen die refo zijn niet? Of zeg ik nu iets heel raars?

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 02 jun 2008 19:15

@ MissF: die toon kan volgens mij wat minder fel. (En het is niet ontopic. )Kijk, ik kan begrijpen dat lammetje zich zo aangevallen voelt. Ik zou echter zoiets hebben van: waarom zit die ander meteen op de kast? Dat is ook niet erg sterk.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 jun 2008 19:28

Spons schreef:Weet je je komt me over (en dat is mijn mening ) als iemand van 80 , zwaar kerkelijk en totaal niet in een maatschapij staat en zijn boodschap als christen verkondigt maar meer als iemand die op een eiland staat te roepen waar niemand aanwezig is , maar ondertussen wel roepen dat je de boodschap verkondigt.

Je bent niet de enige die mij vind lijken op iemand van 80, en ik ben er nog blij me ook! Dan is iig mijn boodschap duidelijk dat ik niet mee wil met deze wereld. De mensen van 80 redden het niet meer, die houden het niet bij. Ik wíl het niet bijhouden, al wil ik ook mn kop niet int zand steken en lees ik wel wat er in de wereld speelt. Maar dat het me bezig houdt? nee.

Gelukkig kunnen mijn collega's en anderen onkerkelijke mensen om mij heen direct vertellen wat ik geloof en waar ik voor sta. Al zullen ze er wel achteraan zeggen/denken: tja ze is van die zwarte kousen kerk en dat hoor ik dan met een glimlach aan en denk: ach de boodschap is iig over gekomen!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jun 2008 19:32

Tja, dan is het net hoe je het prettig vind en wat je doel is.
Mijn collega's zeggen tegen mij:' Tjonge, interessant wat jij gelooft, leg het allemaal eens uit.'
Dan heb ik mijn doel bereikt, in plaats van dat ik blij ben dat ze zeggen dat ik van een zwarte kousenkerk ben. Het kan zijn dat je met zoiets blij bent, maar ik denk niet dat het heel veel uitstraalt naar de wereld om je heen. Maar da's een mening, geen vaststaand feit.
Dus wat is je doel ermee? Andere mensen het geloof ook aantrekkelijk laten vinden, of zo anders mogelijk zijn?

p.s. sorry Cicero, als het te fel was, sorry Lammetje als je het ook zo ervaart, al was het uit de grond van mijn hart, en bedoel ik het ook zo.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”