Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 17 jun 2008 18:24

joos schreef:Moet je corsages doen met van die sterke magneetjes ipv speldjes: ideaal!! Geen gepruts dat ze niet goedzitten én geen gaatjes in je kleren... :)

Heb nu al 3 bruiloften gehad waar ze magneetjes gebruikte, maar alle 3 de keren verloor ik continu mn corsage...kvind het echt ondingen! Uiteindeiljk met een speldje extra vastgezet! Dus had je nog een gaatje in je kleren! :)
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 jun 2008 18:30

Mijn man wilde persé één bepaalde auto. Hij is op internet naar een forum voor die auto gegaan, en heeft zo iemand op de kop getikt die ons zijn auto uitleende.
Ik wilde persé een witte, dus een witte gevonden. We hoefden alleen benzine te betalen. Erg leuke man.
(achteraf bleek de auto die we zouden hebben kapot te zijn gegaan toen die man hem kwam brengen, de avond voor we trouwden, mijn man en zijn familie zijn in paniek rond gaan bellen naar autobedrijven voor diezelfde auto. 1 bedrijf had hem toevallig nog:' Ja meneer , die hebben we nog. Er zou een stel komen vandaag die had hem gehuurd, maar ze hadden te weinig geld bij zich. Dus nu hebt u geluk'.
Ik had niks door, het was exact dezelfde. Mijn man vertelde het toen hij doorhad dat ik toch totaal niet zenuwachtig was. Toen konden we er heerlijk om lachen)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jun 2008 19:44

www.huureeneend.nl

wij doen geen corsages (wel corsage voor m'n vriend en ik heb een bruidsboeket wat een oudklasgenootje van mij gaat maken)

En verder doen wij het heel neutraal. Alles in 1 plaats en het liefst op 1 locatie.

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 17 jun 2008 20:14

Wat leuk, Eef.. dat je op die manier aan je bruidsboeket komt. Dat lijkt me leuker, dan gewoon via de/een plaatselijke bloemist. Die corsages hé, gelijk heb je. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het 'nut' van corsages is. Op google kan ik er niks over vinden, en m'n mams weet het mij ook niet te vertellen.

Misschien staat het al ergens, en heb ik 't niet gelezen.. maar trouw je in Amersfoort of in Kampen?
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 17 jun 2008 21:12

Bij mij is een huwelijk niet in zicht maar ik wil alles chique haha. Liefst kasteel/landgoed met zon oude zaal, een modern bruidsboeket en klassieke dure jurk. Lijkt me vreselijk om geld uit te moeten sparen op mn bruiloft. Nog even tien jaar sparen dus :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jun 2008 22:21

Maneah schreef:Wat leuk, Eef.. dat je op die manier aan je bruidsboeket komt. Dat lijkt me leuker, dan gewoon via de/een plaatselijke bloemist. Die corsages hé, gelijk heb je. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het 'nut' van corsages is. Op google kan ik er niks over vinden, en m'n mams weet het mij ook niet te vertellen.

Misschien staat het al ergens, en heb ik 't niet gelezen.. maar trouw je in Amersfoort of in Kampen?

in amersfoort.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 17 jun 2008 22:45

88alries88 schreef:
joos schreef:Moet je corsages doen met van die sterke magneetjes ipv speldjes: ideaal!! Geen gepruts dat ze niet goedzitten én geen gaatjes in je kleren... :)

Heb nu al 3 bruiloften gehad waar ze magneetjes gebruikte, maar alle 3 de keren verloor ik continu mn corsage...kvind het echt ondingen! Uiteindeiljk met een speldje extra vastgezet! Dus had je nog een gaatje in je kleren! :)

Ja, en die met magneet waren bij de bloemist waar de onze vandaan kwamen 2 keer zo duur. Wij hebben ook met speldjes gedaan; ze waren 2,50 per stuk. Het trouwboeket was volgens mij 60 euro en dat voor op de auto 80.
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 17 jun 2008 22:47

Dit was ons boeket voor op de auto trouwens: (kan ivm hyves geen img plaatsen, moet dus ff via een link)
http://hyves.nl/index.php?l1=ut&l2=photo&l3=show&media_id=65335749&media_secret=37cH
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 jun 2008 22:52

bedoel je hem zo ;)
Afbeelding

hij is mooi!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

CvdBerg
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor CvdBerg » 17 jun 2008 23:09

Lorijntje schreef:Bij mij is een huwelijk niet in zicht maar ik wil alles chique haha. Liefst kasteel/landgoed met zon oude zaal, een modern bruidsboeket en klassieke dure jurk. Lijkt me vreselijk om geld uit te moeten sparen op mn bruiloft. Nog even tien jaar sparen dus :)

Dat snap ik dus niet, en HBH gelukkig ook niet ;/, maar waarom zou je enorme bedragen uit gaan geven op een dag, ik vind het zonde van mijn geld. Ik heb liever een gezellige bruiloft, en daarna een lekkere huwelijks reis. Op zo'n dag word je toch alleen maar geleefd en ben je kapot.
Luid, Emotie, Ruchtig

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 18 jun 2008 07:23

Ik vind de corsages wel wat hebben.....
Het is feest, en je hoort er gewoon lekker bij :D

Had ook geen goede ervaring met een magneetje, maar de laatste keer vond ik hem echt goed en veel relaxter als een speldje!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 jun 2008 07:47

Voor Amersfoortse bruidjes: als je een goede, aardige, geweldige bloemiste zoekt dan kan ik je daar wel aan helpen!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 18 jun 2008 08:20

Lalage schreef:Voor Amersfoortse bruidjes: als je een goede, aardige, geweldige bloemiste zoekt dan kan ik je daar wel aan helpen!

Vertel...:)
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 jun 2008 08:27

@88alries88, trouwen jullie in 1 plaats of meerdere woonplaatsen? Dan moet je wel goed plannen qua tijd enzo. Als er iets tegen zit dan loop je helemaal achter op schema.

Wij zitten ook met mensen die met het OV komen, dus wij doen/proberen zoveel op 1 locatie. Misschien dat het diner s'avonds wel ergens anders is. Maar de broodmaaltijd, kerk en receptie zijn allemaal 1 in gebouw.

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 18 jun 2008 08:30

mijn moeder en schoonmoeder hebben het bloemstuk voor in de kerk en auto zelf gemaakt met bloemen uit de tuin.
het trouwboeket en de corsages kwamen van de bloemist. ik mocht niet mee van mijn man naar de bloemist om een boeket uit te zoeken. heel lastig voor deen regeltante als ik. maar het was een mooi boeket!
voor de kindern had ik zelf kindercorsages gemaakt. met een knijpertje aan de achterkant.
Afbeelding Afbeelding

Terug naar “Archief”