Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 07 mei 2008 18:54

Goed bezig, TJ. =D>

Het lijkt me verstandig dat ik ook weer eens een poging ga ondernemen. Om te beginnen eerst maar 5 kilo, en daarna nog eens 5.

Succes allen!
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 07 mei 2008 22:07

ik ben benieuwd wat ik straks weeg als mijn arm hetweer doet. Het voelt alsof ik die 10 kilo die er af was er weer aan aan het eten ben. :x

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 mei 2008 23:19

Ik wil eigenlijk nooit eten vlak voor ik naar bed ga, maar nu had ik zo'n enorme trek, dus ik heb net tijdens het broodjes inpakken een zonnepittenbroodje op, heerlijk. Met een knorrende maag kan ik echt niet slapen :shock:

@MrSokkie, kop op kerel, ik begrijp wel dat het frustrerend is en dat je het gevoel hebt dat je het voor niets hebt gedaan..maar hou vol gezond te blijven eten hé :) Je kunt 's avonds ook een flink eind gaan wandelen (en dan niet slenteren uiteraard:P), is het voorlopig lekker weer voor, het is sowieso lekker en enorm goed voor je.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 mei 2008 09:06

*|Scatie schreef:Wow wat goed zeg! Ik ga volgende week de draad weer s oppakken samen met m'n man. Die 10 kg moet er nu toch maar s af. Morgen maar s boodschappen doen en ongeveer dezelfde inkopen als jamillah gaan doen :lol:
Nu m'n man nog s zo zien te motiveren dat 'ie t niet na 2 wk opgeeft en mij daarin uiteindelijk weer meesleept... :mrgreen:

Wat goed TJ! Hoelang ben je bezig en volg je een bepaald dieet? 19 kg is voor mij een beetje teveel, 15 is echt 't maximum maar met 10 ben ik al heel erg blij!

ik ben nu bezig sinds 10 februari... ik sonjabakker.... sport elke avond minstens een uur... doe elke dag buikspieroefeningen... en drink veel veel water....

inmiddels is er 21 kg af en in buikomvang 32 cm!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 mei 2008 09:19

echt goed TJ!!!

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 08 mei 2008 09:22

Wow TJ, respect!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 08 mei 2008 13:43

trijntjejohanna schreef:
*|Scatie schreef:Wow wat goed zeg! Ik ga volgende week de draad weer s oppakken samen met m'n man. Die 10 kg moet er nu toch maar s af. Morgen maar s boodschappen doen en ongeveer dezelfde inkopen als jamillah gaan doen :lol:
Nu m'n man nog s zo zien te motiveren dat 'ie t niet na 2 wk opgeeft en mij daarin uiteindelijk weer meesleept... :mrgreen:

Wat goed TJ! Hoelang ben je bezig en volg je een bepaald dieet? 19 kg is voor mij een beetje teveel, 15 is echt 't maximum maar met 10 ben ik al heel erg blij!

ik ben nu bezig sinds 10 februari... ik sonjabakker.... sport elke avond minstens een uur... doe elke dag buikspieroefeningen... en drink veel veel water....

inmiddels is er 21 kg af en in buikomvang 32 cm!

Wow wat goed hé! Sporten zal bij mij wat minder van komen, naja 'k beweeg met m'n werk ook wel aardig en wandel de laatste tijd wat vaker. Wij gaan hier dinsdag beginnen. Maandag zijn we de halve dag op sjouw dan heb ik geen tijd om er bij na te denken :oops:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 08 mei 2008 22:50

Super TJ!!!!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 mei 2008 11:06

super goed bezig TJ!

Ik heb er nu 4 kilo af en ben bijna 7 weken bezig. Gaat niet super snel, maar 't gaat er langzaam toch af :)

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 13 mei 2008 12:13

Vandaag gestart... 'k ben benieuwd hoe snel 't gaat. Naja als 't er maar af komt dan maakt 't ook niet uit als 't wat langzamer gaat.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 13 mei 2008 13:31

Ga je een dieët volgen Scatie?? Hopelijk lukt het je dit keer wel om het vol te houden! Weeg je erg zwaar dan dat je er maximaal 15 kg af wil hebben?

Hier moeten nog steeds nieuwe batterijen in de weegschaal :P. Heb echt geen idee hoe zwaar ik nu weeg. Merk wel dat ik ben afgevallen, n bh was eerder iets aan de kleine kant en nu zit die weer prima :mrgreen:. En trok vanmorgen n spijkerrokje aan waarvan ik dacht.... nou die zal wel straks zitten. Maar nee, eerder te wijd :lol:.

Het kan beter ook wat langzamer gaan als zo heel snel, m'n ma heeft bijna een jaar gedaan over 10 kg, omvang enzo is ze wel veel kwijt geraakt. Ze is niet aan een dieet gegaan. Maar heeft via de diëtste veel tips en adviezen gekregen m.b.t. het eten. Niet alleen voor haar zelf, maar voor iedereen hier thuis. Ik vind persoonlijk het nadeel van Sonja Bakker o.i.d. dat als je stopt, je zo snel weer terug valt in je oude patroon. Eerder ging ik brood eten op me werk als ik zin in wat kreeg. Nu eet ik een appel, heb een tijdje het Sonja Bakker boek gebruikt, at dan wat zij schreef, behalve het avondeten. Dan was het maar net wat dr op tafel stond, maar toen ik daarmee stopte, was het er zo weer bij. Let nu gewoon erg op wat ik eet, veel fruit, beweging enzo. Hoop dat snel de weegschaal op 63 of 60 staat. Ga maximaal door tot 60. Maar met 63 ben ik ook al blij 8).

Succes iedereen weer!
Wat de toekomst brengen moge........

Riska

Berichtdoor Riska » 13 mei 2008 14:07

Anette, helemaal mee eens.
Het gaat erom dat je een eet- en leefpatroon opbouwt dat je jaren kunt volhouden.
Zo ben ik ooit begonnen met van kaas 48+ naar 30+ te gaan, als tussendoortjes vooral fruit, of hooguit een plakje ontbijtkoek (ook met 30% minder suiker) en goede vetten.

Ik ben 21 kg afgevallen in zo'n 14, 15 maanden en dat voelt aan alle kanten goed. Ik zal dit heel lang kunnen volhouden omdat ik niet echt 'dieet'...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 mei 2008 18:27

Ik krijg een heel klein buikje en een buikje vind ik niet grappig. Dus dat wil ik eraf en iets van m'n achterste. Ik denk een kilo of 4. Dan weeg ik niet veel, maar dat heb ik nooit gedaan. Overigens drink ik suiker en thee zonder suiker (als je wel suiker gewend bent is het in het begin echt smerig, maar ik ben inmiddels zover dat ik met suiker niet lekker meer vind) en nooit frisdranken, prik. Altijd water en soms sinaasappelsap dan. Volgens mij scheelt dat best aardig :) Nu is het een kwestie van niet snoepen en dan moet het me wel lukken denk ik.

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 13 mei 2008 18:59

TJ, ik lees dat je 't Sonja Bakker-dieet volgt. Hoe kan je dat al zo lang volhouden zeg? Ben je nog niet flauwgevallen?
Ik heb 'n tijd terug het eerste SB-boekje helemaal gevolgd, maar dat dieet is echt niet te doen. Tenminste, niet in combinatie met 'zwaar' werk. Ik ging af en toe echt van m'n stokkie.

Inderdaad Riska, je eet en leefpatroon wijzigen is beter dan het volgen van een dieet. Die wijziging is blijvend, zodoende is de kans erg klein dat je de afgevallen kilo's er na verloop van tijd weer bij krijgt. Bij een dieet is dat meestal wel het geval.
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 mei 2008 19:11

in het 1e boekje eet je minder als in de 2e... en ik eet altijd wat extras ...

Terug naar “Archief”