Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 25 sep 2008 13:23

*Annet* schreef:en hoe doen jullie het dan als er een kleding stuk kapot is? Weggooien, naar je schoonmoeder of wat ook?

Inderdaad, naar mijn schoonmoeder :lol:

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 25 sep 2008 13:55

Inderdaad, als ik dingen zie die ik leuk vind, schrik ik meestal van het prijskaartje! Dan ben je veel goedkoper uit om stof te halen en er mee aan de slag te gaan! En het leuke ervan vind ik dat je niet in iets loopt wat iedereen heeft. Voor de kinderen net zo. Al kost het dan meer tijd, ze hebben iets unieks aan!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 sep 2008 17:52

Ik kan nu nog niet echt naaien, maar als er iets vermaakt moet worden, breng ik het naar mijn moeder of schoonzus. Maar dat is maar heel zelden. Bij ons gaat er niet zomaar iets kapot blijkbaar :) Alleen mijn man koopt wel eens broeken die te lang zijn, omdat zijn maat erg lastig is. Die vermaakt mijn schoonzus dan.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 sep 2008 18:04

ChupaChups schreef:
*Annet* schreef:en hoe doen jullie het dan als er een kleding stuk kapot is? Weggooien, naar je schoonmoeder of wat ook?

Inderdaad, naar mijn schoonmoeder :lol:
Naar mijn moeder, maar ach, 't gebeurt bij mij ook bijna nooit dat er iets kapot gaat.

Ik wil trouwens nog graag een lange (zwarte) blazer, die m'n moeder dan mag naaien 8), weet iemand toevallig of er de laatste tijd een patroon van een blazer tot halverwege je bovenbeen (zo'n beetje) in de Knipmode gestaan heeft?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 sep 2008 20:31

Ik heb ongeveer 5 jaargangen Burda hier liggen, ook maar weer gekregen dus je mag wel ff komen snuffelen als je in Sommerdiek bent.

Van de week kreeg ik van iemand een compliment over het rokje van Caroline leek wel Jottum of Oilily, zo mooi! Geinig, het was een ruitje wat ik van iemand gekregen had, beetje duf dus had het gecombineerd met een restje broderie. Alleen al om zulke dingen is het leuk om te naaien. Eerlijk is eerlijk, het moet je liggen en je moet het echt wel leren.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 sep 2008 08:04

Dat zijn leuke complimenten inderdaad!

Ah, bedankt voor 't aanbod. 'k Zal eerst eens even met m'n moeder overleggen of ze er überhaupt wel tijd voor heeft nu - al is m'n toga geloof ik bijna af, dus wie weet. Ik hou het iig in m'n achterhoofd.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 30 sep 2008 10:15

Goeie help...Ik ben bezig met een armband, waar lint in is verwerkt, maar ik heb al verschillende manieren geprobeerd, maar het lint blijft rafelen...Wie o wie heeft dé tip?!
Lijm werkt niet, kartelschaar ook niet...

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 30 sep 2008 11:31

Ik doe er altijd Pretex op, een textielverharder. Is te koop in hobbywinkels. Wel prijzig hoor, ik heb het ook eigenlijk staan voor andere hobbydoeleinden, maar voor dit doel ook uitstekend geschikt!

Je kunt er eventueel anders ook proberen Vliesofix op te strijken, dat zie je niet. Naadband kan ok, maar dat blijft zichtbaar.
AfbeeldingAfbeelding

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 30 sep 2008 13:07

ff met de vlam van aansteker erlangs

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 30 sep 2008 19:44

*Annet* schreef:ff met de vlam van aansteker erlangs

Dat wilde ik ook zeggen ja! :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 30 sep 2008 19:51

Over hobby's gesproken, zitten jullie kids ook op een sport of spelen ze een muziekinstrument? Stimuleren jullie dat in de opvoeding?

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 30 sep 2008 19:52

Ansje schreef:
*Annet* schreef:ff met de vlam van aansteker erlangs

Dat wilde ik ook zeggen ja! :wink:

Verkleurt het dan niet? (heb overigens niet eens een aansteker in huis)
AfbeeldingAfbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 sep 2008 22:44

*|Scatie schreef:Over hobby's gesproken, zitten jullie kids ook op een sport of spelen ze een muziekinstrument? Stimuleren jullie dat in de opvoeding?

Ik kan alleen maar van mijn opvoeding spreken, wij mochten altijd op 1 sport en 1 muziekinstrument. Mijn ouders stimuleerden het niet echt, maar vonden het wel prima als we het wel wilden.
Mijn zus heeft jarenlang paardgereden, ik heb 5 jaar selectie turnen gedaan. Maar het werd nooit echt gestimuleerd. Soms vind ik het wel jammer, anders was ik nog heel wat verder in het turnen kunnen komen, terwijl ik het nu op mijn 12e opeens stop heb gezet.
Maar mijn ouders vonden het ook niet pers‚ nodig. We speelden zat buiten, fietsten 23 km heen, 23 terug naar school. Mijn moeder speelt verder ook geen instrument, mijn vader orgel, en dat willen we allemaal niet. Toch heb ik wel jaren op gitaarles gezeten, mijn zus ook. Maar mijn broertje en zusje bijvoorbeeld, hebben er weer geen zin in. Ik hou niet van dat overstimuleren, als een kind niet wil, dan niet. Maar als we het geld er voor hebben t.z.t. en ons kindje wil ergens op, prima!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 01 okt 2008 07:56

Imke en Margot zitten op gym. Ik vind het wel belangrijk dat ze iets aan sport doen.
Ze willen ook graag op muziek, maar ja al dat heen en weer brengen....
Imke heeft wel eerst haar zwemdiploma's gehaald voordat ze op gym mocht. Margot moet straks ook nog zwemmen, dus dan heeft ze wel 2 dingen.
Ik vind het wel leuk als ze ook nog iets met muziek gaan doen, zelf heb ik vroeger ook altijd gezongen en muziek instrument gespeeld.
Maar ik zou het niet dwingen, dat zeker niet. Wel stimuleren!

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 01 okt 2008 16:04

Hier zijn de oudste twee met een muziek instrument begonnen dit jaar. Het is best een gedoe dat halen en brengen, maar aangezien ze zo enthousiast zijn heb ik het er wel voor over. Op een sport zitten ze niet, maar fietsen wel iedere dag naar school, 3km enkele reis. Dus op hele dagen 12 km.

Terug naar “Archief”