Buik/darmproblemen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 aug 2008 08:59

Riska schreef:Jannoek: sterkte vrijdag!!!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 12 aug 2008 11:51

LeChat schreef:

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 12 aug 2008 12:56

Veel sterkte Jannoek 8>)! Sterkte voor je dochter Riska 8>)! Hoe gaat het met Keessie en Liesien?

Hier ben ik nog steeds niks wijzer, vanmorgen opnieuw naar de huisarts geweest. De medicijnen die ik nu heb, Esopral helpen wel beter als de Omeprazol, maar nog is het niet super. Het wisseld ook heel erg, de ene keer doet m'n maag zo'n zeer en de andere keer heb ik nergens last van. Behalve veel maagzuur. Krijg weer opnieuw onderzoek voor bacterie Helicobacter pylori, de huisarts blijft dat toch denken. Ook vanwege de 'pijnklachten'. Het ziekenhuis waar ik ben wezen bloedprikken doen het niet meer via bloed, zal misschien wel niet betrouwbaar genoeg zijn o.i.d. omdat het eerst wel kon..... Nu via ontlasting, sorry :oops: niet zo smakelijk, vind het ook een verschrikking, magoed het moet maar ff. Heb nu weer wat tegenslagen, dus het werkt allemaal lekker tegen elkaar :|. Merk wel duidelijk als ik meer gespannen ben/gestressd de klachten ook erger/meer worden.

Heb een tijdje haptonomie/psychosomatietherapie gehad, daar ben ik vorige week voor het laatst geweest. Het doel was om van me maagklachten af te komen, hun bieden hulp speciaal gericht op stress/spanningsklachten. De laatste tijd had ik nog wel eens het gevoel; voor wie doe ik het nog? Het lukt niet om het doel te behalen, steeds is het ongeveer weer hetzelfde. Zijzelf gaf dat ook toe, ze hoopte toch dat ik er wat aan gehad had, en dat is ook wel zo, ze gaf vaak adviezen hoe ik dingen kon aanpakken enzo, oefening ed. mee. Maar er hoeft maar iets te gebeuren of ik val weer van de berg af in het negatieve..... wat dan natuurlijk ook weer de klachten erger maakt. Waarbij zij mij niet kunnen helpen, zij zijn meer voor het lichamelijke en niet voor het psychische. Kreeg het advies mee om naar een psycholoog tegaan, om daar te proberen dat ik 'sterker' word en niet als er iets gebeurd gelijk van de berg het negatieve in val. Was vanmorgen toch bij de huisarts en hoopte maar dat het me ging lukken om er over tebeginnen, komt misschien raar over maar ik kan dat niet altijd. Toen de huisarts een beetje doorvroeg of de klachten ook erger werden als ik meer gespannen/gestresst ben, heb toen wel een voorbeeld genoemd, maar zit ik op de fiets naar huis denk ik o, wat stom ik had moeten zeggen dat ik daardoor ook gelijk weer het negatieve in val. Op zo'n moment vergeet ik dat dan helemaal, terwijl ik er kort daarvoor in de wachtkamer nog aandacht :roll:..... Ik ga ff kijken hoe het de komende weken gaat, en anders ga ik gewoon voor de uitslag ff langs i.p.v. bellen en ga ik het er dan over hebben. Zie op dit moment ook gewoon door de bomen het bos niet meer, heb veel hoofdpijn etc.
Wat de toekomst brengen moge........

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 aug 2008 06:45

hm... vervelend annette! Hier wordt je ook niet echt veel wijzer van telkens...

@ Riska, sterkte voor je dochter! Lijkt me zeker geen pretje.

Ik merk dat ik al flink gespannen ben voor morgen. Zie erg tegen de narcose op ('stel dat het niet goed gaat...') en ik leef er heel bewust naar toe. Alle andere keren dat ik geopereerd ben had ik geen keus, toen moest ik direct in het ziekenhuis blijven en worden geopereerd. Ik merkte dat ik het toen veel beter over me heen kon laten komen.
't idee dat je zelf niets kan doen en geen controle hebt vindt ik echt vervelend... Maar goed :)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 aug 2008 09:28

meissie88 schreef:
LeChat schreef:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Riska

Berichtdoor Riska » 14 aug 2008 10:06

Jannoek schreef:hm... vervelend annette! Hier wordt je ook niet echt veel wijzer van telkens...

@ Riska, sterkte voor je dochter! Lijkt me zeker geen pretje.

Ik merk dat ik al flink gespannen ben voor morgen. Zie erg tegen de narcose op ('stel dat het niet goed gaat...') en ik leef er heel bewust naar toe. Alle andere keren dat ik geopereerd ben had ik geen keus, toen moest ik direct in het ziekenhuis blijven en worden geopereerd. Ik merkte dat ik het toen veel beter over me heen kon laten komen.
't idee dat je zelf niets kan doen en geen controle hebt vindt ik echt vervelend... Maar goed :)

Jannoek, dat is het grote nadeel van weten wanneer iets gaat gebeuren. Als je totaal onverwacht opgenomen wordt heb je domweg geen tijd eraan te denken. Nu zie je alle dingen die zouden kunnen gebeuren...
Je kent toch dat versje:
"Een mens lijdt dikwijls het meest
door 't lijden dat hij vreest,
maar dat nooit op komt dagen...
Zo heeft hij meer te dragen
dan dat de Heer hem geeft..."

Dat betekent niet dat ik je zorg en angst niet serieus neem, integendeel. Ik probeer je alleen een hart onder de riem te steken!

Houd je haaks - heel, heel veel sterkte!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 aug 2008 19:44

bedankt riska! 'k heb er veel aan gedacht :)

'k zit weer thuis, zo slap als een vaatdoek, misselijk nog en best wat pijn.
Operatie is verder goed verlopen, 'helaas' hebben ze nog niets kunnen vinden. Aan de ene kant fijn, aan de andere kant dubbel omdat ik wel met de pijnklachten blijf rondlopen...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 aug 2008 19:47

pfff dubbel gevoel dus... veel sterkte!! MIsschien niet fijn maar ik hoop voor je dat ze toch iets vinden, dan weet je tenminste waarom je zo'n pijn hebt!

sterkte!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Riska

Berichtdoor Riska » 15 aug 2008 20:00

In ieder geval weten we dat je het achter de rug hebt!
Het was dus goed dat even van je te horen... :wink:
Ik hoop dat je snel opknapt en dat er toch uiteindelijk een keer duidelijk wordt waar de pijn vandaan komt...

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 15 aug 2008 20:50

Riska schreef:In ieder geval weten we dat je het achter de rug hebt!
Het was dus goed dat even van je te horen... :wink:
Ik hoop dat je snel opknapt en dat er toch uiteindelijk een keer duidelijk wordt waar de pijn vandaan komt...

8>)
Wat de toekomst brengen moge........

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 15 aug 2008 20:51

Inderdaad, ik sluit me bij Riska aan. Sterkte verder Jannoek!
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 16 aug 2008 09:22

Idd sterkte! Hoe gaat het met jou inmiddels Liesien?

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 16 aug 2008 10:21

Ehm, hier gaat alles zo zn gangetje. Na die buikgriep van tijdje geleden is mn energie nog altijd een beetje weggebleven en zijn de buikpijnaanvallen nog altijd nadrukkelijk aanwezig (om het zo maar eens te zeggen 8))
Alleen vandaag lijkt het goed te gaan (en mn vriend komt vanmiddag ergens, dus ik eis dat het ook goed blijft gaan :P) , maar de afgelopen tijd ging/gaat niet zo lekker dus helaas. Daarbij komt natuurlijk dat ik ook geen medicijnen heb ofzo, dus als ik buikpijn/kramp heb kan ik daar ook bitter weinig aan doen.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...

N'attends pas que le jour se lève...

=)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 aug 2008 18:56

Jannoek, heftig! Heel veel sterkte en beterschap....

Voor de anderen (weet zo de namen niet zo heel goed, Liesien, Keesie en Annette????) ook veel beterschap en sterkte.

Riska, hoe is het met je dochter?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 aug 2008 10:31

Liesien schreef:Inderdaad, ik sluit me bij Riska aan. Sterkte verder Jannoek!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”