Moderator: Moderafo's
Rolf schreef:Lalage schreef:Nu kom je uit bij een van de moeilijkste theologische vraagstukken: ligt alles van tevoren vast of is er variatie mogelijk? Ik weet het antwoord niet, maar vanuit ons mensen gezien is er variatie mogelijk.
God heeft een plan. Maar dat mogen wij niet inzien. Het is te groot voor ons (Psalm 139 : 6).
Maar in dat plan passen onze activiteiten, ook al zijn ze niet volmaakt.
De natuur kunnen, en moeten, wij voor zorgen. Hoe betere methoden, hoe beter het groeit en bloeit. Maar ook al is het veel verkeerde dingen besmet, waaraan wel grenzen zijn, toch is er groei en bloei.
Hoe meer we in Zijn spoor wandelen, hoe beter (Psalm 23 : 3 en 84 : 6).
MissF schreef:Ik geloof wel dat degene die God voor mij bestemd heeft de ware is. Waarom zou God anders 1 persoon voor mij hebben uitgezocht? Omdat ik ooit nog een ander tegen zou komen? Ik geloof het niet.
Mischien zijn wij de uitzonering, maar mijn man en ik zijn allebei helemaal ten volste overtuigd dat wij door God bij elkaar gebracht zijn en met elkaar verder mogen van God.
En er is maar 1 persoon die God aan mij heeft gegeven, en dat is hij. Daar geloof ik heel sterk in. Dus is dat voor mij de ware.
Gerdien B. schreef:Ik denk dat jij het alleen maar de tijd kan geven.
Aan hem trekken is gene optie want dan kan je dingen forseren. Wees bereid tot gesprek.
heel veel sterkte!
Nou dat heb ik precies zoals jij het omschrijftMissF schreef:Met scheiden weet ik het niet zo. Ik ga van mijn eigen situtie uit. Ik wist op mijn 16e al zo vast en zeker dat mijn man degene was die bij mij hoorde. Waarom vind ik altijd lastig te benoemen. Dat had meerdere factoren.
Mijn man heeft dat achteraf ook bij mij gehad. WIj gaan er niet vanuit dat we scheiden (zoals elk stel dat trouwt). En ik kan nu ook zeggen dat we dat nooit zullen doen. En dan kan iedereen wel roepen:' Dat kun je nooit zeggen'. Ik vind het dwaas om van tevoren te zeggen dat het wel kan gebeuren.
Ik vind het onderwerp scheiden sowieso moeilijk, omdat het snel overkomt als oordelen. Ik weet wel dat ik enorm respect heb voor een man die ik ken, die gescheiden is, en bewust geen relatie meer aangaat, omdat hij gelooft dat God zijn ex-vrouw voor hem had bestemd. En al waren ze waarschijnlijk nog zo ongelukkig samen, hij houdt eraan vast dat God 1 iemand voor hem heeft gedacht.
En daardoor is hij nu enorm gelukkig met hoe het nu is, al is het soms ook super moeilijk
Daarmee wil ik helemaal niet zeggen dat andere mensen het fout doen, die gescheiden zijn. Ik gun iedereen het geluk. Maar ik denk wel dat het een hele grote stap is als je gescheiden bent of verder wilt met iemand die gescheiden is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten