Moeder gevoelens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 24 nov 2007 16:18

André schreef:
rosalie83 schreef:Maar dachten mensen dat 100 jaar gelezen niet ook?

Om nog een beetje ontopic te blijven: kunnen jullie je indenken dat mensen moeder(of vader)gevoelens bewust negeren, omdat ze geen kinderen meer op deze 'verrotte' wereld willen zetten?
Jawel, ook wel zonder de door jou genoemde reden. Je kunt toch niet van een opa 8) verwachten dat hij met zijn zoontje gaat voetballen, om maar wat te noemen. Jou argument 'verrotte' wereld is iets dat toch zal blijven.

verrotte wereld: als je de mensen bedoelt, wat voor ellende ze anderen aan kunnen doen.
kinderen: pedofilie
pubers: internetsex, loverboys, drugs, drank enz enz
Dan al die kapotte huwelijken

Om een kind evenwichtig op te voeden, kan je volgens mij zelf niet, maar heb je elke dag Kracht en Wijsheid nodig!

André

Berichtdoor André » 24 nov 2007 16:39

pol schreef:Om een kind evenwichtig op te voeden, kan je volgens mij zelf niet, maar heb je elke dag Kracht en Wijsheid nodig!
Eensch

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 24 nov 2007 16:51

MissF schreef:

Om nog een beetje ontopic te blijven: kunnen jullie je indenken dat mensen moeder(of vader)gevoelens bewust negeren, omdat ze geen kinderen meer op deze 'verrotte' wereld willen zetten?

Ja hoor. Dat hoor ik nogal eens om me heen. mensen die daar enorm over twijfelen.
Terwijl wij het omdraaien: laat alsjeblieft iedereen nog kinderen op deze wereld zetten, om die verrotte wereld te redden van een ondergang! (in geestelijk opzicht dan. Ik weet dat dat niet mogelijk is door alleen mijn eventuele kinderen, en het is ook niet persé zo dat mijn kinderen ook gelovig zullen zijn, maar als we dat blijven zeggen komt er nooit een betere wereld!)

Want hoe meer gelovigen er zijn, hoe minder verrot de wereld is? :roll:
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 nov 2007 16:58

Russell schreef:
MissF schreef:

Ja hoor. Dat hoor ik nogal eens om me heen. mensen die daar enorm over twijfelen.
Terwijl wij het omdraaien: laat alsjeblieft iedereen nog kinderen op deze wereld zetten, om die verrotte wereld te redden van een ondergang! (in geestelijk opzicht dan. Ik weet dat dat niet mogelijk is door alleen mijn eventuele kinderen, en het is ook niet persé zo dat mijn kinderen ook gelovig zullen zijn, maar als we dat blijven zeggen komt er nooit een betere wereld!)

Want hoe meer gelovigen er zijn, hoe minder verrot de wereld is? :roll:

Dat zou wel zo moeten zijn ja. Wij als Christenen horen onze naasten lief te hebben als onszelf, ons in te zetten voor de minderen in deze wereld. Ik ga er van uit dat een Christen dat ook doet. En nee, dan heb ik het niet over kerkmensen in het algemeen, maar over gelovigen. En ja, als er steeds meer gelovigen op de wereld komen, zou het in mijn hypothese zo moeten zijn dat de wereld beter wordt ja :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 24 nov 2007 17:38

Ja, het zou wellicht zo moeten zijn. Maar die hypothese wordt niet echt gesteund door bewijs; ik zie het iig niet om me heen.

Maar als meer naastenliefde je missie is wens je ik je alvast veel sterkte, want dat is toch lovenswaardig. :wink:
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 nov 2007 17:44

Russell schreef:Ja, het zou wellicht zo moeten zijn. Maar die hypothese wordt niet echt gesteund door bewijs; ik zie het iig niet om me heen.

Maar als meer naastenliefde je missie is wens je ik je alvast veel sterkte, want dat is toch lovenswaardig. :wink:

Whaha. Ik Zeg niet dat het mijn missie is. Ik vind het nog steeds ontzettend raar en niet kunnen dat mensen die zich Christen noemen geen naastenliefde hebben.
En ik ben helemaaal geen heilig boontje die altijd zijn naasten lief heeft. Maar het moet wel een streven blijven. En alle beetjes helpen, toch?
Of ben ik té positief ingesteld? ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 nov 2007 23:29

Even een vraag aan degenen die geen kinderwens hebben.

Wat nou als jullie toch zwanger blijken te zijn?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 nov 2007 11:42

Nou, ik heb dus wel een kinderwens, maar ik zie dat allemaal leuk voor me over een paar jaar. Als ik nu 'per ongeluk' zwanger zou worden, dan zou ik me rot schrikken en ook echt wel even denken 'oh nee wat nu!', maar dan is het kindje tegelijkertijd ook hartstikke welkom!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 nov 2007 12:02

rosalie83 schreef:Als ik nu 'per ongeluk' zwanger zou worden, dan zou ik me rot schrikken en ook echt wel even denken 'oh nee wat nu!', maar dan is het kindje tegelijkertijd ook hartstikke welkom!

Hier ook. Abortus zou ik niet willen. Als het toch gebeurt dan zal er wel een reden achter zitten ofzo.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 26 nov 2007 08:46

Ja precies, dat heb ik dus ook. Als je er alles aan doet niet zwanger te worden en het gebeurt toch, dan zal het wel gewoon de bedoeling zijn 8) Abortus echt nooit! In geen enkele situatie.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 26 nov 2007 09:01

Idem hier.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 26 nov 2007 09:09

Wat zijn we het eens zeg :D ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 nov 2007 14:05

eeensch!!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 26 nov 2007 16:58

Ooit een vruchtje van 14 weken gezien, was een wat late miskraam en 'gewoon naar buiten' gekomen, het was al een echt mensje met vingertjes en plekjes waar de nagels moesten komen... Nee nooit abortus, zelfs niet al zou ik zwanger zijn terwijl ik niet getrouwd zou zijn en ik niet zou weten hoe ik het nm ouders moet vertellen.
Heb dan ook altijd al moeder gevoelens gehad, altijd poppenmoeder geweest en met de barbies vader en moedertje spelen :mrgreen: Alleen is het int echt veel leuker 8)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 26 nov 2007 17:08

Maar als poppenmoeder kun je wel lekker uitslapen, en op vakantie, en blijven werken, en en en en en en....

Terug naar “Archief”