Belijdenis topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 apr 2006 13:13

Marnix schreef:
Lalage schreef:
Marnix schreef:Bekering is gewoon: Omkeren... en Jezus volgen.

Zo simpel is het.

Hmz, dat ben ik niet helemaal met je eens. Je kunt best een volgeling van Jezus zijn omdat je denkt dat Hij een goed mens was toen Hij hier op aarde rondliep. Maar het is totaal anders als je gelooft dat Hij weer opgestaan is uit de dood en dat Hij nog steeds leeft. Je leven verandert doordat je een relatie hebt met de levende God, niet doordat je leeft 'zoals Jezus het gewild zou hebben', zoals sommige mensen alles doen zoals Pim het gewild zou hebben... (citaat van een Amsterdamse Ichthiaan).

Hm dat bedoelde ik eigenlijk. Hem volgen is ook je kruis opnemen en achter Hem aangaan.... hem volgen in lijden... en opstanding (volgens Romeinen 8) en Hem erkennen als Gods Zoon. Dat had ik erbij inbegrepen.

Ik dacht ook wel dat je het met me eens zou zijn :mrgreen: Maar voor Dippie is het snel te kort door de bocht ;)

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 20 apr 2006 16:16

Lalage schreef:
Marnix schreef:
Lalage schreef:
Marnix schreef:Bekering is gewoon: Omkeren... en Jezus volgen.

Zo simpel is het.

Hmz, dat ben ik niet helemaal met je eens. Je kunt best een volgeling van Jezus zijn omdat je denkt dat Hij een goed mens was toen Hij hier op aarde rondliep. Maar het is totaal anders als je gelooft dat Hij weer opgestaan is uit de dood en dat Hij nog steeds leeft. Je leven verandert doordat je een relatie hebt met de levende God, niet doordat je leeft 'zoals Jezus het gewild zou hebben', zoals sommige mensen alles doen zoals Pim het gewild zou hebben... (citaat van een Amsterdamse Ichthiaan).

Hm dat bedoelde ik eigenlijk. Hem volgen is ook je kruis opnemen en achter Hem aangaan.... hem volgen in lijden... en opstanding (volgens Romeinen 8) en Hem erkennen als Gods Zoon. Dat had ik erbij inbegrepen.

Ik dacht ook wel dat je het met me eens zou zijn :mrgreen: Maar voor Dippie is het snel te kort door de bocht ;)

Sorry? Ik vat dit niet echt positief op...Ik zit hier niet om afgekraakt te worden door mijn geloof en vragen hoor....Dat gevoel krijg ik nu wel even..
Afbeelding

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 20 apr 2006 16:20

Lalage schreef:Ik dacht ook wel dat je het met me eens zou zijn :mrgreen: Maar voor Dippie is het snel te kort door de bocht ;)

Fijne opmerking zal dat voor haar zijn! Er is ook nog zoiets van 'niet iedereen gelooft op dezelfde manier..' Ik heb alles gelezen, en moet eerlijk toegeven dat ik het fijn vind dat we hierover met z'n allen kunnen praten! Ik leer van jullie, bedankt! :) Maar door sommige reacties krijg ik alleen maar meer vragen.. Alsof het zo simpel is om je tot God te bekeren. Ik kan Hem niet als mijn Vader zien, ik ben Hem niet waard! Er zal veel moeten gebeuren bij me, eerder zal God me echt niet aannemen..
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 apr 2006 16:29

Poesje schreef:
Lalage schreef:Ik dacht ook wel dat je het met me eens zou zijn :mrgreen: Maar voor Dippie is het snel te kort door de bocht ;)

Fijne opmerking zal dat voor haar zijn! Er is ook nog zoiets van 'niet iedereen gelooft op dezelfde manier..' Ik heb alles gelezen, en moet eerlijk toegeven dat ik het fijn vind dat we hierover met z'n allen kunnen praten! Ik leer van jullie, bedankt! :) Maar door sommige reacties krijg ik alleen maar meer vragen.. Alsof het zo simpel is om je tot God te bekeren. Ik kan Hem niet als mijn Vader zien, ik ben Hem niet waard! Er zal veel moeten gebeuren bij me, eerder zal God me echt niet aannemen..

Wat dan?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 20 apr 2006 16:32

Ik moet m'n zonden belijden, en dat lukt niet.. Ik kan wel echt spijt hebben van m'n zonden, maar daarbij zijn ze niet vergeven! Ik moet God leren zoeken, ik moet leren bidden, ik moet..eigenlijk alles nog leren!

Herman Finkers

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 20 apr 2006 16:32

Poesje schreef:Ik moet m'n zonden belijden, en dat lukt niet.. Ik kan wel echt spijt hebben van m'n zonden, maar daarbij zijn ze niet vergeven! Ik moet God leren zoeken, ik moet leren bidden, ik moet..eigenlijk alles nog leren!

Me too....
Afbeelding

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 20 apr 2006 17:00

dan hebben jullie nog een moeilijke weg te gaan... een weg die heel mooi kan zijn...
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 apr 2006 17:07

Dippie schreef:
Poesje schreef:Ik moet m'n zonden belijden, en dat lukt niet.. Ik kan wel echt spijt hebben van m'n zonden, maar daarbij zijn ze niet vergeven! Ik moet God leren zoeken, ik moet leren bidden, ik moet..eigenlijk alles nog leren!

Me too....

Toch beetje jammer dat nu de hele strekking van Gods Woord verloren gaat...

Het gaat dus om jou...dat zeg je hiermee. Alles draait om jou en om wat JIJ doet...

Dat is gelukkig niet de strekking van de Bijbel, daar gaat het om God die mensen tot zich trekt...

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 20 apr 2006 17:19

Het gaat inderdaad om mij en om wat ik doe.. God heeft Zijn werk al gedaan, nu ik nog! God trekt mensen tot zich, dat zeker..maar daarmee heb je niet alles gezegd! God neemt je niet zomaar aan.. Niet eerder dan ik zelf de stap zet naar Hem toe. Het zou wel erg gemakkelijk zijn als we zelf niets hoeven doen. En denken 'als God wil dat ik bekeerd word, doet Hij dat wel..' God werkt in me, dat wel.. Maar bekering aan God overlaten? Nee, ik moet dat doen! Dat is wat ik voor Hem doen moet!

Herman Finkers

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 apr 2006 17:25

Poesje schreef:Het gaat inderdaad om mij en om wat ik doe.. God heeft Zijn werk al gedaan, nu ik nog! God trekt mensen tot zich, dat zeker..maar daarmee heb je niet alles gezegd! God neemt je niet zomaar aan.. Niet eerder dan ik zelf de stap zet naar Hem toe. Het zou wel erg gemakkelijk zijn als we zelf niets hoeven doen. En denken 'als God wil dat ik bekeerd word, doet Hij dat wel..' God werkt in me, dat wel.. Maar bekering aan God overlaten? Nee, ik moet dat doen! Dat is wat ik voor Hem doen moet!

De bijbel is geloof ik duidelijk:
het enige wat je hoeft te doen is je helemaal over te geven aan Hem. 'gewoon' te zeggen: 'God, ik wil het allemaal zelf doen, ik wil het goed genoeg doen, maar ik weet dat ik dat NIET kan, dus doet U het maar. Neemt U mijn leven maar.'

Verder niks genoeg zondenkennis, zonden belijden blablablabla, 'gewoon' bidden en dat zeggen....

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 20 apr 2006 17:36

Verder niks genoeg zondenkennis, zonden belijden blablablabla, 'gewoon' bidden en dat zeggen....

Nou, enige zondenkennis acht ik toch wel nodig. Het is niet alleen; Haleluja, prijs de Heer. *Handjeklapklapklapklap*

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 apr 2006 17:40

Smurffie schreef:

Nou, enige zondenkennis acht ik toch wel nodig. Het is niet alleen; Haleluja, prijs de Heer. *Handjeklapklapklapklap*

zucht...dat bedoel ik helemaal niet!
Ik bedoel alleen aan te geven dat ik het zo ontzettend vervelend vind, dat mensen denken dat ze boven God staan ofzo. God heeft het prima gedaan, nu ik nog...

Welnee! Niks jij, totaal NIKS...alleen God. Dus het heeft geen zin om weetikhethoelang te wachten tot je een beetje goed je zonden kunt belijden en een stapje hoger op de spreekwoordelijke trap bent gekomen

:)

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 20 apr 2006 17:40

MissF schreef:De bijbel is geloof ik duidelijk:
het enige wat je hoeft te doen is je helemaal over te geven aan Hem. 'gewoon' te zeggen: 'God, ik wil het allemaal zelf doen, ik wil het goed genoeg doen, maar ik weet dat ik dat NIET kan, dus doet U het maar. Neemt U mijn leven maar.'

Dat doe ik al zolang, maar dat is niet genoeg! En dat weet ik heel goed..
God weet dat ik het zelf niet kan (niemand kan dat), wat God me zelf laat doen en wat Hij doet is voor mij onbekend!

Jij weet hoe ik moet doen, en zegt me dat even? :roll:
En wat dat bidden betreft, tussen 'gewoon' bidden of oprecht bidden is een groot verschil..

Herman Finkers

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 20 apr 2006 17:40

wat zoek je in God als je niet weet wie je zelf bent?

oftewel:

zonder zonden heb je geen Verlosser nodig.

dus: zoek die Verlosser! (want je zonden zien is zo moeilijk niet, vraag of Hij ze duidelijk maakt)

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 20 apr 2006 17:43

MissF schreef:zucht...dat bedoel ik helemaal niet!
Ik bedoel alleen aan te geven dat ik het zo ontzettend vervelend vind, dat mensen denken dat ze boven God staan ofzo. God heeft het prima gedaan, nu ik nog...

Alsof dat fijn klinkt..daarmee zeg je dat ik boven God denk te staan..
Helemaal niet! Ik sta juist té ver onder Hem!

Herman Finkers

Terug naar “Archief”