mag een meisje een broek aan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mag een meisje een broek aan?

Ja, wat maakt de kleding nu uit?
39
35%
Ja, zolang het maar duidelijk een damesbroek is.
19
17%
Nee, niet in onze (kerkelijke) cultuur.
11
10%
Een iegelijk zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd.
42
38%

Totaal aantal stemmen: 111

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 30 mar 2005 08:02

Marnix schreef:En onderscheid in kleren is er nog steeds wel hoor. In rokken, blousen, truien en zelfs in broeken heb je duidelijk onderscheid tussen mannen- en vrouwenkleding. Bij mij in de H&M heb je altijd nog een aparte afdeling voor heren en voor dames.

K heb dat dit seizoen bij cathe is gevraagd (bij hhk zijn ze ook niet echt voor broeken he). Naja ging dr even zo over of je nou wel of geen broeken aan mocht, en ook hij kwam aan met dat onderscheid.. Zeg k van, als jij mijn broeken aandoet, dan zal ik ze niet meer dragen. Maar dat was onzin, natuurlijk deed ie ze niet aan.. :roll: owkeej.. wat is dan t probleem lijkt mij? Hij geeft zelf aan dat het onderscheid er is. Hm.

(Owja.. de meesten zien hier volgens mij ook niet echt het probleem maar owkeej.. naja.. k vond het maar raar)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 30 mar 2005 08:36

Mariekje88 schreef:
Marnix schreef:En onderscheid in kleren is er nog steeds wel hoor. In rokken, blousen, truien en zelfs in broeken heb je duidelijk onderscheid tussen mannen- en vrouwenkleding. Bij mij in de H&M heb je altijd nog een aparte afdeling voor heren en voor dames.

K heb dat dit seizoen bij cathe is gevraagd (bij hhk zijn ze ook niet echt voor broeken he). Naja ging dr even zo over of je nou wel of geen broeken aan mocht, en ook hij kwam aan met dat onderscheid.. Zeg k van, als jij mijn broeken aandoet, dan zal ik ze niet meer dragen. Maar dat was onzin, natuurlijk deed ie ze niet aan.. :roll: owkeej.. wat is dan t probleem lijkt mij? Hij geeft zelf aan dat het onderscheid er is. Hm.

(Owja.. de meesten zien hier volgens mij ook niet echt het probleem maar owkeej.. naja.. k vond het maar raar)

Als een man weigert om een vrouwenbroek te dragen, dan geeft hij inderdaad zelf al aan dat dit onderscheid (tussen mannenbroeken en vrouwenbroeken) er dus is en vervalt het argument van het onderscheid tussen man en vrouw.
Los hiervan is het natuurlijk wel zo dat een rok of jurk in onze cultuur een typisch vrouwelijk kledingstuk is, dus het onderscheid is wellicht iets duidelijker. Maar ja, een bril wil soms ook wel eens helpen. ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 mar 2005 10:55

elbert schreef:Als een man weigert om een vrouwenbroek te dragen, dan geeft hij inderdaad zelf al aan dat dit onderscheid (tussen mannenbroeken en vrouwenbroeken) er dus is en vervalt het argument van het onderscheid tussen man en vrouw.

Haha, dat is idd een mooie! :D Daar was ik nog nooit opgekomen.. :)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 30 mar 2005 12:14

Aragorn schreef:
elbert schreef:Als een man weigert om een vrouwenbroek te dragen, dan geeft hij inderdaad zelf al aan dat dit onderscheid (tussen mannenbroeken en vrouwenbroeken) er dus is en vervalt het argument van het onderscheid tussen man en vrouw.

Haha, dat is idd een mooie! :D Daar was ik nog nooit opgekomen.. :)

Het wordt natuurlijk een probleem als hij die vrouwenbroek wel aan wil doen. Want dan moeten we hem duidelijk maken dat hij als travestiet door het leven gaat met zo'n bloemetjesbroek (ik noem maar wat). :wink:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 30 mar 2005 13:39

Nou weer ff serieus: onderscheid tussen mannen en vrouwen in kleding dient er wel te zijn, alleen ben ik er niet van overtuigd dat het onderscheid precies ligt bij exclusief een broek voor mannen en exclusief de rok voor vrouwen. Dat is wel gemakkelijk als regel, maar in onze cultuur ligt dat nu eenmaal niet (meer) zo.

En voor wat betreft de kleding tijdens de kerkdienst, vind ik dat het ons zou sieren als we ons stijlvol zouden kleden, zonder daarbij ergernissen bij onze medechristenen op te wekken. Ik weet wel dat eenieder dit verschillend invult, maar zolang dit maar met deze intentie gebeurt is het niet verkeerd.

Want de intentie (ons hart!) achter ons kledinggedrag is uiteindelijk bepalend voor de waarde van deze levensstijl. Wat dat betreft is het net zo erg als we ons op een bepaalde manier kleden om eens lekker tegen een bepaalde traditie aan te schoppen, als dat we iemand met de nek aankijken omdat hij/zij zich (net) niet aan onze groepsconventies houdt (ik noem nu maar de twee uitersten). Want in beide gevallen gebeurt het niet uit liefde: geen liefde tot God en geen liefde tot onze naaste. En alles wat niet uit liefde gedaan wordt, is zonde.

joepie

Berichtdoor joepie » 31 mar 2005 08:00

Volgens mij zijn er toch ook wel uniseksbroeken. Zo iets als de spijkerbroek?
Ik kan me nog herinnneren dat mijn man en ik op vakantie een spijkerbroek gingen kopen. Twee voor de prijs van èèn.
We hebben toen twee dezelfde broeken gekocht. Toendertijd ook nog dezelfde maat. 31/34.
Maar dat was laaaaaaaang geleden ;-)

PeterD

Berichtdoor PeterD » 31 mar 2005 14:52

Afbeelding

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 31 mar 2005 19:50

slotje hoeft niet, maar wel on-topic lui
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 01 apr 2005 17:31

parsifal schreef:slotje hoeft niet, maar wel on-topic lui

Kun je er niet ff een poll aan doen? Krijgen we een beter beeld hoe dit onderwerp onder de refowebbers leeft!
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 apr 2005 18:06

joepie schreef:Volgens mij zijn er toch ook wel uniseksbroeken. Zo iets als de spijkerbroek?
Ik kan me nog herinnneren dat mijn man en ik op vakantie een spijkerbroek gingen kopen. Twee voor de prijs van èèn.
We hebben toen twee dezelfde broeken gekocht. Toendertijd ook nog dezelfde maat. 31/34.
Maar dat was laaaaaaaang geleden ;-)

Die dingen zouden ook verboden moeten worden.. :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 apr 2005 10:35

frekje schreef:
parsifal schreef:slotje hoeft niet, maar wel on-topic lui

Kun je er niet ff een poll aan doen? Krijgen we een beter beeld hoe dit onderwerp onder de refowebbers leeft!

Lijkt me gaaf. Parsifal, zou je een poll willen maken? Wel interessant om te zien hoe de verhoudingen liggen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 02 apr 2005 14:12

is gebeurd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 02 apr 2005 14:16

parsifal schreef:is gebeurd.

Mooi, dankje, ik ben benieuwd naar de uitslagen...!
Afbeelding

We loved Him, because He first loved us!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 apr 2005 19:31

alleen jammer dat 4 ook met 1 en 2 te combineren is.. Ik heb nu 2 gekozen, maar sta ook achter 4.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 02 apr 2005 21:57

johannes1 schreef:het is een broek, al zit de stikje misschien net iets anders dan bij de mannen. geef mij maar gewoon de grote onderscheid met rok en broek

Ik word echt supertriest van dit soort mega-herhalende-veroordelende-nietszeggende........ praat!!!!!
.

(slaat trouwens niet perse op de laatse post)

Terug naar “Archief”