Houden van een vrouw, hoe moet dat?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 05 apr 2005 07:12

Melody schreef:Houden van vrouwen is zo simpel... als ze vragen of je ze dik vindt, zeg je gewoon: 'Ik hou van je.' Als ze drie keer vragen: 'Hou je van me?' moet je dekking zoeken, want dan willen ze geld.

:D is dat het enige?!? dat zijn nou precies de redenen waarom ik niet van een vrouw zou houden.. A) zeuren over hun uiterlijk en B) voor het geld.. nouja, dat heb ik toch niet over dus daar hoef k dan weer niet bang voor te zijn.. :p

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 05 apr 2005 08:18

Cathy schreef:
Boekenlezer schreef:O, dus ik moet mijn nuchterheid afleggen, en een emotioneel instabiele zenuwlijder worden die zich suf loopt te piekeren...?? :shock: Ja, dàt zal lekker gaan zeg! Dan gaat het alleen maar slechter. Daar worden de contacten ècht niet beter van.
(Zie je nou wel: de dames zijn wel op mijn ondergang uit! :( )

Is het mannen-eigen om van het ene uiterste in het andere te vervallen? :wink:

Ik reageerde inderdaad nogal met een uiterste. :D
Ondertussen vraag ik me een beetje af of we wel helemaal aan hetzelfde denken. :-k
Ik denk vanuit mijn situatie als vrijgezel, die geen vriendin heeft, en die ook niet nadrukkelijk iemand kent die hij graag zou willen veroveren en voor wie hij alles over heeft. Geen ware liefde in zicht dus.
Nuchter omgaan met dames, dan denk ik vooral aan: niet te snel aan verliefdheid denken. Verliefd zijn die dames toch zo ongeveer nooit, dus is er weinig reden om met je hoofd in de wolken te gaan lopen. Dan kun je dus maar beter aanknopen bij de aspecten van de realiteit waar je wèl wat mee kan, en wat wel handig werkt.
Echter, jij lijkt het meer plaatsen binnen een relatie. Al begrijp ik er dan overigens nog steeds geen snars van wat er op tegen zou zijn als een man de dingen dan nuchter bekijkt.

Cathy schreef:
Boekenlezer schreef:Of proef ik hier misschien de voorkeur van bepaalde dames om moeilijk te doen? Mannen zeggen "waarom moeilijk doen als het makkelijk kan", maar dames denken in veel opzichten andersom dan mannen, dus ongetwijfeld ook wel in dit opzicht. :lol:

Mmm, ja, iets wat gemakkelijk gaat is niet spannend dusss... :lol:

...laat eens een wals over hem heen rijden, sleur hem door de modder, etc. etc. *) \:D/

Cathy schreef:
Boekenlezer schreef:Overigens weet ik wel iets over de verschillen tussen mannen en vrouwen, hoor. :wink:

Mooi, het lijkt me ook van respect getuigen als je een beetje interesse toont in haar 'zijn' en dat ook serieus neemt.

Dat gaat me nog het beste af als ik dat eerst eens gewoon in nuchtere toestand meemaak. Kan ik eerst eens in alle rust constateren wat voor absurditeiten je met dat vrouwenvolk kan beleven. Tegen de tijd dat ik dan serieus van een vrouw ga houden heb ik een leuke database aan gegevens opgebouwd die dan perfect van pas komt. (Tenminste, wat betreft de 'gewone' dingen, want ik ga een vrouw niet fictief proberen te krijgen terwijl ik haar niet echt wil!)
Juist in nuchtere toestand voel je heel veel dingen perfect aan. !:) Véél beter dan wanneer je bedwelmd en zwaar dronken bent door verliefdheid. :0~ ?:|
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

joepie

Berichtdoor joepie » 05 apr 2005 09:27

Volgens mij maak jij van de liefde een zooitje.
Als je op zo een manier een vrouw denkt te krijgen dan gaat het alsnog mis. Je hebt eigenlijk zoveel noten op je zang dat ik denk dat niemand goed genoeg is naar je zin.
Liefde laat zich niet dwingen en zeker niet leiden zoals jij dat wil.
Ik zou eerst dat verlanglijstje eens gewoon weggooien en niet meer naar vrouwen kijken als zijnde mogelijke toekomstige kandidaten.
Mocht je toch verliefd worden zou ik de liefde gewoon een kans geven en niet twijfelen of alles aan haar nu welk klopt zoals jij zou willen.
Want wie zegt dat jij bent zoals de ander precies zou willen?
Jij bent toch ook niet de perfecte partner denk ik maar zo.
Waarom zou de ander dat dan wel voor jou moeten zijn.

Na zoveel blz. dacht ik dat je onderdehand wel zou weten hoe je van een vrouw moet houden. Maar nog steeds niet?
Houden van een vrouw moet je gewoon doen.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 05 apr 2005 10:25

Boer zoekt vrouw nog gezien?
Zaten wel leuke boeren tussen...........
Vooral die biologische tuinder.

Maar ik merk wel dat hoe ouder mensen worden, hoe kritischer ten opzichte van het andere geslacht als ze nog alleen zijn, zowel mannen als vrouwen.
Alleen op andere vlakken, vrouwen willen meeestal iemand die zich perfect gedraagt en uiterlijk is niet zo belangrijk, en mannen willen vaak iemand met een uiterlijk die zij willen, slaat ook nergens op, maar ja, zie je vaak.
Ook willen vrouwen van boven de 35 hun verwonnen zelfstandigheid niet opgeven en geen concessies doen, want een huwelijk is toch concessies doen, water bij de wijn, geven en nemen, en oudere vrouwen willen alleen maar nemen, lijkt wel.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 05 apr 2005 10:54

joepie schreef:Volgens mij maak jij van de liefde een zooitje.
Als je op zo een manier een vrouw denkt te krijgen dan gaat het alsnog mis. Je hebt eigenlijk zoveel noten op je zang dat ik denk dat niemand goed genoeg is naar je zin.
Ik zou eerst dat verlanglijstje eens gewoon weggooien en niet meer naar vrouwen kijken als zijnde mogelijke toekomstige kandidaten.
Mocht je toch verliefd worden zou ik de liefde gewoon een kans geven en niet twijfelen of alles aan haar nu welk klopt zoals jij zou willen.

Na zoveel blz. dacht ik dat je onderdehand wel zou weten hoe je van een vrouw moet houden. Maar nog steeds niet?
Houden van een vrouw moet je gewoon doen.

Tsjongejonge, zet ik als de rode draad van mijn denken 'nuchterheid' uit, en dan is het nòg niet goed... :shock: Nou ja zeg!

Hoezo heb ik veel noten op mijn zang? Ik wil gewoon een vrouw van wie ik ècht houd, als ik een vrouw krijg. Waarom zou ik anders met iemand trouwen?
En ja, die vrouw van wie ik echt houd, die is inderdaad verdraaid moeilijk te vinden!
Nee, zij is niet de persoon met het perfecte uiterlijk. (Integendeel: degenen van wie ik het meeste gehouden heb zijn zeer zeker niet de knapste meisjes die ik ontmoet heb!)
Nee, zij is ook niet de persoon met het perfecte karakter, met wie ik nooit moeilijkheden zou kunnen hebben.
Zij is gewoon iemand voor wie ik heel veel over heb, en die ik niet graag van een ander zie worden. Iemand aan wie ik met heimwee terug kan denken, als ik haar een tijd niet meer zie. Iemand die een bijzonder plekje in mijn hart heeft.
Heb ik daarmee te veel noten op mijn zang? Ben ik daarmee veeleisend?

En wat is er op tegen om gewoon lekker ontspannen en nuchter te zijn in de tijd dat ik niet met iemand te maken heb op wie ik zwaar verliefd ben? Om gewoon mijn sociale gezicht te laten zien, zonder me druk te maken over de vraag of die ander me ziet zitten als man?

En als ik zo iemand nooit tegenkom, dan trouw ik toch gewoon niet? Of ben ik soms verplicht tot een relatie?
Ik ga echt niet dood zonder vrouw, hoor!

Het valt me ook op dat uitsluitend dames hiertegen lijken te ageren. Begrijpen ze mij hierin niet of zo? Hebben ze geen zintuig voor het nuchtere, voor lekker gewoon doen en zo?
Als ik dit zo tegen mannen zou zeggen, geen man die je misbaar hoort maken. Integendeel, dan zullen ze met veel begrip reageren, en mij gelijk geven. Zo ken ik mannen in dit opzicht.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

André

Berichtdoor André » 05 apr 2005 11:20

Boekenlezer schreef:Verliefd zijn die dames toch zo ongeveer nooit,
LOL, soms doen ze als of ze het nog niet zijn, je weet toch wel wat de definitie van ja en nee is bij vrouwen in dat stadium? 8)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 05 apr 2005 11:55

André schreef:
LOL, soms doen ze als of ze het nog niet zijn, je weet toch wel wat de definitie van ja en nee is bij vrouwen in dat stadium? 8)

Ik heb wel eens horen zeggen: als ze 'ja' zeggen bedoelen ze 'nee', en als ze 'nee' zeggen bedoelen ze 'ja'.
En ook wel eens: als ze 'ja' zeggen bedoelen ze 'nee', en als ze 'nee' zeggen bedoelen ze 'misschien'. (Ik weet even niet helemaal meer zeker of die zo klopt.)

Laatst hoorde ik een vriend van mij ook zeggen: "misschien zat ze nog in de ontkenningsfase." Daar heb ik niet over doorgevraagd, maar dat had ik eigenlijk wel even moeten doen. Het klonk alsof er bij vrouwen blijkbaar eerst sprake is van een ontkenningsfase. Maar ik weet niet zeker of hij dat zo bedoelde, omdat ik het niet gevraagd heb.

André

Berichtdoor André » 05 apr 2005 12:03

Boekenlezer schreef:
André schreef:

Ik heb wel eens horen zeggen: als ze 'ja' zeggen bedoelen ze 'nee', en als ze 'nee' zeggen bedoelen ze 'ja'.
En ook wel eens: als ze 'ja' zeggen bedoelen ze 'nee', en als ze 'nee' zeggen bedoelen ze 'misschien'. (Ik weet even niet helemaal meer zeker of die zo klopt.)

Laatst hoorde ik een vriend van mij ook zeggen: "misschien zat ze nog in de ontkenningsfase." Daar heb ik niet over doorgevraagd, maar dat had ik eigenlijk wel even moeten doen. Het klonk alsof er bij vrouwen blijkbaar eerst sprake is van een ontkenningsfase. Maar ik weet niet zeker of hij dat zo bedoelde, omdat ik het niet gevraagd heb.
Mmm, daar kan ik me niet zoveel bij voorstellen, over het algemeen weten ze heel goed wat ze wel/niet willen, maar zijn ze even van slag en zeggen dan perongeluk nee ipv ja. 8)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 05 apr 2005 12:12

André schreef:
Boekenlezer schreef:
André schreef:

Mmm, daar kan ik me niet zoveel bij voorstellen, over het algemeen weten ze heel goed wat ze wel/niet willen, maar zijn ze even van slag en zeggen dan perongeluk nee ipv ja. 8)

Hmm, dat komt me niet echt bekend voor nee.
Ik heb dacht ik nog nooit een meisje echt direct verbaal gevraagd, zo van "wil je verkering met mij?" Maar ik heb het wel beleefd dat het er van kwam om het te hebben over wat we van elkaar vonden. Dan ging dat schriftelijk, zoals via de e-mail. Zouden ze dan ook dat soort dingen doen?

André

Berichtdoor André » 05 apr 2005 12:16

Boekenlezer schreef:Dan ging dat schriftelijk, zoals via de e-mail. Zouden ze dan ook dat soort dingen doen?
Nee dat verwacht ik niet, want dan gaat het nog over elkaars karakter enzo, neem ik aan.
Maar dat heb je op email/msn snel genoeg door, uhum ik iig wel. :P

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 apr 2005 12:29

joepie schreef:Volgens mij maak jij van de liefde een zooitje.

Waarom niet? Dan maak je er pas een zooitje van: als je zonder nadenken verliefdheden achterna rent zonder even na te denken over de overall geschiktheid van de ander als levenspartner.

Idd, niemand is de perfecte partner, en als ik niet zou zijn zoals zij het zou willen heb ik maar liever dat ze dat zegt en er niet aan begint. Je kunt maar beter eeuwig vrijgezel blijven dan je rucksichtloos overal instorten en misschien onverhoops in een slecht huwelijk belanden ook.

joepie

Berichtdoor joepie » 05 apr 2005 14:24

Boekenlezer ik begreep er inderdaad niks van :( Sorry.
Inderdaad zou ik gewoon open en onbevangen omgaan met de mensen van het andere geslacht. Want als er eentje tussen zit die voor je bestemd is dan komt het wel goed. En zo niet, dan heb je toch ook gewoon leuk kontakt met anderen?

En Aragorn, Ik ga ervan uit dat niemand volmaakt is. Uniek, zijn we allemaal, maar volmaakt pas na dit leven hier op aarde.
Vandaar dat je lang kan zoeken naar de volmaakte persoon.
Als je denkt die gevonden te hebben blijkt er altijd toch nog wel iets te zijn waar jij je aan kunt ergeren.
En er staat b.v. in 1 Cor. 13 over de liefde: zij verdraagt veel,zij rekend het kwade niet toe......

Dan nog even voor de duidelijkheid: Als een vrouw nee zegt, is het altijd nee, zegt ze ja, dan is het ja.
Dat het andersom zou zijn heeft al veel mannen op het verkeerde been gezet, en ze de gedachte gegeven dat ze wel hun gang konden gaan, want als een vrouw nee zegt bedoelt ze ja, was hun geleerd.
Maar geloof me: dat is dus niet zo.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 05 apr 2005 15:09

joepie schreef:Boekenlezer ik begreep er inderdaad niks van :( Sorry.
Inderdaad zou ik gewoon open en onbevangen omgaan met de mensen van het andere geslacht. Want als er eentje tussen zit die voor je bestemd is dan komt het wel goed. En zo niet, dan heb je toch ook gewoon leuk kontakt met anderen?

Dat bedoelde ik inderdaad. Nu heb je mijn bedoeling gevat. :)

joepie schreef:Dan nog even voor de duidelijkheid: Als een vrouw nee zegt, is het altijd nee, zegt ze ja, dan is het ja.
Dat het andersom zou zijn heeft al veel mannen op het verkeerde been gezet, en ze de gedachte gegeven dat ze wel hun gang konden gaan, want als een vrouw nee zegt bedoelt ze ja, was hun geleerd.

Daar ga ik inderdaad wel vanuit, dat wanneer ze 'nee' zegt, dat dat serieus te nemen valt. Dat is ook wel zo prettig, als je voor jezelf die duidelijkheid hebt. Dan wordt de omgang met elkaar ook een stuk eenvoudiger, is mijn ervaring.

André

Berichtdoor André » 05 apr 2005 15:23

joepie schreef:Dan nog even voor de duidelijkheid: Als een vrouw nee zegt, is het altijd nee, zegt ze ja, dan is het ja.
Tsjonge jonge, is er dan helemaal geen humor mogelijk, maar dat jij dat zo doet nee is nee enz. wil nog niet zeggen dat iedereen dat doet.
Gelukkig maar dat ik om die reden niet op het verkeerde been ben gezet dan ooit :P
Anders zouden mij ook nog verkeerde dingen zijn geleerd. :shock:

joepie

Berichtdoor joepie » 05 apr 2005 15:32

Misschien reageer ik er wat te fel op. Maar geloof me, zodra je een dochter hebt die misbruikt is door een jongen, die doodleuk zei: maar als een meisje nee zegt bedoelt ze toch ja!
Vanaf die tijd vind ik zulke grapjes geen grapjes meer.

Terug naar “Archief”