marma schreef:
Waar baseer je dat op?? Met 24 weken zwangerschap kun je echt wel contact maken met je kind, dat is duidelijk. Dus een foetus heeft echt wel bewustzijn.
Ik zou eerder willen spreken van een reflex of instinct.
Moderator: Moderafo's
Sabra schreef:elbert schreef:
Dat is nog maar de vraag, maar afgezien daarvan is het geen argument.
Ik zeg ook niet dat ik het een valide argument vind, ik ga enkel op de stelling in dat een foetus een bepaalde vorm van bewustzijn zou hebben.Als jij bewusteloos bent of onder narcose, heb je tijdelijk ook geen bewustzijn. Mag je dan gedood worden? Volgens mij niet.
Een mens is meer dan z'n bewustzijn en een foetus evengoed.
Er is een verschil tussen bewust onbewustzijn en onbewust onbewustzijn.
marma schreef:Sabra schreef:elbert schreef:
Ik zeg ook niet dat ik het een valide argument vind, ik ga enkel op de stelling in dat een foetus een bepaalde vorm van bewustzijn zou hebben.Als jij bewusteloos bent of onder narcose, heb je tijdelijk ook geen bewustzijn. Mag je dan gedood worden? Volgens mij niet.
En een foetus is volgens jou onbewust onbewust?
rafaell schreef:marma schreef:Sabra schreef:elbert schreef:
Ja, het dunkt mij toch geen bewuste keuze van de foetusOverigens ben ik, op bepaalde omstandigheden na, tegen abortus.
Zuss schreef:De stelling 'dan moet je maar zorgen dat je niet zwanger wordt'is wel erg kort door de bocht. Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% safe.
Als ik er alles aan doe om niet zwanger te raken en dan toch zwanger word, moet ik dan maar een kind op de wereld zetten, ook al gaat het compleet tegen mijn hele gevoel in?
Sabra schreef:rosalie83 schreef:Maar stel dat het niets van de abortus zou merken, dan is er nog het feit: je vermoord een kind. Het is namelijk vanaf de bevruchting een levend wezen!
Dit is ook maar een aanname.
Zuss schreef:De stelling 'dan moet je maar zorgen dat je niet zwanger wordt'is wel erg kort door de bocht. Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% safe.
Als ik er alles aan doe om niet zwanger te raken en dan toch zwanger word, moet ik dan maar een kind op de wereld zetten, ook al gaat het compleet tegen mijn hele gevoel in?
rosalie83 schreef:Zuss schreef:De stelling 'dan moet je maar zorgen dat je niet zwanger wordt'is wel erg kort door de bocht. Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% safe.
Ja inderdaad. Tenzij je een moord wilt plegen natuurlijk.
Feiten wel ja. Maar dat een embryo vanaf het samengaan van eitje en zaadje al een levend wezen is met de rechten van een geboren baby is geen feit. Dat mag het geval zijn voor de anti abortus mensen, wetenschapplijk is dat niet het geval.rosalie83 schreef:
Ik reageer hierop, maar daarmee eigenlijk op al jouw posts in dit topic. Eerlijk gezegd word ik hier echt boos om. Je doet heel stoer, komt met een berg (non)argumenten, maar het staat gewoon vast: een baby is een baby. Wetenschappelijk gezien ook! Je kunt het nog zo hard ontkennen, maar feiten zijn feiten!
Sabra schreef:rosalie83 schreef:Pardon?? Een ongeboren kindje merkt wel wat van de abortus!
Is dat zo? Volgens mij is heeft het nog geen bewustzijn.Maar stel dat het niets van de abortus zou merken, dan is er nog het feit: je vermoord een kind. Het is namelijk vanaf de bevruchting een levend wezen!
Dit is ook maar een aanname.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten