kinderen-huwelijk-verantwoordelijkheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 20 sep 2006 14:25

marma schreef:
Waar baseer je dat op?? Met 24 weken zwangerschap kun je echt wel contact maken met je kind, dat is duidelijk. Dus een foetus heeft echt wel bewustzijn.

Ik zou eerder willen spreken van een reflex of instinct.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 20 sep 2006 14:26

*Annet* schreef:Als je pertinent niet zwanger wil worden gebruik dan voorbehoedsmiddelen! Hoef je ook je eigen ongeboren kind niet te vermoorden.

Dat is precies wat ik ook vind, alhoewel ik de term vermoorden niet verkies.

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 20 sep 2006 15:09

Sabra schreef:
elbert schreef:
Dat is nog maar de vraag, maar afgezien daarvan is het geen argument.

Ik zeg ook niet dat ik het een valide argument vind, ik ga enkel op de stelling in dat een foetus een bepaalde vorm van bewustzijn zou hebben.

Als jij bewusteloos bent of onder narcose, heb je tijdelijk ook geen bewustzijn. Mag je dan gedood worden? Volgens mij niet.
Een mens is meer dan z'n bewustzijn en een foetus evengoed.

Er is een verschil tussen bewust onbewustzijn en onbewust onbewustzijn.

En een foetus is volgens jou onbewust onbewust?

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 20 sep 2006 15:21

marma schreef:

Inderdaad.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 20 sep 2006 15:22

marma schreef:
Sabra schreef:
elbert schreef:

Ik zeg ook niet dat ik het een valide argument vind, ik ga enkel op de stelling in dat een foetus een bepaalde vorm van bewustzijn zou hebben.

Als jij bewusteloos bent of onder narcose, heb je tijdelijk ook geen bewustzijn. Mag je dan gedood worden? Volgens mij niet.

Ja, het dunkt mij toch geen bewuste keuze van de foetus :wink: Overigens ben ik, op bepaalde omstandigheden na, tegen abortus.

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 20 sep 2006 15:47

rafaell schreef:
marma schreef:
Sabra schreef:
elbert schreef:

Ja, het dunkt mij toch geen bewuste keuze van de foetus :wink: Overigens ben ik, op bepaalde omstandigheden na, tegen abortus.

Oke, bedoel je het zo :oops:
Maar maakt dat verschil in een keuze: wel of geen abortus?

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 20 sep 2006 15:48

De stelling 'dan moet je maar zorgen dat je niet zwanger wordt'is wel erg kort door de bocht. Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% safe.
Als ik er alles aan doe om niet zwanger te raken en dan toch zwanger word, moet ik dan maar een kind op de wereld zetten, ook al gaat het compleet tegen mijn hele gevoel in?

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 20 sep 2006 15:50

Zuss schreef:De stelling 'dan moet je maar zorgen dat je niet zwanger wordt'is wel erg kort door de bocht. Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% safe.
Als ik er alles aan doe om niet zwanger te raken en dan toch zwanger word, moet ik dan maar een kind op de wereld zetten, ook al gaat het compleet tegen mijn hele gevoel in?

Alle voorbehoedsmiddelen die bestaan gebruiken :wink:

Tja, wat je liever doet, je eigen vlees en bloed vermoorden of toch een kind op de wereld zetten.

André

Berichtdoor André » 20 sep 2006 15:53

Zuss schreef:Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% safe.
Je kunt samen dichter bij de 100% komen door niet alleen jezelf te laten steriliseren zo als je eerder schreef, maar ook je man/vriend.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 20 sep 2006 15:55

Sabra schreef:
rosalie83 schreef:Maar stel dat het niets van de abortus zou merken, dan is er nog het feit: je vermoord een kind. Het is namelijk vanaf de bevruchting een levend wezen!

Dit is ook maar een aanname.

Ik reageer hierop, maar daarmee eigenlijk op al jouw posts in dit topic. Eerlijk gezegd word ik hier echt boos om. Je doet heel stoer, komt met een berg (non)argumenten, maar het staat gewoon vast: een baby is een baby. Wetenschappelijk gezien ook! Je kunt het nog zo hard ontkennen, maar feiten zijn feiten!

Google maar eens op 'pro life' of 'anti abortus' en je zult genoeg wetenschappelijk informatie vinden! Ook vind je voldoende foto's van ongeboren kinderen én geaborteerde kinderen.

Ik hoop echt dat je zult inzien dat abortus moord is.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 20 sep 2006 15:56

Zuss schreef:De stelling 'dan moet je maar zorgen dat je niet zwanger wordt'is wel erg kort door de bocht. Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% safe.

Ja inderdaad. Tenzij je een moord wilt plegen natuurlijk.

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 20 sep 2006 16:06

En anders 'geheel onthouding' he?!

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 20 sep 2006 18:39

rosalie83 schreef:

Ja inderdaad. Tenzij je een moord wilt plegen natuurlijk.

Ik vind het geen moord en het wetboek van strafrecht gelukkig ook niet.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 20 sep 2006 19:22

rosalie83 schreef:
Ik reageer hierop, maar daarmee eigenlijk op al jouw posts in dit topic. Eerlijk gezegd word ik hier echt boos om. Je doet heel stoer, komt met een berg (non)argumenten, maar het staat gewoon vast: een baby is een baby. Wetenschappelijk gezien ook! Je kunt het nog zo hard ontkennen, maar feiten zijn feiten!
Feiten wel ja. Maar dat een embryo vanaf het samengaan van eitje en zaadje al een levend wezen is met de rechten van een geboren baby is geen feit. Dat mag het geval zijn voor de anti abortus mensen, wetenschapplijk is dat niet het geval.

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 20 sep 2006 19:25

Sabra schreef:
rosalie83 schreef:Pardon?? Een ongeboren kindje merkt wel wat van de abortus!

Is dat zo? Volgens mij is heeft het nog geen bewustzijn.

Maar stel dat het niets van de abortus zou merken, dan is er nog het feit: je vermoord een kind. Het is namelijk vanaf de bevruchting een levend wezen!

Dit is ook maar een aanname.

ik heb eens een film gezien over abortus!
hij was al oud maar de werkelijkheid stond er op!
tijdens het uitvoeren van de abortus zag je het kind schokken en net als mensens een angst en afweren!

dus ik geloof niet dat en kind er niets van merkt! en dat je zeker niet uit moet gaan van een aanname

Terug naar “Archief”