Flappie schreef:Irak heeft niets met 9/11 te maken, maar is een voortzetting van het bestrijden van het kwaad. Een bredere aanpak dan alleen Afghanistan, wat wel een link naar 9/11 had.
Het kwaad? Welk kwaad? En sinds wanneer houdt Amerika zich bezig met het bestrijden van het kwaad dan?
Tuurlijk mag men veel kritiek hebben op Bush, lijkt me normaal en terecht. Alleen de vooringenomenheid van veel linkse mensen, vanaf het begin van het aantreden van Bush, spreekt boekdelen. Daardoor is van een normale discussie over het handelen van de regering Bush, zonder vooroordelen, vaak onmogelijk.
Dat verwijt kun je mij niet maken. Ik was eerst redelijk positief over Bush en zelfs geen verklaard tegenstander van de inval in Irak toen dat gebeurde. Maar hoe meer ik me erin verdiept heb, hoe misselijker ik van het hele gebeuren word.
Wat mij dan weer opvalt is dat Bushianen bij kritiek op Bush al snel beweren dat die voortkomt uit linkse vooringenomenheid ipv dat ze ingaan op de inhoud. Wellicht dat beide partijen zich daar zo nu en dan schuldig aan maken.
Cisca schreef:Niet ieder land valt ongevraagd een ander land binnen om oorlog te beginnen.
Nee, er zijn ook landen die het van tevoren netjes vragen.
Maar verder zegt het natuurlijk niets dat je dat verwijt meerdere landen kan maken. Dat kan best zo zijn, maar dat maakt het niet beter ofzo.
Sabra schreef:Het is maar net welke wereldbeschouwing je aanhangt. Persoonlijk ben ik erg blij dat Bush ervoor heeft gezorgd dat Saddam is verdreven en dat in Afghanistan de Taliban wordt bestreden.
Met het bestrijden van de Taliban heb ik ook een stuk minder moeite dan met het hypocriete Irak-verhaal. Men heeft Saddam zelf in het zadel geholpen, rustig toegekeken hoe hij chemische wapens tegen Iran gebruikte en nu was het opeens een schurkachtige dictator die zo nodig verdreven moest worden. Ik begrijp werkelijk niet hoe je dan nog uit kunt gaan van de zuivere intenties van Amerika.
Machiavelli schreef:Optimatus schreef:Conclusie: oorlogsdoelen niet bereikt, ergo, oorlog verloren.
Natuurlijk, maar als we verlies op die manier definieren is Bush niet de eerste die een oorlog buiten de landsgrenzen verliest.
Inderdaad. Dus?