Marnix schreef:Ja, en toen werden ze wel 900 jaar soms.
(Ook nog interessante reacties die hierop van toepassing zijn?)
Ik reageer serieus, over hoe mensen biologisch in elkaar zitten en wanneer ze sexuele behoeften krijgen en ook klaar zijn voor sex... en van daaruit bekeken merk ik een verschil tussen verleden (na de tijd dat mensen veel ouder werden) en nu.
Jammer dat ik op een zinnige post zo'n onzinnige reactie terug krijg.
Misschien is jou reactie ook niet zinnig? In de tijd van de Bijbel trouwden ze ook laat. Kan me trouwens niet herinneren dat in de tijd van izaäk iemand nog 900 werd.
Want wat heeft het zogenaamd klaar zijn voor seks te maken met het moeten doen van seks?
En wie zegt dat ze in die tijd ook niet al op jonge leeftijd "klaar" waren voor seksualiteit.
En het is nog maar de vraag of kinderen er dan dus ook wel echt "klaar" voor zijn.
Hoe kom je er trouwens bij dat je iets natuurlijks moet "onderdrukken".
We zijn toch geen beesten.
Als God in de tijd van de Bijbel al die regels moest geven duid dat er toch wel op dat er tegenwordig echt niks nieuws onder de zon is wat dat betrefd. We zijn nog steeds gericht op het doen van zonde en het proberen goed te praten. Maar we zijn niets anders dan in de tijd van de Bijbel of vergeleken met jaren geleden toen mensen eerder trouwden. Ze gingen toen trouwens ook eerder dood.