Samenwonen zonder sex?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 sep 2004 15:46

Mariamagdalena schreef:Samenwonen zonder sex kan volgens mij best wel een tijdje, of misschien wel altijd.
Kijk maar naar een katholieke pastoor, die heeft ook altijd een huishoudster in huis wonen, en die eten wel samen en zo, maar hebben geen sex.

En ook geen relatie.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 sep 2004 19:19

joepie schreef:Tuurlijk moest je vroeger ook wachten. Wat is dat nu voor onzin. Dacht je nu echt dat je nadat je het besluit had genomen om met elkaar te trouwen dat het dan zo kon?
Wat is er mis om op elkaar te wachten?
Als het goed is doe je dat met liefde.
En als het echt niet kan, is trouwen ook zo gebeurd. Kijk maar naar stelletjes die "moeten" trouwen.

En bij Izaak werd er dus eerst toestemming gevraagd aan de ouders van het meisje (zo ging dat toen) met de bruidschat die betaald moest worden. En Izaak hield helemaal nog niet van haar, maar ging wel met haar trouwen. Ook met een toen geldende trouwceremonie.

Wat ik wil de duidelijk maken: Je bent op een vrij jonge leeftijd lichamelijk toe aan sex... zo is de natuur nou eenmaal... vroeger ging je rond die tijd dat je daar klaar voor was (rond de 14-16 jaar) ook trouwen... tegenwoordig trouwen mensen veel later... en ik denk dat het daarom best moeilijk is om te wachten en dat het daarom ook een heleboel mensen niet lukt (sommigen worden ongewenst zwanger maar hoeveel doen het ook en worden niet zwanger)... omdat je lichamelijk aan toe bent.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Christina
Verkenner
Verkenner

Re: Samenwonen zonder sex?

Berichtdoor Christina » 09 sep 2004 13:25

Annerieke schreef:Alleen willen wij wel graag bij elkaar blijven wonen, uit praktisch oogpunt en natuurlijk ook om de gezelligheid. Het zit m toch niet in het wonen samen?

Annerieke, ik ben al heel veel jaartjes getrouwd en, geloof me maar, als het goed is, trouw je niet alleen om sex te kunnen hebben, maar dat maken jullie er wel van op deze manier. Daarom zou ik je dringend willen aanraden om toch apart te gaan wonen tot je huwelijksdag. Daarmee verhef je je huwelijk tot meer dan een sexuele verbintenis. Als je trouwt is het een samenvloeien van 2 complete levens, ook in de praktische kanten, ook voor de gezellgheid. Ik denk dat jullie aan julliezelf een grote guns bewijzen, en de vreugde van de dag zelf enorm kunnen verhogen door de moeilijker weg te kiezen.

joepie

Berichtdoor joepie » 09 sep 2004 13:32

Marnix schreef:
joepie schreef:Tuurlijk moest je vroeger ook wachten. Wat is dat nu voor onzin. Dacht je nu echt dat je nadat je het besluit had genomen om met elkaar te trouwen dat het dan zo kon?
Wat is er mis om op elkaar te wachten?
Als het goed is doe je dat met liefde.
En als het echt niet kan, is trouwen ook zo gebeurd. Kijk maar naar stelletjes die "moeten" trouwen.

En bij Izaak werd er dus eerst toestemming gevraagd aan de ouders van het meisje (zo ging dat toen) met de bruidschat die betaald moest worden. En Izaak hield helemaal nog niet van haar, maar ging wel met haar trouwen. Ook met een toen geldende trouwceremonie.

Wat ik wil de duidelijk maken: Je bent op een vrij jonge leeftijd lichamelijk toe aan sex... zo is de natuur nou eenmaal... vroeger ging je rond die tijd dat je daar klaar voor was (rond de 14-16 jaar) ook trouwen... tegenwoordig trouwen mensen veel later... en ik denk dat het daarom best moeilijk is om te wachten en dat het daarom ook een heleboel mensen niet lukt (sommigen worden ongewenst zwanger maar hoeveel doen het ook en worden niet zwanger)... omdat je lichamelijk aan toe bent.

En nog vroeger gingen ze pas trouwen als ze veertig waren.....

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 sep 2004 00:39

Ja, en toen werden ze wel 900 jaar soms.

(Ook nog interessante reacties die hierop van toepassing zijn?)

Ik reageer serieus, over hoe mensen biologisch in elkaar zitten en wanneer ze sexuele behoeften krijgen en ook klaar zijn voor sex... en van daaruit bekeken merk ik een verschil tussen verleden (na de tijd dat mensen veel ouder werden) en nu.

Jammer dat ik op een zinnige post zo'n onzinnige reactie terug krijg.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

joepie

Berichtdoor joepie » 10 sep 2004 07:01

Marnix schreef:Ja, en toen werden ze wel 900 jaar soms.

(Ook nog interessante reacties die hierop van toepassing zijn?)

Ik reageer serieus, over hoe mensen biologisch in elkaar zitten en wanneer ze sexuele behoeften krijgen en ook klaar zijn voor sex... en van daaruit bekeken merk ik een verschil tussen verleden (na de tijd dat mensen veel ouder werden) en nu.

Jammer dat ik op een zinnige post zo'n onzinnige reactie terug krijg.

Misschien is jou reactie ook niet zinnig? In de tijd van de Bijbel trouwden ze ook laat. Kan me trouwens niet herinneren dat in de tijd van izaäk iemand nog 900 werd.
Want wat heeft het zogenaamd klaar zijn voor seks te maken met het moeten doen van seks?
En wie zegt dat ze in die tijd ook niet al op jonge leeftijd "klaar" waren voor seksualiteit.
En het is nog maar de vraag of kinderen er dan dus ook wel echt "klaar" voor zijn.
Hoe kom je er trouwens bij dat je iets natuurlijks moet "onderdrukken".
We zijn toch geen beesten.

Als God in de tijd van de Bijbel al die regels moest geven duid dat er toch wel op dat er tegenwordig echt niks nieuws onder de zon is wat dat betrefd. We zijn nog steeds gericht op het doen van zonde en het proberen goed te praten. Maar we zijn niets anders dan in de tijd van de Bijbel of vergeleken met jaren geleden toen mensen eerder trouwden. Ze gingen toen trouwens ook eerder dood.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 sep 2004 07:55

Je moet de invloed van de media en andere omgevingsfactoren niet onderschatten. De gemiddelde leeftijd waarop mensen ontmaagd worden is iets van 16 of 17 jaar. Waar denk je dat dat door komt? Toen ik die leeftijd had, had ik net m'n eerste zoen gehad... nou ik had toen echt geen behoefte aan meer. Maar als al je vrienden 't wel doen, dan ga je sneller daarin mee. En als je op tv vaak seksuele dingen hoort en ziet, ga je er ook meer over nadenken. Seksuele gedachten en verlangens moeten ook nog aangewakkerd worden door iets van buiten, niet alleen voor je lichaam dat ertoe in staat is zich voort te planten. (Of geldt dat alleen voor vrouwen?)

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 10 sep 2004 08:06

Samenwonen zonder sex is als een kleptomaan in een supermarkt zonder personeel.

Ik zou het nog geen week volhouden als ik eerlijk ben.

joepie

Berichtdoor joepie » 10 sep 2004 08:17

Kaw schreef:Samenwonen zonder sex is als een kleptomaan in een supermarkt zonder personeel.

Ik zou het nog geen week volhouden als ik eerlijk ben.

Dat valt denk ik wel mee, als je het echt wilt... Maar of dat is zoals God het bedoeld.
Wij hebben ook regelmatig een periode samengewoond zonder gemeenschap te mogen hebben. Maar toen waren we getrouwd.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 10 sep 2004 08:45

Ow, dat geloof ik ook wel. Maar als je van elkaar houdt en je woont samen en je bent allebij gezond, geen ruzie, niet hoogzwanger of net zwanger geweest, niet ongesteld, tis koud en het bed is zo lekker warm en je houdt zo van elkaar, nou dan houdt ik het geen week uit. Dat weet ik zeker.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 sep 2004 10:15

Kaw: zelfbeheersing is een vrucht van de Geest ;)
Maar ik denk dat het vaak de vrouw is die op de rem trapt. Je doet het nog altijd met z'n tweeen, dus als de ene even een zwak moment heeft, kan de ander het nog tegenhouden. Zo gaat het tijdens verkering toch ook.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 10 sep 2004 10:32

Ik heb het er wel eens met mijn vriendin over gehad en we waren hier samen over eens dat we het SAMEN nog geen week zouden uithouden. Zonder vriendin zou ik het juist veel langer volhouden. ;)

Nee, effe serieus. We denken allebij dat we daar niet sterk genoeg voor zijn. Gaan daarom dus ook niet samen op vakantie e.d. We zijn veel te veel knuffeldieren.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 10 sep 2004 10:33

En jezelf in verzoeking brengen is geen vrucht van de Geest.

André

Berichtdoor André » 10 sep 2004 10:35

Lalage schreef:Maar ik denk dat het vaak de vrouw is die op de rem trapt.

Ehmmmm, breek me de mond niet open :shock:

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 10 sep 2004 10:36

Andre schreef:
Lalage schreef:Maar ik denk dat het vaak de vrouw is die op de rem trapt.

Ehmmmm, breek me de mond niet open :shock:

Nou lalage, daar zou ik ook maar niet zo zeker van zijn :wink:

Terug naar “Archief”