Vrouwe Justitia schreef:Romeinen 8:
1. Zo is er dan nu geen verdoemenis voor degenen, die in Christus Jezus zijn, die niet naar het vlees wandelen, maar naar den Geest.
Is zelfmoord van de Geest?
Moderator: Moderafo's
caprice schreef:Vrouwe Justitia schreef:Romeinen 8:
1. Zo is er dan nu geen verdoemenis voor degenen, die in Christus Jezus zijn, die niet naar het vlees wandelen, maar naar den Geest.
caprice schreef:Vrouwe Justitia schreef:Romeinen 8:
Christa schreef:Zo is het dus ook met zelfmoord. Ik denk niet dat je dan mag zeggen dat degene die zelfmoord gepleegd heeft, verdoemd is.
Christa schreef:
Zo is het dus ook met zelfmoord. Ik denk niet dat je dan mag zeggen dat degene die zelfmoord gepleegd heeft, verdoemd is.
Ik denk dat ook.
Ook denk ik dat we voorzichtig moeten zijn om ons oordeel hierover uit te spreken, omdat er mensen zijn die een van hun ouders of hun kind door zelfmoord zijn verloren, en dan is het zo pijnlijk om ook nog eens te moeten aanhoren dat de persoon waar jij zo van hield niet naar de hemel is. Deze mensen zitten al met een verschrikkelijk trauma en vragen.
Maar desalniet te min zou ik voor mezelf zeggen, dat ikzelf geen zelfmoord of eurhanasie mag plegen.
caprice schreef:Hoe staat het dan bijvoorbeeld met roken, ook zelfmoord?
hijwel schreef:caprice schreef:Hoe staat het dan bijvoorbeeld met roken, ook zelfmoord?
Jha en dat is een keuze die je maakt niet omdat je in wanhoop ben, maar een bewuste keuze. Een bewuste keuze om je leven in te korten. Je zou zeggen....... dat het nog erger is dan je leven verkorten door wanhoop.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten