Ger.Gem. vs Ger.Gem.in Ned.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 18 mei 2004 11:06

Het Weermannetje schreef:Zolang God mij niet trekt wel ja. En dit zei David toen hij al lang wedergeboren was...

Ben je wel op zoek...???? Het blijft zo eenzijdig... waarom belicht je niet twee kanten? Waarom niet?

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 18 mei 2004 11:07

Het Weermannetje schreef:Zolang God mij niet trekt wel ja. En dit zei David toen hij al lang wedergeboren was...

God is gewillig om jou te trekken, weermannetje.... :!:
En weer geeft je God de schuld :cry: (zolang God mij niet trekt)
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 18 mei 2004 11:12

God trekt alleen de uitverkorenen, maar ik wil niet dat God mij trekt. IK GEEF GOD NIET DE SCHULD!!!!!!!! :x :x :x

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 18 mei 2004 11:18

Het Weermannetje schreef:God trekt alleen de uitverkorenen, maar ik wil niet dat God mij trekt. IK GEEF GOD NIET DE SCHULD!!!!!!!! :x :x :x

Net deed je voorkomen of het aan God lag dat jij nog niet wederomgeboren was, want je zei ('Zolang GOD mij niet trekt')
Als God zegt: kom tot Mij, allen die vermoeid en belast zijn, mag iedereen komen en niet de uitverkorenen.
De uitverkiezing is iets om achteraf vast te stellen, niet om van te voren mee te beginnen
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 18 mei 2004 11:22

...allen die vermoeid en belast zijt..., idd ja, voorwaardelijk dus.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 18 mei 2004 11:30

Het Weermannetje schreef:God trekt alleen de uitverkorenen, maar ik wil niet dat God mij trekt. IK GEEF GOD NIET DE SCHULD!!!!!!!! :x :x :x

Oh nee? Ik begrijp best dat je wilt vasthouden dat je nergens recht op hebt, maar dat je durft te zeggen "God trekt alleen de uitverkorenen, maar ik wil niet dat God mij trekt." Dan schrijf jij God de weg voor en zet jij jezelf er buiten en dan rest nog alleen de HEL want jij wil niet eens naar God toe.

En mocht je bekeerd worden dan moet je schuld belijden over deze vloek die je over jezelf af hebt geroepen .............

Het spijt me maar ik vind zulke uitdrukkingen verschrikkelijk ......

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 18 mei 2004 11:32

Speedy schreef:

Oh nee? Ik begrijp best dat je wilt vasthouden dat je nergens recht op hebt, maar dat je durft te zeggen "God trekt alleen de uitverkorenen, maar ik wil niet dat God mij trekt." Dan schrijf jij God de weg voor en zet jij jezelf er buiten en dan rest nog alleen de HEL want jij wil niet eens naar God toe.

En mocht je bekeerd worden dan moet je schuld belijden over deze vloek die je over jezelf af hebt geroepen .............

Het spijt me maar ik vind zulke uitdrukkingen verschrikkelijk ......

Natuurlijk schrijf ik God niet de weg voor. Enne, God moet mij bekeren hoor, niet ik mijzelf.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 18 mei 2004 12:44

Het Weermannetje schreef:...allen die vermoeid en belast zijt..., idd ja, voorwaardelijk dus.

Tsja,
misschien heb je het niet door, maar je klinkt knap vermoeid! En dat meen ik serieus.

Volgens mij gaat iedereen gebukt onder deze wereld. Alleen wil men zich groot houden.

En daarbij:
God roept niet voorwaardelijk! Door de mond van Johannes de Doper werd aan iedereen verkondigd: Bekeer u! Dat klinkt dus tot IEDEREEN!

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 18 mei 2004 12:48

Het Weermannetje schreef:...allen die vermoeid en belast zijt..., idd ja, voorwaardelijk dus.

Denk je echt dat dat een voorwaarde aangeeft?
ik zie het altijd zo: God zegt dat tegen mensen die net op het veld hard hebben zitten werken. Ze zijn allemaal vermoeid en belast...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mei 2004 12:52

TheKeimpe schreef:

Tsja,
misschien heb je het niet door, maar je klinkt knap vermoeid! En dat meen ik serieus.

Volgens mij gaat iedereen gebukt onder deze wereld. Alleen wil men zich groot houden.

En daarbij:
God roept niet voorwaardelijk! Door de mond van Johannes de Doper werd aan iedereen verkondigd: Bekeer u! Dat klinkt dus tot IEDEREEN!

Inderdaat TK, dat vermoeid en belast gaat voor Het Weermannetje zeker op!

Maar het lijkt ook net alsof je echt op zoek bent naar evt. voorwaarden, dan heb je tenminste iets om je achter te schuilen. Er staat ook: wie wil kome en neme het water enz.. En ja, jij wil duidelijk niet, maar ik begrijp dus ook nog steeds niet wat jij in de kerk doet.. :roll: :shock:

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 18 mei 2004 15:17

[Natuurlijk schrijf ik God niet de weg voor. Enne, God moet mij bekeren hoor, niet ik mijzelf.[/quote]

Je zegt dat je God de weg niet voorschrijft maar indirect doe je dat toch wel. Je stelt de voorwaarde: eerst ellendekennis.

Hoe vaak staat er niet in de Bijbel: BEKEERT U!
Je doet volgens mij niet eens de moeite te belijden aan God dat je gezien hebt dat je jezelf niet kan bekeren en dat je niet wil komen enz.
Belijdt dat eens aan de Heere. Ben je bang dat Hij je af zal wijzen? Vertrouw op Hem, Hij wijst niemand af.

Mapleleaf
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mapleleaf » 18 mei 2004 15:47

Hoe sta je daar zelf onder? Laat dat je koud of is het je vurig gebed dat Hij je trekt.

Wieowie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wieowie » 18 mei 2004 22:05

Deze tekst wel eens gelezen. Volgens mij voldoe je in ieder geval aan deze 'voorwaarde'

Wendt U naar Mij toe, wordt behouden, alle gij einden der aarde! want Ik ben God, en niemand meer.
Jes 45:22
Omdat Hij mij het eerst heeft lief gehad

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mei 2004 23:19

He, staat er echt: Ik ben God en niemand meer? Opvallende uitspraak, zo van: Ik ben het maar hoor, don't worry.. wel grappig. :)

Of wordt er bedoeld: Niemand anders is God?

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 19 mei 2004 08:21

Oke, als jullie die voorwaarden weg willen cijferen, ik vind het best. Aragorn, er wordt bedoelt dat God alleen God is en dat er verder geen God is.

Terug naar “Archief”