Ik wel, er staat in de bijbel dat een man geen vrouwenkleren mag dragen en een vrouw geen mannenkleren.
Het dragen van broeken was voor het eerst in Engeland door een groep feministische vrouwen, aan het eind van de 19de eeuw als ik het goed kan schrijven: The Sufregrettes of zo iets (misschien weet iemand hier hoe je het schrijft, de precieze naam en jaartal dat deze vrouwenbeweging actief was). Het was toen nog overal verboden. In de jaren '20 kwam de eerste vrouwenpantalon hier op de markt, maar nog weinig vrouwen wilde eraan. Pas in de jaren'50 zijn in het kader van vrouwenemancipatie veel vrouwen pantalons gaan dragen. En nu is het normaal, vrouwen in een rok zijn in de minderheid en je ziet ook gelijk aan een vrouw of ze gewend is een rok te dragen of niet.
Het begon dus allemaal, om zich af te zetten tegen de maatschappij, dus toen der tijd de mannen. Eeuwen lang is er verschil geweest tussen mannen en vrouwenkleding, alleen de laatste jaren moeten vrouwen zonodig gelijk zijn aan mannen, en daar heeft het allemaal mee te maken. Ik snap niet waarom vrouwen zonodig gelijk willen zijn, ik wil dat niet, ik vind dat helemaal niet leuk om gelijk aan een man te zijn.
Als vrouwen zonodig gelijke rechten willen, moeten ze ook gelijke plichten hebben. Het is onzin, de waardigheid van de vrouw gaat hiermee verloren, het respect voor de vrouw maken ze zelf kapot.
Een broek dragen (vrouwen met de broek aan), heeft dus wel degelijk alles te maken met feminisme, er is niets vrouwelijks aan.
Zo, nou jullie weer!