Discussies voeren over wel of geen hoed/rok, is dat zinvol?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 17 feb 2004 22:57

wina schreef:
joepie schreef:Een leeftijd waar volgens jou een vrouw niet graag over praat. Maar ik heb geen moeite met boven de 40 zijn hoor. Ben vandaag dus 48 geworden. En rimpels? Nee die heb ik niet. Behalve lachrimpels om mijn ogen maar dat zijn de goede rimpels. Toch?

Mens je komt pas kijken, ik heb al een dochter van 53 en 3 achterkleinkinderen .

En nog geen rimpeltje :)

Maar nog gefeliciteerd.

Vandaar dat je nog een eitje bent! :wink: :P

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 18 feb 2004 10:55

Nog gefeliciteerd, Joepie!
Maar als je nog een goed figuur hebt kan je er toch ook nog best heel erg leuk uitzien????
En lachrimpels mogen, idd.
Maar wat bedoel je dan met kleding die bij jou leeftijd past?
Ik ken plenty vrouwen van die leeftijd die er heel charmant uitzien!

joepie

Berichtdoor joepie » 18 feb 2004 14:51

Ik zal dus echt nooit meer in van die korte rokjes gaan lopen, of met naveltruitjes, of strakke truitjes. B.V.
Gewoon nette leuke kleding die best wel modieus is.
Maar zeker niet in college style.

Stacie

Berichtdoor Stacie » 18 feb 2004 18:25

okej, het is dus best zinnig om hierover te praten, omdat mensen verschillende motieven hebben voor het wel/niet dragen van een rok.

nu ik weet dat sommige vrouwen een rok dragen tot eer van God (hartstikke tof) heb ik nog de vraag:

zijn hier nu nog mensen die denken/vinden/uit de bijbel opmaken, dat vrouwen een rok zouden moeten dragen?

joepie

Berichtdoor joepie » 18 feb 2004 20:15

Ik niet in ieder geval!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 19 feb 2004 12:57

Ik wel, er staat in de bijbel dat een man geen vrouwenkleren mag dragen en een vrouw geen mannenkleren.
Het dragen van broeken was voor het eerst in Engeland door een groep feministische vrouwen, aan het eind van de 19de eeuw als ik het goed kan schrijven: The Sufregrettes of zo iets (misschien weet iemand hier hoe je het schrijft, de precieze naam en jaartal dat deze vrouwenbeweging actief was). Het was toen nog overal verboden. In de jaren '20 kwam de eerste vrouwenpantalon hier op de markt, maar nog weinig vrouwen wilde eraan. Pas in de jaren'50 zijn in het kader van vrouwenemancipatie veel vrouwen pantalons gaan dragen. En nu is het normaal, vrouwen in een rok zijn in de minderheid en je ziet ook gelijk aan een vrouw of ze gewend is een rok te dragen of niet.
Het begon dus allemaal, om zich af te zetten tegen de maatschappij, dus toen der tijd de mannen. Eeuwen lang is er verschil geweest tussen mannen en vrouwenkleding, alleen de laatste jaren moeten vrouwen zonodig gelijk zijn aan mannen, en daar heeft het allemaal mee te maken. Ik snap niet waarom vrouwen zonodig gelijk willen zijn, ik wil dat niet, ik vind dat helemaal niet leuk om gelijk aan een man te zijn.
Als vrouwen zonodig gelijke rechten willen, moeten ze ook gelijke plichten hebben. Het is onzin, de waardigheid van de vrouw gaat hiermee verloren, het respect voor de vrouw maken ze zelf kapot.
Een broek dragen (vrouwen met de broek aan), heeft dus wel degelijk alles te maken met feminisme, er is niets vrouwelijks aan.
Zo, nou jullie weer! :wink:

Stacie

Berichtdoor Stacie » 19 feb 2004 15:56

er staat in de bijbel dat een man geen vrouwenkleren mag dragen en een vrouw geen mannenkleren

dan begint de discussie weer van voor af aan, die wet is vervuld en was bedoelt voor het joodse volk, waarom eet je wel varkensvlees of kleed je je wel in 2 stoffige kleding?

Het begon dus allemaal, om zich af te zetten tegen de maatschappij, dus toen der tijd de mannen.

hier kan ik me wel in vinden.
MAAR
de situatie waarin wij nu leven is anders. een broek voor vrouwen is 'normaler' geworden.
zo was het bijvoorbeeld ook vroeger met oorbellen. het was heidens om gaatjes te hebben. (of zelfs veel sieraden) (het staat zelfs in de bijbel)
maar daar denken wij nu niet meer aan.
ik denk dus dat het een cultuurverschijnsel is, maar niet zomaar moet je alle cultuurverschijnselen als gewoon beschouwen. of als gebruikelijk.
toets het aan de bijbel.
en trouwens
zoveel dingen die wij nu normaal vinden, waren vroeger een taboe of heidens, op een gegeven moment heeft dus iemand zich afgezet tegen de maatschappij, met het gevolg dat wij dat nu allang vergeten zijn...

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 19 feb 2004 16:10

Stacie schreef: waarom eet je wel varkensvlees

Nou, wij eten geen varkensvlees, niet omdat het in de bijbel staat, maar omdat het ongezond is, en mijn man krijgt er uitslag van. Ikzelf eet bijna geen vlees, alleen vis en af en toe kip. Ik heb nu soep gemaakt, maar wel vegetarisch tot op zekere hoogte, een klein runderworstje erin, omdat ewrtensoep anders niet lekker is, helemaal zonder. Maar liefst at ik helemaal geen vlees. Maar mannen willen altijd vlees, dus daarom moet je het wel klaarmaken, maar geen varkens, dus.
En dat dat in de bijbel staat, is ter bescherming van de mensen, alles wat in de bijbel staat is waar, en al die dieren die verboden waren om te eten, blijken toch ongezond te zijn.......... (varkensvlees bv = puistjes)

Stacie

Berichtdoor Stacie » 19 feb 2004 16:25

ja daaaag, dus het is voor mij verstandig om geen 2 stoffige kleding aan te doen...
of je mag zoveel dagen niets aanraken als je ongesteld bent want dan ben je onrein.
en ga zo maar door.
ik denk dus dat het dragen van een rok niet bijbels te onderbouwen is.

Stacie

Berichtdoor Stacie » 19 feb 2004 16:27

Mariamagdalena schreef:alles wat in de bijbel staat is waar

daar ben ik het uiteraard mee eens, maar ik neem aan dat je toch ook wel gelooft dat dingen veranderd zijn.

joepie

Berichtdoor joepie » 19 feb 2004 16:35

Mariamagdalena schreef:

Maar liefst at ik helemaal geen vlees. Maar mannen willen altijd vlees, dus daarom moet je het wel klaarmaken, maar geen varkens, dus.

Echt weer zo MM opmerking. Waar slaat dat nu weer op, dat mannen altijd vlees willen? En datje het daarom zou moeten klaar maken?
Ik ken genoeg mannen die ook helemaal geen vlees willen.

caprice

Berichtdoor caprice » 19 feb 2004 16:39

joepie schreef:
Mariamagdalena schreef:

Maar liefst at ik helemaal geen vlees. Maar mannen willen altijd vlees, dus daarom moet je het wel klaarmaken, maar geen varkens, dus.

Echt weer zo MM opmerking. Waar slaat dat nu weer op, dat mannen altijd vlees willen? En datje het daarom zou moeten klaar maken?

Maar blijkbaar leven die mannen niet in de omgeving van haar. :roll:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 19 feb 2004 16:46

joepie schreef:

Joepie, ik heb 3 zonen, 1 man, 1 vader, 1 schoonvader, 4 broers en 3 zwagers en die willen allemaal VLEES eten, anders beginnen ze te zeuren!

joepie

Berichtdoor joepie » 19 feb 2004 16:56

Dus je hebt het over jouw mannen!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 19 feb 2004 16:58

joepie schreef:Dus je hebt het over jouw mannen!

Ja, meisje, maar ik ken er zo veel, ik vind het stom dat mannen altijd vlees willen, want voor mij hoeft het niet. Ik ken maar 1 man die vegetarisch is............. het liefst zou ik willen dat ze bij mij ook geen vlees wilden..........

VLEES=MOORD

Terug naar “Archief”