waarom niet geaccepteert ,dat mannen rokken en jurken dragen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 14 jan 2005 19:50

-Rianne- schreef:Ehm tja... een travestiet is een man die zich een vrouw voelt toch? Jij bent dus een man die zich een man voelt maar toch graag in rokjes en jurken loopt. Kan t niet helpen, maar moet er wel om lachen.
Ik vind het goed raar, zoiets kan hier idd echt niet. Een man heeft ook niet bepaald een lichaam die ervoor gemaakt is om rokken en jurken aan te trekken. Afgezien van het feit dat het niet zo hoort, STAAT het ook helemaal niet :lol: :lol: :lol:

'heeft geen lichaam die ervoor gemaakt is'.... waarop baseer je dat?
'niet zo hoort'.... wie bepaalt dat?
'..staat het ook helemaal niet' ....wie zegt dat?

ik neem niet aan dat je jouw mening hier als universeel vastgelegde norm wilt neerleggen, maar ik ben bang dat veel mensen dat eigenlijk stiekum toch doen.

Persoonlijk vind ik het ook nogal een raar gezicht (in onze samenleving!), een man met een rok of jurk. Maar da's persoonlijk en als iemand daar anders over denkt vind ik dat helemaal prima.
Overigens, hoeveel moslim-mannen lopen er niet in een soort jurk? Daar zijn we toch inmiddels ook wel een beetje aan gewend?

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 14 jan 2005 19:54

soms in het schots gekleed draag ik een rok :D

ben ik dan anders dan andere , of gewoon mezelf ?
Maar gij geheel anders !
Opdracht ?!

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 14 jan 2005 23:50

Peter, als ik jou was zou ik doedelzakspeler worden.

Sociaal geaccepteerd en een hip ruitje!

-Rianne-

Berichtdoor -Rianne- » 14 jan 2005 23:51

:mrgreen:

Daar heb je dan de oplossing :idea:

Lucky7
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Lucky7 » 15 jan 2005 04:58

Ik weet niet of dit al gezegd is maar in de bijbel staat dat mannen zich
niet mogen voor doen als vrouw. okee niet met die woorden maar toch
er staat niet dat ze geen rock of jurk mogen dragen.

als dat er wel stond hadden ze daar fikse problemen want een broek
kenden ze daar in het midde oosten toen nog niet eens laat staan
dat ze wisten waar het midden oosten ligt. :mrgreen:
"Im still alive and kicking"

(http://www.detroost.come2me.nl)

ManOnFire
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ManOnFire » 16 jan 2005 14:05

de bijbel wijst op de fout van de travestieten, niet over broeken of rokken. Je bent door God ingedeeld in een geslacht, dat mag je niet proberen te veranderen.
Verkering met het zusje van mr.I is het mooiste wat bestaat....

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 jan 2005 16:21

ManOnFire schreef:de bijbel wijst op de fout van de travestieten, niet over broeken of rokken. Je bent door God ingedeeld in een geslacht, dat mag je niet proberen te veranderen.

Hm, en hoe zit het dan met kinderen die tweeslachtig of onzijdig geboren worden?

joepie

Berichtdoor joepie » 17 jan 2005 09:36

Dat is weer een uiterste. Je kunt moeilijk ook voor alle uitersten regels gaan verwachten in de Bijbel.
Iemand die tweeslachtig is zal zich echt niet druk maken om het feit of er al dan niet een broek gedragen gaat worden. Of rok. Die heeft wel iets anders aan het hoofd :wink:
Vind het trouwens voor iedereen onzinnig om je er druk om te maken.
We zijn soms zo ontzettend druk met het al dan niet moeten naleven van regeltjes die iemand denkt te kunnen lezen in de Bijbel dat we in het geheel vergeten om ons druk te maken om ons behoud.
En om onze tijd te gaan steken in een levende relatie met God.

Als iemand die verkering heeft met een meisje van een andere kerk, en verwacht dat het meisje met hem meegaat naar zijn kerk op zondag, en de enige vraag die er dan gesteld wordt is: je trekt toch wel een rok aan en zet een hoed op. Dan wordt ik daar erg verdrietig van.
BLijkbaar was en is dat belangrijker dan het feit of er wel een relatie met God is. Als je buitenkant maar goed zit....... :?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 17 jan 2005 09:50

Ik ben het met je eens dat je niet voor alle uitersten regeltjes kunt vinden in de Bijbel. Sowieso is de Bijbel nogal matig als het aankomt om duidelijke regelgeving. Joepie, ik ben het (verwonderlijk) volledig met je eens.
Het argument dat het niet hoort, slaat werkelijk nergens, maar dan ook echt helemaal nergens op. In deze maatschappij 'hoor' je ook niet in een ruit-rok te lopen. Refo's zijn dus ook belachelijk? Dat zou ik op dit forum niet al te hard durven roepen. En Rianne, dat jij het niet vindt staan is ook werkelijk een non-argument. Heb je overigens de foto's gezien, gepost in dit topic? 'Het staat niet' is zo hopeloos subjectief.
Absoluut, er is absoluut niets vastgesteld. Jezus liep in een rok, dus als je zonodig vast wil houden aan het oude, koop rokken!
Ik kan het overigens niet helpen dat ik net als van vele anderen de toon van Rianne aanmatigend vind.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 jan 2005 13:07

joepie schreef:Dat is weer een uiterste. Je kunt moeilijk ook voor alle uitersten regels gaan verwachten in de Bijbel.
Iemand die tweeslachtig is zal zich echt niet druk maken om het feit of er al dan niet een broek gedragen gaat worden. Of rok. Die heeft wel iets anders aan het hoofd :wink:

Klopt, ik reageerde ook meer op de opmerking van ManOnFire dat God iedereen in een geslacht ingedeeld heeft. Dat is kennelijk niet (altijd) het geval. Tjonge, dit is de 2e keer in een kwartier dat ik het met joepie eens ben. :roll: :mrgreen:

Terug naar “Archief”