Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 08 okt 2014 19:49

Evelien schreef:Even een vraagje over het middagslaapje.

S. heeft 's middags echt even een uurtje nodig om te slapen, verwerking etc. Als hij dat 's middags niet doet slaapt hij 's nachts erg onrustig. Alleen er zijn van die middagen bij dat hij niet slaapt 's middags, ook zoals nu. Hij breekt echt boel af en gaat in de vensterbank staan, haalt het rolgordijn uit elkaar.
En om heel eerlijk te zijn vind ik het ook wel heel erg lekker dat ene uurtje :wink: :oops:
Plus dat hij tegen 4 uur echt enorm moe word.
Hoe deden jullie dat? en wat deden jullie.

Wandelen met de wandelwagen en dan sliep ie binnen no time, soms dan ook in bed gelegd slapend als het lukte en anders lekker door blijven lopen. Op een gegeven moment liet ik het maar zitten, dan maar niet slapen. Het was bij allebei zo rond de 2 jaar dat ze ineens niet meer elke dag een middagslaapje hoefden. Eerst die dag wel, die dag niet, dan om 12 uur, dan om 3 uur en toen vrij snel helemaal niet meer of sporadisch.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 okt 2014 20:21

slaapjes.... drama... en nog is slapen s nachts een probleem... vooral s morgens.

Elke morgen is hij op dit moment tussen vijf en half zes wakker, vol energie... en draait hij met gemak ook de hele dag af zonder ook maar moe te ogen oid. Onvoorstelbaar! Hij gaat er s avonds rond zeven in... eerder kan niet, maar later is ook weer niet handig. Middagslaapjes waren met een ruime 1 jaar ook al verleden tijd.
Zelf snel uitgevonden dat een nijntje film of buurman en buurman wonderen doet op momenten dat je ff door moet bikkelen bv met was vouwen of met koken! Dus... gebruik ik die dingen maar.

En.. hij heeft een vriendje om de hoek, ze lopen de deur plat bij elkaar.. Super... want er is echt nooit ruzie en spelen altijd fantastisch! Dus.... die moeder zegt ook wel eens.. yes.... gelukkig M is er weer :) zn moeder is klaar met werken... haha.

Nog twee dagen en dan al vakantie. en dan nog 3 weken en dan zit ik al thuis... ben ik thuisblijfmoeder tot de zomer :)! Nog steeds kijkt iedereen mij af of ik wel goed ben om ouderschapsverlof op te nemen maar de angst bestaat dat het een M2 kind wordt dus toch maar voor mijzelf en het gezin gekozen. Zal dan ook wel weer goed komen. Ergens lijkt het mij fijn..maar ik ga het werk zoooo missen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 okt 2014 21:44

Saskia schreef:Lastig Evelien, dat slapen... Ik merk dat R ook over d'r slaap heen is, als ik ze 's middags niet op tijd naar bed doe. Dan laat ik ze liever helemaal niet meer slapen en ligt ze 's avonds voor 7 uur.
R heeft altijd wel een slaapzak aan, 's middags ook, dat helpt ook wel tegen klauterpogingen. Maar ik weet niet of dat bij S ook kan?

Nee dat gaat niet meer, dan zou ik nieuwe slaapzakken (2ehands of nieuw) moeten gaan kopen en ik weet dat hij dan echt dingen gaat doen wat ik dan liever niet graag wil zien.

@Boerin, dat gaat niet meer. Hij is 3 en ruim 17 kilo en 1 meter lang. Behoorlijk zwaar duwen. :wink: En dan gaat hij ook echt niet slapen want dan ziet hij te veel.

We zullen het wel zien hoe het vannacht gaat. Soms komt hij halverwege de nacht tussen ons in liggen en slaapt hij lekker verder (en af toen legt hij z'n arm om je heen en slaapt verder).
Het is soms even door bikkelen idd.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 okt 2014 08:57

Het is een tussenfase die er gewoon bij hoort en het ene kind wordt 'vervelender' dan het andere. De oudste pakte dan zelf zijn knuffel en ging even liggen op de bank. . C was in jammerstand tot zij mocht gaan slapen en J wordt dwars. Bij elk kind ook even zoeken wat het beste helpt. Wat ik vaak doe, is een herhaling van KRO kindertijd aanzetten, vroeg eten ( rond 16.30, ook wel eens eerder als het echt de spugaten uitloopt). Daarna lekker uitgebreid in bad gaan om tot rust te komen, voorlezen en rond 18 uur gaan slapen.
Op mijn werkdagen viel hij na het ophalen van het kdv wel eens in slaap, dan tilde ik hem slapend over op de bank en maakte hem na 20 minuten rustig wakker. Dan was hij even bijgetankt voor het eten.

Het gaat hier de goede kant op, ben ook weer deels aan het werk. Hele dagen gaat nog niet. Thuis rommelen gaat ook weer prima.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 09 okt 2014 21:40

@ ajl fijn dat het de goede kant weer op gaat!

@ liefie hoe is het met de krentenbaard? hopelijk wordt het al minder?

@ evelien nog gefeliciteerd met je baan, leuk. fijn dat het meteen goed voelt!
hier ook een lastige overgang (gehad) met het middagslaapje.. een tijd gehad dat ze het nog wel echt nodig had maar niet meer wilde en er tig keer uitkwam.. dan liet ik het wel eens en dan viel ze onder het eten aan tafel in slaap.. nu gaat ze niet meer naar bed, alleen als we 's avonds een keer weg moeten ofzo. en dan slaapt ze meestal ook wel, ze kan het nog wel goed gebruiken :wink: . als ik merk dat ze echt heel moe is ga ik nog wel eens samen met haar op de bank liggen en dan slaapt ze zo.. maar dan kan ze vaak 's avonds weer niet slapen en is het dan weer laat..

@ saskia oeps.. dat wordt opruimen die box :mrgreen: . ik dacht dat R iets jonger was dan onze R? is ze bijna 3?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 okt 2014 10:07

Fijn dat je goed opknapt AJL!

Iemand tips om een jochie van 3 snachts door te laten slapen? gaap..
J slaapt de laatste nachten door, maar F spookt enorm. 8-[
Als ik vraag waarom hij uit bed komt: 'omdat ik jullie zo lief vind en graag bij jullie in bed wil slapen'. Slijmbal ;-)
Vanmorgen was de reden overigens 'omdat m'n kussen warm is als ik er op heb gelegen en dat vind ik niet fijn'. Toen ik zei dat hij zn kussen dan om moest draaien zei hij 'nee dat wil ik niet, want ik wil alleen slapen met de grote sterren aan de bovenkant (z'n dekbedovertrek heeft aan 1 kant grote sterren en aan de andere kant kleine).
Gisteravond zei hij dat hij wel zou blijven liggen, maar vannacht stond hij 4x naast me.
Helpt een tijdklok o.i.d. hier ook tegen?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 okt 2014 10:17

Ik heb geen advies/tips voor je, maar kan me voorstellen dat het best zwaar is.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 12 okt 2014 11:58

Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee, maar ik geloof zeker dat t lastig is.
Kun je inderdaad geen klein lampje op een tijdschakelaar zetten, dat hij er pas uit mag als die aan is? De vraag is natuurlijk waarom hij wakker wordt, of gebeurde dat eerder ook al, maar kwam hij er niet uit?

@vpk, ze is 2 jaar en 7 mnd. 'k Moet de box inderdaad maar opruimen, ze wil echt niet meer. Maar goed, ik heb er in ieder geval een poos plezier van gehad.

Edit: ik zit net eens wat oude topics terug te lezen en zie dat er wekkers/lampjes bestaan die op een bepaalde tijd hun 'oogjes' open doen. Is dat iets voor jullie, Jannoek?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 12 okt 2014 14:52

Jongste had een waterballon doorgeslikt per ongeluk. Op internet stond dat ie er wel weer uitkwam, maar geduld is een schone zaak stond er en het kijken of ie eruit was was een minder schone zaak. Nou gelukkig, na 2 dagen is ie eruit.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 okt 2014 20:51

oooh boerin.. pfff.... jakkes...

neeh.. geen tips.. hopen dat het snel voorbij is en geen feest maken s nachts. Zelf pak ik ze bij de hand en leg ik ze zonder te praten weer terug. Tijdklok kan werken maar heeft ook te maken met zeer consequent toepassen van de regel... in eigen bed blijven! Ik kan het niet, dus ik brneg ze gewoon weer terug.
Kan ook een fase zijn.. enge dromen en het niet kunnen verwoorden oid. Geen last van oren of verkouden zijn?

Zo.. duik er zo zelf in! Morgen lkkr vakantie!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 okt 2014 08:42

Jannoek schreef:Fijn dat je goed opknapt AJL!

Als ik vraag waarom hij uit bed komt: 'omdat ik jullie zo lief vind en graag bij jullie in bed wil slapen'. Slijmbal ;-)
Vanmorgen was de reden overigens 'omdat m'n kussen warm is als ik er op heb gelegen en dat vind ik niet fijn'. Toen ik zei dat hij zn kussen dan om moest draaien zei hij 'nee dat wil ik niet, want ik wil alleen slapen met de grote sterren aan de bovenkant (z'n dekbedovertrek heeft aan 1 kant grote sterren en aan de andere kant kleine).
Gisteravond zei hij dat hij wel zou blijven liggen, maar vannacht stond hij 4x naast me.

Of een tijdklok heltp, weet ik niet. H zei dan gewoon dat Nijntje zich verslapen had :lol:
Volgens mij is het gewoon een fase waar ze weer doorheen moeten. H heeft het ook gehad. Ik werd er soms woest om. Hij stond rustig 6 keer per nacht naast ons bed, met allemaal smoesjes. Hij heeft er trouwens nog wel een handje van om om 5 uur te vragen of hij bij ons mag liggen, GAAP.
Het enige wat op den duur helpt, is volgens mij consequent terugsturen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 okt 2014 09:43

Bij Jurian werkte het lampje met tijdklok prima. En nu werkt de wekker ook goed, als er een 7 op staat mogen ze komen. Frederiek herkent die 7 ook, maar wordt vaak door Jurian wakker gemaakt als het 7 uur is, ik denk dat ze anders nog wel even door zou slapen.

Of consequent terugsturen. Maar daar ben ik ook niet zo goed in, en vindt het niet altijd nodig. Frederiek huilt wel eens 's nachts, heeft ze rode billen of eng gedroomd of weetikwatvoor iets ze bedenkt of wat echt waar is. Maar vaak leg ik haar dan tussen ons in, dan slapen we allemaal binnen een minuut weer verder, scheelt een hoop heen- en weer geloop naar boven.
Ze slaapt sinds kort weer alleen op een eigen kamer, maar daar houdt ze gewoon helemaal niet van, ik denk dat het huilen daar ook weer mee te maken heeft. Was in ons oude huis ook steeds zo. Maar Jurian geniet zo van zijn eigen plekje, ik wil haar liever niet bij hem leggen, en straks als de baby er is komt die bij haar slapen, en dan zal het wel weer over zijn. Tot die tijd slaapt ze gewoon af en toe tussen ons in.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 13 okt 2014 10:36

Jannoek schreef:Fijn dat je goed opknapt AJL!

Onze zoon kwam ook vaak midden in de nacht. We hebben hem nu geleerd dat hij in bed moet blijven liggen tot de wekker gaat en dat papa/mama hem dan haalt.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 13 okt 2014 16:55

Nog even een keer showen :-)
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 okt 2014 18:23

Wat een mooi meisje. Daar mag je trots op zijn.

Terug naar “Archief”