Moderator: Moderafo's
meribel schreef:En ik weet niet of de mannen ooit alleen nog genoeg verdienen zodat vrouwen thuis kunnen blijven. Het is een eenmalige luxe misschien geweest die onze ouders hebben meegemaakt en niet meer terug zal komen.
janneke7337 schreef:Helemaal eens met 654321.
Wat te denken van toetjes na het eten? Of elke dag vlees eten? Of een internet verbinding? Televisie? Wasdroger? en nog tientallen voorbeelden, allemaal luxe en secundaire levensbehoeften.
Als iemand die wil aanhouden, tja, dan is het soms nodig dat de vrouw ook gaat werken.
Inderdaad. Hubert, je was het eens met wat ik me afvroeg over de visie van Paulus op de positie van vrouwen. Maar hopelijk stel je vervolgens niet dat Paulus helemaal niet meer geloofwaardig is en je de rest van wat hij zegt ook niet meer serieus moet nemen
Dominees blijven mensen, die met dingen zijn opgevoed, beinvloed zijn door cultuur enz.... en die maken ook fouten.
654321 schreef:Misschien heeft het meer te maken met onze levensstandaard dan met hoeveel onze mannen verdienen...
Tegenwoordig moeten we elk jaar nieuwe kleding en/of nieuwe schoenen, heeft ong. iedereen een auto (die we zelfs in onze eigen woonplaats gebruiken), gaat bijna iedereen naar de kapper (mijn moeder knipte iedereen gewoon zelf), moeten we elk jaar op (een dure) vakantie, maken uitjes (eten, drinken, attracties en niet te vergeten bezinekosten), willen we vaak mooie huizen, spullen Ect. Enz. Etc. Enz. Enz.
Overigs werkt er in mijn familie/vriendenkring bijna geen 1 moeder. En die mannen zijn ook gewoon vrachtwagenchauffeur, verkoper, magazijnmedewerker. Heel vaak (niet altijd) heeft het ook met keuzes te maken.
janneke7337 schreef:Helemaal eens met 654321.
Wat te denken van toetjes na het eten? Of elke dag vlees eten? Of een internet verbinding? Televisie? Wasdroger? en nog tientallen voorbeelden, allemaal luxe en secundaire levensbehoeften.
Als iemand die wil aanhouden, tja, dan is het soms nodig dat de vrouw ook gaat werken.
Evelien schreef:Niet iedereen verdiend veel (of krijgt per maand veel binnen om van 1 salaris rond te kunnen komen).
Ruth2 schreef:Niet iedereen heeft behoefte aan intelectuele taal en praatjes, zoals ook niet iedereen behoefte heeft aan zinvolle praat en praatjes![]()
Het is toch echt allemaal voortgekomen uit luxe en carrieredrang, al word dat nog zo ontkend.
Ruth2 schreef:Er komt waarschijnlijk nog eens een tijd dat de overheid nog eens waardering krijgt/heeft voor vrouwen en moeders die zelf hun kinderen en huishouden runnen, weet je hoeveel geld de simpele huisvrouwtjes het rijk bespaart heeft aan kinderopvang ed?
654321 schreef:Ik geloof dat RUST en liefde in huis zo ontzettend belangrijk is. Echte aandacht en tijd voor de kinderen. Gewoon er zijn! Een moeder die niet druk/ gestresst is, geen gehaal en gebreng van hot naar her, een uitgeruste/ vrolijke moeder etc. is vaak moeilijker als de moeder werkt. En dat is zooo belangrijk. En voor een relatie is het m.i. vaak ook beter; RUST in huis. Het eten klaar, het huishouden op orde, geen vervelende/ onrustige kinderen of een vrouw die moe is. Enz. Enz.
En, vooral met meerdere kinderen in huis, heb je echt genoeg te doen hoor. Alleen al met eten/drinken, voeden, verschonen, opruimen, helpen, brengen en halen, vermaken, helpen met huiswerk, in bad, naar bed enz. enz. enz. Dan heb ik het nog niet eens over het hele huishouden. En heb je wat tijd over dan help je je oude oma eens, of je zieke moeder, of die vrouw in de gemeente die het gezin niet goed draaiende kan houden, die moeder van school die geopereerd is. En wat denk je van al het kerkenwerk/ verenigingswerk?
Ik vind alles prima: maar als moeder is je eerste roeping je gezin. Laat je kinderen niet de dupe worden van heel veel redenen om te kunnen/ moeten werken.
MissF schreef:.
Wat mij wel enorm tegenstaat nu ik wel werk zijn de kinderopvangkosten. Toen ik onregelmatig werkte hielden we veel meer over, omdat ik dan ook werkte als mijn man thuis was. Nu hebben we de volle 2,5 dagen opvang nodig voor de jongste (de oudste is gelukkig gratis, anders was ik al veel eerder gekapt met werken), en dat kost ons netto gewoon veel.
.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 24 gasten