hubert schreef:Veel romantische ideeën bespeur ik bij Schelpje.
Als ik door mijn stad loop is het net of ik in het buitenland ben. Ik zie het verbindende van een koningshuis niet zo. Wat is dat dan precies?
Kijk maar eens om je heen op koninginnedag.
Of de 3e dinsdag in september.
Als er geen behoefte meer aan zou zijn, zouden de geluiden echt wel sterker doorklinken. Ik hoorde gisteren op de radio dat er een megagrote vraag is naar zitplaatsen in de kerk, op 30 april.
Er kunnen maar een aantal mensen naar toe.
Die lui die op die pleintjes gaan demonstreren straks, zijn sterk in de minderheid. De helft daarvan is misschien overtuigd republikein, de rest host gezellig mee, dat zijn meestal de oproerkraaiers die meedoen om het meedoen.
Een Bijbels argument zou kunnen zijn, dat we onze vorsten moeten eren. Gehoorzaamheid. In de Bijbel wordt men daartoe ook opgeroepen. Kijk maar wat er gebeurt met de volkstelling. Doordat Jozef en Maria gehoorzaamden aan de oproep, werd de Heere Jezus in Bethlehem geboren. MOEST daar geboren worden.
Alles gebeurt onder toelating Gods. Ook de verschrikkelijke regimes, waar miljoenen mensen onder moeten lijden.
Het is een gevolg van de zonde.
Het is nog een voorrecht dat de Heere ons niet overlaat aan slechts de mens, het zou hier onverdraaglijk worden.
Hoe vrijzinnig ons koningshuis helaas is geworden, de naam van God wordt gelukkig nog gehoord.