meribel schreef:laatst zei iemand tegen mijn dochter ( 3 ) dat een vrouw met een man 'hoort' te trouwen.
Nou, ze werd erg boos hoor....ze is namelijk van plan met haar mama te trouwen
serieuzer; mijn broer is getrouwd met zijn vriend en mijn dochter ( 6 jr ) weet natuurlijk dat je als man ook met een man kan trouwen. Wel snapt ze dat er dan geen kinderen kunnen komen en ook heb ik uitgelegd dat je als vrouw eigenlijk altijd op een man verliefd wordt, en als man op een vrouw, maar dat het soms voorkomt dat je als man alleen op mannen verliefd wordt en als vrouw op vrouwen. ( die uitleg was nav een vraag, waarom oom niet beter met een vrouw kan trouwen want dan kan hij papa worden ) Dat is een feit, en net zo'n anatomische uitleg als hoe een kind ter wereld komt.
Mijn dochter (3) wilde ook altijd met mij trouwen, totdat haar broer (4) vertelde dat ze dan geen baby's kon krijgen. Daar dacht ze even over na en toen wilde wel met papa trouwen
Maar goed, zo kan je het nog uitleggen als de hele voorplanting nog plastisch voor ze is. Later als er meer gevoelens mee gaan spelen is het natuurlijk ook de bedoeling dat je die benoemd.
Mortlach schreef:Het is wel grappig om te zien dat kinderen moet worden geleerd dat homoseksualiteit (relaties) verkeerd is...
Ik weet niet of je het zo kan stellen. Alle liefdesverhoudingen zijn op deze leeftijd nog terug te leiden tot de liefde tot je vader en moeder. Volgens mijn kinderen gaan wij later met zn allen opnieuw trouwen. Daarnaast moet je kinderen op deze leeftijd nog alles leren, omdat ze totaal onbevangen overal instaan.
Ik denk dat je ook op bijbelse gronden anders over kan denken en dat ook kan/mag/moet bespreken met je kinderen. Waar je voor moet waken is dat je het niet veroordelend doet, maar in een open sfeer bespreekbaar moet maken. Het is namelijk zo makkelijk om te zeggen