Feike ter Velde en homo lessen.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor Mortlach » 07 feb 2013 15:43

ajl schreef:Toch merk ik nu al dat ik het lastig vindt. Mijn zoon en dochter ( 3 en 4 jaar) vroegen pas ook of mannen en vrouwen samen konden trouwen. Mijn antwoord was dat dat volgens de wet wel mocht. In hoeverre ik ze nu al moet opzadelen met alle morele kwesties die daarmee samenhangen, wist ik eigenlijk ook niet.

Het is wel grappig om te zien dat kinderen moet worden geleerd dat homoseksualiteit (relaties) verkeerd is...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 07 feb 2013 15:52

ajl schreef:Ik verbaas mij er altijd over hoe 'spastisch'er gedaan wordt over seksuele voorlichting op scholen en thuis. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat je dat thuis al doet en het liefst op zo'n jong mogelijke leeftijd. Kinderen hebben juist als ze zo jong zijn genoeg aan anatomische informatie. Kan je als ouder oefenen om daarover te praten :wink: En als ze iets ouder zijn, komen gevoelens van liefde ter sprake. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat dan homoseksualiteit ook benoemd wordt. En dan niet in de sfeer dat het iets verderfelijks is.
Toch merk ik nu al dat ik het lastig vindt. Mijn zoon en dochter ( 3 en 4 jaar) vroegen pas ook of mannen en vrouwen samen konden trouwen. Mijn antwoord was dat dat volgens de wet wel mocht. In hoeverre ik ze nu al moet opzadelen met alle morele kwesties die daarmee samenhangen, wist ik eigenlijk ook niet.

laatst zei iemand tegen mijn dochter ( 3 ) dat een vrouw met een man 'hoort' te trouwen.
Nou, ze werd erg boos hoor....ze is namelijk van plan met haar mama te trouwen :8>

serieuzer; mijn broer is getrouwd met zijn vriend en mijn dochter ( 6 jr ) weet natuurlijk dat je als man ook met een man kan trouwen. Wel snapt ze dat er dan geen kinderen kunnen komen en ook heb ik uitgelegd dat je als vrouw eigenlijk altijd op een man verliefd wordt, en als man op een vrouw, maar dat het soms voorkomt dat je als man alleen op mannen verliefd wordt en als vrouw op vrouwen. ( die uitleg was nav een vraag, waarom oom niet beter met een vrouw kan trouwen want dan kan hij papa worden ) Dat is een feit, en net zo'n anatomische uitleg als hoe een kind ter wereld komt.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 feb 2013 16:06

hehe, goed om ook zulke verhalen te horen en de manier waarop je het aan je dochter uitlegt..
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Riska

Berichtdoor Riska » 07 feb 2013 16:23

Echt fijn en goed uitgelegd Meribel!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 feb 2013 16:44

Waarom wordt er zo vaak liefdeloos over deze mensen gepraat? Het is uiteindelijk hun relatie en niet die van een ander.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 07 feb 2013 16:57

Optimatus schreef:Waarom wordt er zo vaak liefdeloos over deze mensen gepraat? Het is uiteindelijk hun relatie en niet die van een ander.

Dat heb ik ook nooit begrepen. Wellicht zijn er onderdrukte homoseksuele gevoelens in het spel en worden die gemaskeerd door liefdeloos geklets.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 feb 2013 17:30

Als je in iemand anders' tuintje wiedt,
zie je 't onkruid in je eigen tuintje niet...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 feb 2013 20:35

meribel schreef:

laatst zei iemand tegen mijn dochter ( 3 ) dat een vrouw met een man 'hoort' te trouwen.
Nou, ze werd erg boos hoor....ze is namelijk van plan met haar mama te trouwen :8>

serieuzer; mijn broer is getrouwd met zijn vriend en mijn dochter ( 6 jr ) weet natuurlijk dat je als man ook met een man kan trouwen. Wel snapt ze dat er dan geen kinderen kunnen komen en ook heb ik uitgelegd dat je als vrouw eigenlijk altijd op een man verliefd wordt, en als man op een vrouw, maar dat het soms voorkomt dat je als man alleen op mannen verliefd wordt en als vrouw op vrouwen. ( die uitleg was nav een vraag, waarom oom niet beter met een vrouw kan trouwen want dan kan hij papa worden ) Dat is een feit, en net zo'n anatomische uitleg als hoe een kind ter wereld komt.

Mijn dochter (3) wilde ook altijd met mij trouwen, totdat haar broer (4) vertelde dat ze dan geen baby's kon krijgen. Daar dacht ze even over na en toen wilde wel met papa trouwen :lol:

Maar goed, zo kan je het nog uitleggen als de hele voorplanting nog plastisch voor ze is. Later als er meer gevoelens mee gaan spelen is het natuurlijk ook de bedoeling dat je die benoemd.

Mortlach schreef:Het is wel grappig om te zien dat kinderen moet worden geleerd dat homoseksualiteit (relaties) verkeerd is...

Ik weet niet of je het zo kan stellen. Alle liefdesverhoudingen zijn op deze leeftijd nog terug te leiden tot de liefde tot je vader en moeder. Volgens mijn kinderen gaan wij later met zn allen opnieuw trouwen. Daarnaast moet je kinderen op deze leeftijd nog alles leren, omdat ze totaal onbevangen overal instaan.

Ik denk dat je ook op bijbelse gronden anders over kan denken en dat ook kan/mag/moet bespreken met je kinderen. Waar je voor moet waken is dat je het niet veroordelend doet, maar in een open sfeer bespreekbaar moet maken. Het is namelijk zo makkelijk om te zeggen

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 08 feb 2013 10:58

In mijn familie zijn een paar homoseksuele relaties. Sommige duren al meer dan 30 jaar. De kinderen van mijn jongste zusjes bv weten niet beter dan dat de 2 samenwonende ooms heel gewoon zijn en bij de familie behoren. Ze komen gewoon in de kerk en op verjaardagen etc. Ze hebben dezelfde problemen als iedereen en doen dezelfde dingen. Huisje, boompje, beestje. Kortom: niks bizonders!

Mijn oudste zus daarentegen heeft vier kinderen, waarvan er (het lijkt wel epidemisch) twee homo/lesbisch zijn. Als ik zie hoe moeilijk die kinderen hun coming-out beleefd hebben omdat mijn zus nog steeds van een 'zwartekousenkerk' is, dan opteer ik toch liever voor wat meer ruimte.
En vandaar ook mijn pleidooi voor voorlichting op school.

Riska

Berichtdoor Riska » 08 feb 2013 11:18

Ik ben het helemaal met je eens Hubert.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 08 feb 2013 14:10

hubert schreef:In mijn familie zijn een paar homoseksuele relaties. Sommige duren al meer dan 30 jaar. De kinderen van mijn jongste zusjes bv weten niet beter dan dat de 2 samenwonende ooms heel gewoon zijn en bij de familie behoren. Ze komen gewoon in de kerk en op verjaardagen etc. Ze hebben dezelfde problemen als iedereen en doen dezelfde dingen. Huisje, boompje, beestje. Kortom: niks bizonders!

Mijn oudste zus daarentegen heeft vier kinderen, waarvan er (het lijkt wel epidemisch) twee homo/lesbisch zijn. Als ik zie hoe moeilijk die kinderen hun coming-out beleefd hebben omdat mijn zus nog steeds van een 'zwartekousenkerk' is, dan opteer ik toch liever voor wat meer ruimte.
En vandaar ook mijn pleidooi voor voorlichting op school.

Dat een persoon homo is of lesbo daar kan niemand wat aan doen daar gaat het ook niet om maar het gaat om de homopraxis en men weet waar over geschreven staat in de Heilige Schrift.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 08 feb 2013 14:20

Lichtzwaard schreef:Dat een persoon homo is of lesbo daar kan niemand wat aan doen daar gaat het ook niet om maar het gaat om de homopraxis en men weet waar over geschreven staat in de Heilige Schrift.

Tell me about it!

maran
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maran » 08 feb 2013 14:27

Tell me about it!

oh jeetje, daar komen waarschijnlijk al die uitgekauwde teksten weer aan vrees ik.....[die niet op homoseksualiteit slaan]

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 08 feb 2013 14:28

Dat denk ik ook, vandaar dat ik het vraag. :wink:

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 08 feb 2013 16:42

jahaaa, want er zijn nog steeds hetero's die denken dat homo's die teksten niet kennen...

En nu doen we even een 'lichtzwaardje': =D> =D> =D> =; =; :-({|= :-({|= :-({|= [-X [-X :roll: :roll: :roll: :lol: :lol: :lol: (:)8 (:)8

Terug naar “Archief”