Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor vpk » 10 feb 2012 21:45

gefeliciteerd em en elvira!
jpc, beterschap met ze
ppm, wat een nare dag zeg...sterkte ermee!

nou, hier beide kids aan de antibiotica... zijn bijna een maand aan het kwakkelen en het knapte maar niet op dus toch even een bezoekje aan de huisarts gebracht. kleine R bleek een forse luchtweginfectie te hebben en E heeft middenoorontsteking. hopelijk komen ze er nu snel bovenop!
helaas waren de vlekken van Em net sinds vanochtend weer weg, dus die heeft de ha niet kunnen zien. wat het nu is geweest, het leek indd wel op netelroos als ik daar foto's van zie. maar waar ze dan allergisch voor zou kunnen zijn? ze had bij mijn weten niets gegeten ofzo wat ze niet al vaker had gehad...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 feb 2012 21:57

Vpk: Julia heeft het ook. We hebben nog nooit kunnen uitdokteren wat het nu is. Wel is het bij haar de overgang van warm naar koud. dus lang buiten spelen vanuit een warm huis kan die vlekken opleveren! En ind e zomer heeft ze het vaak na heel veel aardbeien. De huisarts gaf aan dathet vaak een opeenstapeling is van acceptatie van het lichaam en zo ineens is het lichaam er klaar mee en laat die dat zien! Teminste, zo is het ws bij julia

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 10 feb 2012 22:05

Ben natuurlijk geen kind ;) maar ik heb ook netelroos gehad en krijg het af en toe nog steeds. Als kind om de reden die PPM noemde, dat het lichaam een stofje opeens niet meer accepteerde en nu krijg ik het bij stress :)

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 11 feb 2012 13:44

we wachten het wel af, ben benieuwd of ze het nog weer krijgt. maar eens in de gaten houden wat ze zoal binnenkrijgt.
we wilden E even laten ervaren wat ijs/schaatsen is dus helemaal goed ingepakt en mee naar het meer, stukje geschaatst en zij erachteraan op de slee. ze vond het geweldig!! echt zo superleuk. elke keer als we stopten was het: 'nog een stukje verder gaan!". ze brulde toen we weer gingen, ze heeft er echt van genoten.
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 feb 2012 10:10

Heerlijk he, vpk :D
Wij zijn zaterdagmiddag naar het ijs geweest. Jurian riep al de hele weg in de auto: ik ga echt niet schaatsen, ik wil alleen op de slee!
Nouja, prima, hij dus op de slee, papa schaatsen. Maar ik vroeg op een gegeven moment of hij toch niet eens 1 schaats onder zijn laars wilde. Toen zei hij: nee, dan wil ik ze wel allebei.
Dus hup, op de schaatsen (van die onderbinddingen, met dubbele ijzers), en na een paar rondje aan mijn hand, schaatste hij zo weg :shock: En een lol dat hij had. Hij was amper meer van het ijs te krijgen.Echt schaatsen is het natuurlijk niet, maar het begin van het schaatsen is er :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 feb 2012 10:54

hier geen ervaringen met schaatsen. Heb eigenljk weinig zin om dit jaar wat aan te schaffen wat ze volgend jaar niet meer past. Op houtjes ging het wel aardig, maar gezien ze een mega koukleum is en er ook geen optie is om marijn krijsend op de slee te knopen, wacht ik maar op volgend jaar of nog een jaar later! dan haal ik de schade wel weer in

wel leuk al die verhalen van mensen waar het leuk is!! om samen te schaatsen

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 feb 2012 11:13

@ ppm wij hebben ijzertjes gekocht die verstelbaar zijn, maat 24-35, dus voorlopig kunnen wij er nog wel mee doen. Zoonlief is ook niet van het ijs af te slaan. Dochterlief gaat meestal een uurtje mee, maar durft nog niet op de schaats. Ik haal haar meestal na een uur op. Het schaatsen is toch zowat achter ons huis.

De jongste telg is ook enorm aan het rochelen en pruttelen. De ellende is dat hij niet zo goed ophoest, ook niet zo goed natuurlijk voor zijn longen.
@vpk had jouw dochter ook koorts toen zij die luchtweginfectie had?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 13 feb 2012 11:44

ajl: soms wel, soms geen verhoging, maar niet dat ze 3 dagen achter elkaar koorts had ofzo. ze kwakkelde al bijna een maand, met temperaturen wisselend tussen 37.3 en 38.9. donderdag had ik dus de ha gebeld omdat ze 's nachts best benauwd was geweest en last van slijm, toen had ze 38.3. ik kreeg een afspraak voor de volgende dag, maar als ze dezelfde dag nog 38.5 kreeg dan moest ik aan de bel trekken, dan kreeg ik een spoedplek. en dat gebeurde dus ook.
is J al 3 maand geweest? want de ha zei dat ze kids onder 3 maand met hoger dan 38.5 altijd even willen zien. heeft hij ook koorts/verhoging dan?

R. heeft zich gisteren op de buik gedraaid! wat wordt ze al weer groot :D
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 13 feb 2012 13:28

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/18541/kinderopvang/

:( :( :(

waarom nu zo'n scherp antwoord!

( sorry dat ik inbreek, maar vind het gewoon echt jammer dat het zo moet )

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 13 feb 2012 13:40

Inderdaad, ben het er trouwens ook echt niet mee eens. Maar volgens mij hebben we die discussie al eens gevoerd hier.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 13 feb 2012 13:44

ja klopt die is al gevoerd, en ik heb het niet gepost om opnieuw te voeren hoor.
Vind het alleen zo jammer dat dit weer tot verhitte discussies gaat leiden bij de reacties. En dat die meestal niet opbouwend laat staan liefdevol zijn.
Vind het ook gewoon jammer van die ds. Je kan ook al vind je voor jezelf dat je tegen kinderopvang bent het nog anders formuleren. Helemaal omdat hij er uiteindelijk geen bijbels argument bij heeft wat echt steek houdt, en dan is het meer een prive mening die prima is, maar omdat hij het zo als dominee formuleert lijkt het net alsof dus alle dominee's tegen zouden zijn. ( terwijl overigens ik een aantal dominee's ken die hun kinderen ook naar de kinderopvang brengen voor één of twee dagen ofzo )

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 feb 2012 13:53

](*,) Zucht, ik word zo moe van al die vooroordelen tav de kdv. Al moet ik zeggen dat het antwoord van deze ds mij niet verbaast. Het is een ds van de meest rechterflank van de cgk. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een antwoord van een ds van een andere hoek van de kerkelijke gezindte.

@ vpk J is deze week 3 mnd, maar rochelt nu sinds ruim een week. Hij is er veel wakker van 's nachts. Best wel jammer, want het leek erop dat hij door ging slapen, maar dat is nu weer ver te zoeken. Hij heeft lichte verhoging 's avonds, maar geen koorts ofzo.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 13 feb 2012 13:57

als je het niet vertrouwt zou ik gewoon ff bellen met de assistente om te overleggen of ze 'em even willen beluisteren of niet (ik bel zelf liever een keer te veel dan te weinig als het om de kids gaat). maar als ze zo vol zitten hebben die kleintjes best een risico op longontsteking omdat ze het niet goed op kunnen hoesten...
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 13 feb 2012 14:18

Gefeliciteerd met de jarigen!
@PPM2: sterkte hoor!

Inderdaad erg jammer, zo'n antwoord van een dominee... Werk zelf voor een christelijk gastouderbureau en wij maken ons hard voor christelijke kinderopvang. Wij gaan daarbij niet kijken naar de redenen dat mensen werken, we verzorgen simpelweg christelijke opvang gebaseert op bijbelse waarden en normen waar dat nodig en/of wenselijk is. In plaats van het voor of tegen zijn, kan men beter investeren in goede opvang gebaseerd op de bijbelse waarden en normen! Ik word altijd zo moe van dit soort discussies :roll: ... En dat argument dat je ook wel met iets minder toekunt :cry: . Alsof hij in onze portemonnee kan kijken. Wij wonen in een ieniemienie en goedkoop huis, hebben een koekblik voor de deur staan en gaan hooguit 1x per jaar op vakantie en toch hebben we mijn inkomen financieel heel hard nodig. Het lijkt wel of mensen die zelf geld zat hebben het gewoon niet snappen en/of vinden dat zij over de minderbedeelden mogen/moeten oordelen. Wat ze wel en niet moeten doen/laten.... Sorry, even mijn frustratie uiten ](*,) ...

Hier na een heleboel dramatische nachten, eindelijk weer eens een nacht redelijk goed geslapen, heerlijk zeg!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 13 feb 2012 16:00

Gefeliciteerd met alle jarigen!!

@ ppm2; ik heb diepe bewondering voor je. Sterkte en lucht je hart hier maar.

@ ajl; ik zou ook de dokter bellen. Kijken wat hun zeggen of het nodig is om te komen of niet. Jammer joh dat het doorslapen nu ff uit het zicht is. Werk je ondertussen weer omdat J nu drie maanden is?

Hier slaapt M. door! Van de één op de andere dag wist hij blijkbaar hoe het moest :-) Hopelijk zet het zo door! Ik ben blij mn nachtrust weer terug te hebben!

Terug naar “Archief”