Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor cornelia77 » 25 feb 2011 08:31

Doosje rozijntjes, eierkoek, krentebol, worteltje, cracker met smeerkaas, rijstwafel met appelstroop...
Nog meer suggesties?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 feb 2011 08:34

cornelia77 schreef:Doosje rozijntjes, eierkoek, krentebol, worteltje, cracker met smeerkaas, rijstwafel met appelstroop...
Nog meer suggesties?

Rozijntjes eet hij wel eens, maar dat moeten we dan ook wel actief stimuleren. Eierkoek soms, maar ook alleen omdat we hem dan neerzetten en hij moet eten. Kaas eten we hier niet en bovendien kan hij niet tegen die lactose (dat wordt een schijtdrama :mrgreen: ). Rijstwafels... die eet hij ook niet uit zichzelf.

Zucht. Hij eet eigenlijk alleen krentenbollen en fruit uit zichzelf...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 feb 2011 08:45

Ik had dat met een oppaskindje. Op een gegeven moment had ik met fruit een soort van gezichtje gemaakt op het bord. Geen idee hoe je zoon daar op reageert. Of je maakt iets anders!?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 feb 2011 08:47

Ik maak al overal letters van. De A en de Q vindt hij het mooist (gelukkig niet de makkelijkste letters om te maken... :mrgreen: ).

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 feb 2011 09:13

dacht aan danoontjes maar die mag hij misschien ook niet? Wat je zoontje binnenkrijgt vind ik echt niet weinig!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 feb 2011 09:22

Nee, danoontjes staan ook synoniem voor schijterijen :mrgreen:

Die lactose-gevoeligheid zit echt in het Afrikaanse ras. Niet allemaal hebben ze er last van, maar ja, er wordt nauwelijks melk gedronken. Melk is daar ontzettend duur, natuurlijk. Dus heel die darmen zijn het niet gewend. Hij kan gelukkig wel gewoon producten eten met melk erin, dus het valt gelukkig nog mee, maar pure zuivel, nee, daar beginnen we niet aan!

Ja, hij eet echt wel voldoende, maar als hij minder eet, dan is hij snel moe, is zijn energie heel snel op. Hij moet tussendoor ook echt wat eten...

Als we hem laten eten wat hij zelf wil eten, dan eet hij echt niet meer dan een boterham, vergeet de rest gewoon en ligt dan met honger in zijn bed.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 feb 2011 09:27

hier maken we vaak appelflapjes samen, plakje bladerdeeg in vieren en dan met appel. Dan lekker opsmullen... Hier ook veel kleine stukjes fruit met een vorkje in een bakje, of gewoon lekker met de handjes eten.
Tja, hier gaat een cracker er ook altijd wel goed in, lekker met worst of pasta of een soepstengel....

Wat betreft het voeren... hier wordt ook gevoerd, ze vind dat heerlijk en lekker makkelijk. DUs ik voer liever dan dat ik strijd ehb omdat ze zelf niet wil eten.

ga er hier eentje in bed leggen.. hopelijk slaapt hij eens een keer! ](*,)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 feb 2011 09:29

Met zijn handjes eten, nee, dat gaat hij echt niet doen. Dat vindt hij vies. Vond hij in Afrika al vies. Hij houdt niet van vieze handen :mrgreen:

Ik heb echt een heerlijk raar kind, maar hij is wel cool 8)

(en natuurlijk ontzettend lief)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 25 feb 2011 10:49

Bedankt voor jullie felicitaties!

Nu is ze echt 1 jaar!! ;-)
Foto`s staan op mijn hyves!
Laatst gewijzigd door liefje op 25 feb 2011 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 feb 2011 10:52

n Beetje laat maar als nog van Harte Gefeliciteerd!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 25 feb 2011 10:53

Bedankt Evelien :)

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 25 feb 2011 12:06

Alsnog gefeliciteerd met je dochter, liefje!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 25 feb 2011 12:38

Galateia, werkt het ook niet om hem eerst een cracker oid te laten eten en dan mag ie fruit als het op is. Zodat ie misschien meer motivatie heeft om het te eten?

Hmmm, de combinatie melk en schijterij (en dan ook nog eens exceem) komt me hier ook bekend voor :roll:
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 feb 2011 13:03

Leuke foto's op je Hyves liefje! Wat gaat de tijd toch snel :(old
@Galateia: hier fruit, geroosterd brood, koekje, zelfgemaakte muffins, soepstengels etc, soms groentensticks en dan dippen in hummus.
Vanochtend naar de huisarts geweest voor mn oog. Zij denkt dat er iets in 1 van de krassen is gaan groeien. Dus zij zegt: ga maar even naar het zh, dan halen ze het er met een naald uit. Ja, tuurlijk, ik ga meteen naar het zh rond lunchtijd met een kind van 3 :? Noem me dom, maar ik wacht wel tot maandag en dan kijk ik of ik iemand mee kan krijgen. Het zit er nu al een week in dus 2 dagen maken dan ook niet uit 8-[

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 feb 2011 13:29

Nog gefeliciteerd met Ylana!

Tussendoortjes, soms krijgt hij helemaal niks, dan vergeten we het allebei :mrgreen: En anders rozijntjes, volkoren koekje, soepstengel, appel, heel soms een banaan of een gewoon snoepje, maar da's eigenlijk alleen maar als we onderweg zijn ofzo, en ik hem zoet moet houden ;)

En het niet eten, tja, hier verschilt het zo per dag. Als wij hem zouden voeren is het helemaal gedaan met het eten. Dus dat doen we al een jaar niet meer. Tegenwoordig gaan ook toetjes keurig, zonder te morsen. Wel met een lepel of vork, al vindt hij het geen probleem om met zijn handen te eten, maar ik wel ;) Dus als ik puf heb zeg ik bij elk hapje:' Gebruik je even je vork/lepel?'
Hier mag hij zelf bepalen hoeveel hij eet. Soms zijn het 3 boterhammen, soms een halve. Maar ik denk dat hij dat goed zelf aan kan geven, ik kan niet binnenkijken of hij nog trek heeft, dat voelt hij zelf het beste :D maarja, als je kind dan zo weinig energie heeft, dan is dat wel lastig.

Jurian is helemaal into het zingen. Zo lief! in de maneschijn kende hij de gebaren al, maar nu zingt hij het helemaal zelf. Ook de toonhoogte gaat best goed. De woorden niet helemaal vlekkeloos, maar je hoort wel wat hij bedoelt. helemaal gezellig zo :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”