Fibreuze dysplasie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bumba
Kapitein
Kapitein

Re: Fibreuze dysplasie

Berichtdoor Bumba » 08 dec 2010 12:44

Evelien schreef:Wat een verdriet en pijn allemaal. Wat kan je leven zo ineens anders lopen dan dat je graag gezien wilt hebben.

Heel veel sterkte in alles.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 08 dec 2010 13:23

Bumba schreef:
Evelien schreef:Wat een verdriet en pijn allemaal. Wat kan je leven zo ineens anders lopen dan dat je graag gezien wilt hebben.

Heel veel sterkte in alles.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 09 dec 2010 15:44

Lotte: HEEL VEEL STERTKTE MET ALLES!

lotte62
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lotte62 » 09 dec 2010 20:43

DAnk jullie wel voor het medeleven.
Het gaat nu goed hoor ja buiten de pijn van de operatie dan
Moet zeggen dat die heel erg tegen valt maarja het zal de tijd nodig hebben
we gaan ook hier weer posetief mee om dat is het beste.
groetjes Lotte

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 09 dec 2010 20:52

lotte62 schreef:DAnk jullie wel voor het medeleven.
Het gaat nu goed hoor ja buiten de pijn van de operatie dan
Moet zeggen dat die heel erg tegen valt maarja het zal de tijd nodig hebben
we gaan ook hier weer posetief mee om dat is het beste.
groetjes Lotte

sterkte met de pijn!
kan je een beetje slapen?
heftig verhaal over je gezin/familie ik weet gewoon niet goed wat ik moet zeggen, ik kom niet op de juiste woorden. Weet dat ik aan je denk, en dat ik voor je zal bidden.

lotte62
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lotte62 » 10 dec 2010 11:17

Dank je Nita ik hoop dat het inmiddels met jou ook weer een beetje beter gaat.
Slapen gaat redelijk vaak wakker maar val ook overdag veel in slaap dus echt tekort kom ik niet.
Had jij ook dat als je op je geopereerde been stond niet echt veel voelde maar als je dan weer zit het in volle hevigheid de pijn op komt zetten.
Ik kan bv 1 stap doen en dan denk ik oke het gaat redelijk ik voel het wel het doet ook zeer.
maar asl ik dan zit dan komt het in volle heftig heid op zetten dat ik er gewoon misselijk van wordt.
Ik let goed op dat ik het niet doe maar af en toe gebeurt het gewoon.
En ik moet ook oefenen om steeds iets meer belasting te krijgen met het lopen met krukken niet te veel maar ietsje.
Nou het zal wel de tijd nodig hebben.
Hoelang en hoevaak krijg jij nu fyshiotherapie?
Groetjes en sterkte met alles.
Lotte

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 10 dec 2010 12:32

Tja dat slapen zal nog wel een poosje zo zijn denk ik. Maar wel fijn dat je overdag nog wat verloren uurtjes in kan halen.
Ik mocht pas na 2 maanden met mijn voet de grond aanraken en na 2,5 maand pas op mijn voet staan met krukken. En na 3 maanden kon ik er met 1 kruk opstaan.
Naar de wc gaan was dan ook een heel avontuur, want ik mocht mijn been niet buigen. Ik voelde zeker de eerste dagen echt heel veel pijn, weet nog dat mijn man steeds met warme pittenzakken kwam, en flessen met warm water, om de spieren wat te ontlasten, want het deed zo`n zeer.
T waren vooral een paar bewegingen, het gaan staan, en het gaan zitten dat niet prettig was, maar mijn halve been voelde gewoon doof.
Mag jij je been wel buigen? Bij mij was de hele laesie ook niet opgevuld, en door het luikje wat er zat dat moest eerst dichtzijn, omdat het anders kon openscheuren.
Ik weet wel, dat ik na 6 weken heel boos was geworden, omdat ik toen ook hoorde dat ik mijn baan niet kreeg, dat ik zei tegen mijn man ik kan heus wel lopen, en dat ik toen heel hard was gevallen ](*,) sindsdien heb ik me gedeisd gehouden, en wacht ik nu maar gewoon af wat wel en niet kan.

t is een heel verhaal, misschien herken je er dingen in?

Ik mocht na 2,5 maand dus pas met krukken lopen, na 1,5 maand kwam de fysio voor lymfedrainage omdat het vocht in mijn been niet wegtrok. Na 2,5 maand gingen we pas oefenen met krukken. Sinds vorige week kan ik pas weer op mijn been alleen staan.
Ik had verteld he dat ik uitgegleden was vorige week, nu zit er vocht in mijn knie, dat trekt maar niet weg. Ik heb vanmiddag fysio. Heb het 1-2 keer per week.

Hoe zit het met je eetlust, kan je je verder een beetje vermaken?
Groetjes en sterkte
nita

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 10 dec 2010 13:18

Vervelend, Nita, dat je door je val vocht in je knie hebt :( hopelijk helpt de therapie :)

Lotte...ik hoop dat je de kracht krijgt om deze moeilijke weg te gaan

Sterkte allebei 8>) 8>)

lotte62
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lotte62 » 11 dec 2010 21:45

Hoi Nita.
Ik mag wel mijn knie buigen bij mij zit het in mijn bovenbeen.
Ook mag ik niet belasten maar loop wel met krukken maar dan gebruik ik mijn geopereerde been niet.
Mijn knie kan ik nog niet helemaal buigen want dan begint het te zeer te doen.
Maar naar het toilet gaan geeft niet echt veel problemen
als ik maar niet op mijn been ga staan.
Bij mij is de holte wel gevuld met donorbot de holte was 20 cm dus best groot
Fysiotherapie mag ik nog niet dat hoor ik als ik in jan weer voor controle kom.
Sinds twee dagen heb ik ineens een rare bult bij mijn lidteken dus ja wat het is ik heb geen idee.
Als het erger wordt dan bel ik maar even naar mijn orthopeet.
Het eten gaat wel goed ik heb wel veel pijn maar eetlust daar heb ik niet zon gauw problemen mee.
En verder vermaak ik me wel ook omdat ik veel slaap en veel aanloop heb en de tijd dat ik alleen ben
Teken ik normaal werk ik met pastel krijt maarja in bed is dat niet zo'n goed idee want dat kruimelt heel erg.
Dus nu werk ik met grafietpotlood en gewoon kleurpotlood.
Afbeelding
Dit is een hond van een vriendin die ik heb getekend
En dit zijn twee apen die ik na getekend heb van een foto van internet.
Afbeelding
Dus je ziet ik heb een hobby die ik goed op bed kan doen.
Vervelend dat je nu na je val vocht in je knie hebt
Hoop dat de fysio het er weer uit krijgt.
Heb jij ook wat voorbeelden van je hobby is wel leuk om te zien wat een ander doet.
Nou sterkte er verder mee en doe rustig aan he
groetjes Lotte

*Annette*
Majoor
Majoor

Fibreuze dysplasie

Berichtdoor *Annette* » 11 dec 2010 22:53

Heel veel sterkte voor jullie beide Lotte, Nita en mannen!

Leuk wat van je hobby te zien Lotte, ziet er mooi uit :)!
Wat de toekomst brengen moge........

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 11 dec 2010 23:01

Hoi lotte

Als eerste plak ik even de link voordat ik em kwijt ben, van gezin en hobby`s het topic hier op refoweb over hobby`s waar je lekker over je hobby dingen kwijt kunt, viewtopic.php?f=5&t=24319&start=135

http://img375.imageshack.us/img375/266/s7303085.jpg
*foto even verandert in link*
ik zou niet weten hoe ik die foto kleiner moet krijgen, maar zo is`t wel duidelijk he :lol: dit doe ik onder andere...

echt wel bijzonder om te lezen, dat iedere arts zo zijn eigen beslissingen neemt. Bij mij zit het ook in mijn bovenbeen, maar k mocht absoluut niet buigen, omdat dat luikje dan kon breken.
Maar misschien zit er verschil in dat et bij jou gevuld is en bij mij niet, ach doet er niet toe.

die bult met vocht kreeg ik ook rond die tijd, het was vocht dat niet meer wegging. Je knie, heeft oa een pompfunctie, als je je knie niet buigt, dan blijft het vocht ook zitten. Daarom kreeg ik toen lymfedrainage van de fysiotherapeut, op die manier trok het vocht weer weg. Want het deed behoorlijk zeer.

Wat fijn dat je je niet verveelt, en dat je veel aanloop heb, dat zal wel schelen!
Wat een prachtige tekeningen maak jij zeg, =D> die hond is zo echt! en die apen zijn ook echt heel erg mooi

Ja de fysio heeft gelukkig weer wat aan mn knie kunnen doen, daarna kon ik met haar ook gewoon in de sportschool de oefeningen doen, t is nog wel gevoelig, maar beter dan het was.
Goede zondag, en doe rustig aan (mmh net of je niet anders kan, maar je weet wel wat ik bedoel he :lol: )
Laatst gewijzigd door nita op 11 dec 2010 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 11 dec 2010 23:01

@ anette bedankt, lief dat je ook aan de mannen denkt!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 11 dec 2010 23:25

Veel sterkte lotte en nita. wel fijn dat jullie hobby's hebben die je op bed kunt doen.
Mooie tekeningen Lotte.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 12 dec 2010 19:22

Wauw Lotte! Dat is mijn favoriete hond, een beagle.......Prachtig! Kun je ook portretten tekenen?

lotte62
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lotte62 » 12 dec 2010 20:18

Dank jullie wel voor de lieve reakties en de mannen vinden ook leuk dat er aan hun wordt gedacht.
Bumba portret tekenen ben ik nog aan het leren zit hier voor op cursus maarja daar kan ik nu even niet naar toe.
Maar zo gauw dit weer lukt ga ik er zeker weer heen.
Hoi Nita zo dat is een hoop werk knap hoor dat je zo iets kan vouwen echt een geduld werkje.
Ik vindt het inderdaad ook raar dat de artsen zo anders denken maar denk inderdaad dat het verschil is dat het bij mij
gevuld is en bij jou niet.
Heb jij nog botaanmaak en hebben ze bij jou wat ze uit je been hebt gehaald ook op kweek gezet?
Bij mij nl wel daar krijg ik pas 4 jan de uitslag van.
Dus moet ik nog geduld hebben.
Ik heb trouwens een eigen website dit is het adres kunnen jullie nog meer werkjes bekijken.

http://charlotte-tekenen.blogspot.com/ Zou het leuk vinden als jullie een reaktie achterlaten
dan moet je gewoon op het envelopje klikken en dan kan je zo reageren staat onder iedere tekening.
Aan de zijkant staan datums en daaronder staan ook verschillende tekeningen (aan de rechterkant)
Ben benieuwd hoe je het vinden
Groetjes Lotte

Terug naar “Archief”