ChristenUnie Amsterdam omarmt homo's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tante-tortel

Re: ChristenUnie Amsterdam omarmt homo's

Berichtdoor tante-tortel » 28 jan 2010 17:08

Ik zeg toch niet dat ik niet met jou door dezelfde deur naar binnen wil...................?

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 28 jan 2010 17:58

JeeWee schreef:
keessie schreef: Wat een mogelijkheden en toch gaan homo's er niet goed mee om. Met z'n allen naakt op bootjes varen... is dat wat God wil? Met de kinderzitjes nog op de achterbank naar de homoparkeerplaats.....is dat wat God wil?

Ik word verdrietig en ook wel een beetje boos om zo'n opmerking! Bovenstaande excessen vinden minsten net zo veel bij hetero's plaats. Kijk even naar de parenboerderijen, naar de heterozseksfeesten, naar het zomercarnaval, naar die SGP meneer die deze week in het RD werd vertoond omdat-ie geld van de partij, van Woord & Daad en nog veel meer vergokt had, naar die dominee die werd geschorst omdat-ie het met de vrouw van de ouderling deed... En ga zo maar door. Is dat wat God wil?

Ik ken homo's die een prachtige relatie hebben en samen met de Heere God een drievoudig snoer vormen! Ik zie dat als een gave van God waarin wij allemaal onze verantwoordelijkheid allemaal hebben!

Daar maak jij even een vergissing vriend. Volgens jou is 5% van de christelijke gemeente homo. Dan concludeer ik dat 95% dit niet is. Dan is het dus ook niet gek dat er onder hetro's ook dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen. Maar in relatieve verhouding gebeurt dit zeker meer onder en door homo's.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 28 jan 2010 18:07

JeeWee schreef:
Nee Antoinette. Dat gebeurt NIET in Nederland. Naaktloperij is strafbaar.

Helemaal naakt is dan misschien verboden maar als je een onderbroekje aan heb mag het wel. En twee homo's hand in hand in tijgerslipje is dan ook wat je kan tegenkomen in op de Gay Pride. Natuurlijk doen lang niet alle homo's dat en dat is maar gelukkig ook vind ik.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 28 jan 2010 19:49

Kunnen we dit gaan afronden? Dan kan ik binnen een paar dagen afsluiten, het lijkt hier net het Homofilie topic.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 28 jan 2010 21:05

Ik ben erg benieuwd naar een reactie van JeeWee maar wat mij betreft kunnen we net zo goed verder gaan in het Homofilie topic.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 28 jan 2010 21:07

keessie schreef: Daar maak jij even een vergissing vriend. Volgens jou is 5% van de christelijke gemeente homo. Dan concludeer ik dat 95% dit niet is. Dan is het dus ook niet gek dat er onder hetro's ook dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen. Maar in relatieve verhouding gebeurt dit zeker meer onder en door homo's.

Roep nou toch zo maar niet iets stoers!
'Vals getuigenis' staat in een heel concreet gebod!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 28 jan 2010 21:10

keessie schreef: Helemaal naakt is dan misschien verboden maar als je een onderbroekje aan heb mag het wel. En twee homo's hand in hand in tijgerslipje is dan ook wat je kan tegenkomen in op de Gay Pride. Natuurlijk doen lang niet alle homo's dat en dat is maar gelukkig ook vind ik.

Ik heb heel vaak terug gegrepen op de topicstart: heel duidelijk spreekt Hugo Scherff zijn afkeur uit over de GayPride.
Dus daar gaat het hier al helemaal niet over.
Hij heeft het over het figuurlijk omarmen van homo's door christenen.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 28 jan 2010 21:25

JeeWee schreef:
keessie schreef: Daar maak jij even een vergissing vriend. Volgens jou is 5% van de christelijke gemeente homo. Dan concludeer ik dat 95% dit niet is. Dan is het dus ook niet gek dat er onder hetro's ook dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen. Maar in relatieve verhouding gebeurt dit zeker meer onder en door homo's.

Roep nou toch zo maar niet iets stoers!
'Vals getuigenis' staat in een heel concreet gebod!

Je ontkent het duidelijk niet...

Daarnaast schaar ik het niet onder vals getuigenis want het is hard te maken in cijfers. Daarnaast is samenwonen en gemeenschap hebben door twee mensen van hetzelfde geslacht ook niet naar de schrift. Zie Markus 10: Daarom zal een mens zijn vader en zijn moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen,
en die twee zullen tot één vlees zijn,

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 28 jan 2010 22:19

keessie schreef: Daarnaast is samenwonen en gemeenschap hebben door twee mensen van hetzelfde geslacht ook niet naar de schrift. Zie Markus 10: Daarom zal een mens zijn vader en zijn moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen,

Verdiep je nou eerst in een onderwerp voordat je zo selectief je oordeel uitkraamt.
Met jouw opmerking veroordeel je dus ook Paulus en alle andere ongehuwden. Ze hebben namelijk geen vrouw gevonden of gekozen om 'aan te hangen'.

Is ook niet zo erg, ware het niet dat je met je domme opmerkingen anderen onnodig pijn doet.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 28 jan 2010 22:23

Ik heb nog even de domste zin duidelijker gemaakt. Je beweert hier tussen neus en lippen door dat homo's dus meer zondigen dan hetero's? Moet ik je nu echt nog serieus nemen?

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 29 jan 2010 00:04

Mortlach schreef:
Antoinette schreef:Omdat de bijbel geen liefde veroordeeld betekend dat nog niet dat we een liefdesrelatie kunnen beginnen met wie we maar willen, God heeft principes en één van die principes is dat Hij het afkeurt dat een man sex heeft met een man, ook als het ontstaat vanuit een liefdesrelatie, ik heb nog nergens gelezen dat er uitzonderingen zijn jij wel?
Heiliging van de "rustdag" is een Wet uit het ouder verbond!
Dat is wat anders dan een principe toch?

Ik denk dat je God niet principiëler moet maken dan Hij is. Er is één principe, en dat is "Heb je naasten/God lief" en daar zou inderdaad nooit vanaf geweken mogen worden. Al de rest is daarvan afgeleid. De uitwerkingen echter zijn een ander verhaal. Stel jij komt in paniek bij mij aan de deur en vraagt of je je mag verstoppen voor een man met een bijl die jou wil vermoorden. Ik laat je natuurlijk binnen. Een paar minuten later staat er een man met een bijl aan de deur met de vraag of ik jou gezien heb. Dan denk ik echt niet "ik mag geen valse getuigenis afleggen want God is daar heel principieel in".

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Geweldig hoe lekker simpel jij kan denken, ik denk er toch écht anders over sorry :wink:
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 29 jan 2010 00:08

JeeWee schreef:
Antoinette schreef:Heiliging van de "rustdag" is een Wet uit het ouder verbond!
Dat is wat anders dan een principe toch?[/color]

Ja kijk, als je er zo'n potje van gaat maken, kan ik natuurlijk niks meer zeggen.
Stom eigenlijk dat ze de Tien Geboden uit 'het oude verbond' nog elke zondag lezen... ](*,)

2 Kor 3 vers 12,13,14,15,16 weleens gelezen???
12 Dit is onze hoop, en daarom handelen we in alle openheid
13 en zijn we niet als Mozes, die zijn gezicht met een sluier bedekte, zodat de Israëlieten niet konden zien dat de glans verdween.
14 Hun denken verstarde, en dezelfde sluier ligt tot op de dag van vandaag over het oude verbond wanneer het voorgelezen wordt. Hij wordt alleen in Christus weggenomen.
15 Tot op de dag van vandaag ligt er een sluier over hun hart, telkens als de wet van Mozes wordt voorgelezen.
16 Maar telkens als iemand zich tot de Heer wendt, wordt de sluier weggenomen.

Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 jan 2010 00:16

Antoinette schreef:
Mortlach schreef:Ik denk dat je God niet principiëler moet maken dan Hij is. Er is één principe, en dat is "Heb je naasten/God lief" en daar zou inderdaad nooit vanaf geweken mogen worden. Al de rest is daarvan afgeleid. De uitwerkingen echter zijn een ander verhaal. Stel jij komt in paniek bij mij aan de deur en vraagt of je je mag verstoppen voor een man met een bijl die jou wil vermoorden. Ik laat je natuurlijk binnen. Een paar minuten later staat er een man met een bijl aan de deur met de vraag of ik jou gezien heb. Dan denk ik echt niet "ik mag geen valse getuigenis afleggen want God is daar heel principieel in".

=D>
Geweldig hoe lekker simpel jij kan denken, ik denk er toch écht anders over sorry :wink:

Goed dat ik dat weet. Dan weet ik wat ik moet zeggen als er een man met een bijl achter je aan zit. "Ja hoor, ze zit verstopt achter de bank. Koffie?"
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 29 jan 2010 00:23

Mortlach schreef:
Antoinette schreef:
Mortlach schreef:Ik denk dat je God niet principiëler moet maken dan Hij is. Er is één principe, en dat is "Heb je naasten/God lief" en daar zou inderdaad nooit vanaf geweken mogen worden. Al de rest is daarvan afgeleid. De uitwerkingen echter zijn een ander verhaal. Stel jij komt in paniek bij mij aan de deur en vraagt of je je mag verstoppen voor een man met een bijl die jou wil vermoorden. Ik laat je natuurlijk binnen. Een paar minuten later staat er een man met een bijl aan de deur met de vraag of ik jou gezien heb. Dan denk ik echt niet "ik mag geen valse getuigenis afleggen want God is daar heel principieel in".

=D>

Goed dat ik dat weet. Dan weet ik wat ik moet zeggen als er een man met een bijl achter je aan zit. "Ja hoor, ze zit verstopt achter de bank. Koffie?"

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Hoe groot is de kans dat ik in paniek aan jou deur kom?
Ik weet niet eens je adres... :-k Laat staan dat ik achter je bank zit weggekropen..
Laat maar komen die mafkees!! Ik zit veilig op een ander plekje in brabant :wink:

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 29 jan 2010 07:12

JeeWee schreef:
keessie schreef: Daarnaast is samenwonen en gemeenschap hebben door twee mensen van hetzelfde geslacht ook niet naar de schrift. Zie Markus 10: Daarom zal een mens zijn vader en zijn moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen,

Verdiep je nou eerst in een onderwerp voordat je zo selectief je oordeel uitkraamt.
Met jouw opmerking veroordeel je dus ook Paulus en alle andere ongehuwden. Ze hebben namelijk geen vrouw gevonden of gekozen om 'aan te hangen'.

Is ook niet zo erg, ware het niet dat je met je domme opmerkingen anderen onnodig pijn doet.

Je verdraait mijn woorden om maar je eigen straatje schoon te kunnen vegen en homoseksualiteit positief te brengen. De tekst gaf ik namelijk om te laten zien dat je niet met iemand van het zelfde geslacht kan trouwen. Je moet de zin er voor lezen. Dat iemand ongehuwd door het leven gaat wordt niet veroordeeld en dat doe ik ook niet. Paulus vindt dat juist nog beter omdat je dan meer tijd kunt besteden besteden aan God. (1 Korinthiërs 7:33)

Terug naar “Archief”