Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor *Annet* » 11 mar 2010 11:30

Vreselijk, ik ging gister afrekenen (pinnen) bij Ikea was mijn saldo niet toereikend ](*,) was vergeten dat de autoreparatie juist afgeschreven was. Ik schaamde me echt door de grond maar dat hoefde niet volgens die cassiere. Gelukkig stond er een ing pinautomaat en kon ik mijn saldo zien en het resterende bedrag opnemen wat er nog op de rekening stond, maar ik voelde me erg ongelukkig. Ik heb toen de meest 'noodzakelijke' dingen meegenomen anders was ik helemaal voor nop er heen gereden.

Ben ik nu de enige die zoiets overkomen is of hebben jullie dat ook wel es gehad?
ja, dat is mijn mening dan he.....

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 mar 2010 11:40

haha dat heb ik ook wel eens gehad ja, rood hoofd en je schaamt je vreselijk!! Maar ach, kan iedereen gebeuren hoor!!
Ik ging er gewoon vanuit dat mijn salaris er al was zonder dit even nagekeken te hebben... tja.... dat was er dus nog niet. Ben een dag later terug gegaan en heb toen alsnog gekocht wat ik van plan was. (naambordje bij de voordeur, die dingen zijn echt nog duur, al je een beetje een aparte wil :shock: maar na 4 jaar mag het wel een keer hé :mrgreen: )

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 mar 2010 11:43

Ja, ik heb het bij de Aldi wel eens gehad. Ik heb (gelukkig in dit geval) twee bankrekeningen. Die ene gebruik ik eigenlijk niet, daar komt alleen maandelijks de zorgtoeslag bij. Ik schrijf daarvan wel eens wat over naar de lopende rekening, maar ik zorg wel altijd dat er minstens 50 euro op blijft staan, zodat ik niet voor verrassingen kom te staan. Ik kon toen bij de Aldi dus gewoon met m'n andere pas betalen, maar ik schaamde me ook wel...
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 mar 2010 11:51

Ik heb het nooit gehad, dat ik echt al stond te pinnen. Ik kon ook altijd rood staan, en dat vond ik zelf wel erg fijn. Met onze nieuwe hypotheek moest dat eraf, dus nu let ik altijd extra op.
Ik heb wel gehad dat we allebei een nieuwe bril hadden uitgezocht. We zaten toen middenin de verbouwing, waar ik steeds van de spaar geld naar mijn rekening overschreef. Maar ik wist toen wel dat ik geen 300 euro ofzo er meer op had staan, maar ik wist ook niet dat die brillen toen al meteen betaald moesten worden. Gelukkig waren we toen samen, en hebben we beiden een deel gepind.
Maar dat lijkt me idd erg vervelend ja :?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 11 mar 2010 12:25

Oh, verschillende keren al gehad :) Heel vervelend, maar ja, kan gebeuren.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 mar 2010 12:47

Niet gehad dat er geen geld opstond, maar wel een keertje finaal m'n pincode vergeten. Toen maar van de andere rekening betaald. Ik voelde me overigens wel enorm blont

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 11 mar 2010 13:31

Ja, heb ik wel eens in de supermarkt gehad.
Alle producten al langs de scanner gegaan, en dan wil je pinnen... lukt het niet. Grmpf.

Heb de kar laten staan, en ben snel naar huis gefietst, snel even geinternetbankiert,
en toen weer snel terug gefietst. :/

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 mar 2010 13:40

wel heb ik een keer gehad dat m'n pinpas niet in m'n portomonee zat (maar in die van m'n man). Gelukkig had ik m'n mobiel bij me en kon ik m'n man bellen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 mar 2010 14:22

Lijkt me ook niet prettig gelukkig heb ik het nog nooit gehad er staat altijd genoeg op de rekening. Wij kunnen trouwens niet rood staan en mis het ook niet.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 11 mar 2010 15:23

Ja, hier ook 1 x gehad. (ook vanwege het feit dat we niet rood kunnen staan) Ik schaamde me idd ook dood, gelukkig kon ik snel bij een automaat langs en met dat geld PLUS het wat contant geld dat ik sowieso nog in mijn portemonnee had, betalen.... :oops:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 11 mar 2010 16:30

Wat heerlijk om te lezen :lol:

Jaja, ik heb het ook een keer gehad.. Man gebeld, die over laten schrijven, en weer terug. Was bij de bas, dus mijn karretje werd de koeling in gereden :oops: :oops:

Vorige week donderdag nog. Ik had het heel de week al super druk gehad voor mijn verjaardag, traktaties her en der en visite. Dus ik was het al spuugzat en toen moest ik op donderdag nog boodschappen gaan halen voor de vrijdag en zaterdag wanneer de meeste visite zou komen. Dus ik heel de middag zitten hopen dat manlief op tijd zou zijn zodat ik snel weg kon even zonder kids. Maar nee, 7 uur wastie pas thuis. Kom ik aan bij de kruidvat, want daar moest ik ook nog wezen, kom ik er achter dat ik mijn pinpas ben vergeten...
Dus naar huis gebeld, manlief een vriend gebeld die daar woont. Kon ik bij hem zijn pas komen halen gelukkig. Maargoed, die woont op een flat, 5 hoog etc etc.. Naja, eindelijk die pas, boodschappen, pas terug en naar huis. Negen uur...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 mar 2010 17:03

gut, dan heb jij nog de mazzel dat jouw hubsewup snapt hoe het werkt met telebankieren. Die van mij niet hoor. Zou ik het hem gisteravond nog uit moeten gaan leggen daar bij de Ikea, nee bedankt.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 11 mar 2010 17:37

*Annet* schreef:gut, dan heb jij nog de mazzel dat jouw hubsewup snapt hoe het werkt met telebankieren. Die van mij niet hoor. Zou ik het hem gisteravond nog uit moeten gaan leggen daar bij de Ikea, nee bedankt.

Hoe doet hij zijn bankzaken dan?
Time flies when you have none!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 mar 2010 17:49

Ik neem aan, dat Annet de bankzaken regelt :wink:

Hier regelt manlief alle bankzaken, dus ook maar 1 persoon die zich er echt mee bezig houdt. Ik weet heus wel hoe het allemaal werkt, enzo, dat is geen probleem. Maar hij vindt het fijn om alles te regelen, zo houdt hij een overzicht. Als ik iets heb, een rekening ofzo, dan leg ik het meestal gewoon op de stapel. Zo regel IK mijn bankzaken dus 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 mar 2010 18:22

Ik denk dat 't ook het meest praktisch is als één van de twee de (gezamenlijke) bankzaken regelt. Bij ons ben ik dat, maar mijn man weet wel hoe alles werkt, hoor. Daar hadden we het gisteren nog met mijn ouders over: wat als degene die altijd de financiën doet iets overkomt en de ander weet van niks, niet eens de pincodes? (Maar volgens mij hebben we het daar in dit topic ook al eerder over gehad)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”