eerste dagen als getrouwd stel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor NdW » 20 mar 2009 07:47

Wij hebben ook genoten van 2 weken vrij. Ik moest er niet aan denken dat ik gelijk weer aan het werk zou moeten, dus hebben we ons trouwen voor een vakantie gepland. Want in het onderwijs kun je niet zomaar vrije dagen opnemen, omdat je al vakanties hebt.
Maar we hebben genoten van het samen zijn! Heerlijk ff geen ouders, broers en zussen om je heen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 mar 2009 08:21

hehe ik had mijn baan opgezegd toen we gingen trouwen. Ik had 1 week voor en 1 week na onze trouwdag vakantie op genomen en na die ene week was het de dag van mijn vertrek.

Misschien scheelde het ook al wel dat we al een paar maanden samen woonden.

En wat ik helemaal VRESELIJK vondt was de dagen dat we op vakantie gingen... het liefst zat ik gewoon lekker thuis (kadootjes uit pakken en na genieten van alle kaarten etc).

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 mar 2009 08:50

Tja, sommige mensen zijn nou eenmaal heel graag thuis :) Maar Evelien, die kaartjes en kadootjes zijn er een week later toch ook wel? En is het niet heerlijk om dat opeens samen in een mooi land, Zwitserland bijvoorbeeld, te zitten en samen te genieten van al die mooie dingen? Even geen werk, niet allerlei verplichten in huis en buitenshuis.... Je kan toch je hele leven nog thuis zijn? :)

tante-tortel schreef:Ik eigenlijk ook niet, je wilt toch even gewoon rustig je huwelijk beginnen? Tenminste zo hadden wij het bedacht, alleen had ik op onze trouwdag boven de 39graden koorts en kreeg ik bepaalde injecties om toch de dag door te komen. En de volgende twee weken was ik dus ziek. Kon manlief gelijk oefenen in het verzorgen van zijn vrouw. Was niet echt het begin wat we wensten. En we zijn toen maar na drie maanden op verlate huwelijksreis geweest.

Jo'tje heeft daar gelukkig al ervaring mee :) Maar wel vervelend als zoiets op je trouwdag gebeurt.

Jo'tje schreef:Gelukkig, ik ben het ook met Marnix eens.

Nee serieus: volgens mij zouden ze me echt naar huis sturen op m'n werk als ik op vrijdag zou trouwen en er maandag weer zou zijn, haha!

Haha, alsof ik je dan dan naar het werk zou laten gaan :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 20 mar 2009 09:22

Ik was een week voor ons trouwen vrij en twee weken daarna. Was heerlijk! Die week ervoor nog even het huis afgemaakt, spullen verhuist, trouwjurk opgehaald. Zijn op vrijdag getrouwd en op dinsdag naar Egypte gevolgen en 8 dagen later weer teruggekomen. Vond het prima om daarna weer aan het werk te zijn. Na drie weken vrij mis ik mijn werk toch wel weer...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 mar 2009 09:24

Marnix schreef:Is dat een reformatorische traditie ofzo, dat je een of twee dagen na je trouwen weer gewoon aan het werk gaat? Ik had nog nooit van mensen gehoord dat ze dat deden maar hier schijnt het heel normaal te zijn? Hoe zit dat?

Ik moet er niet aan denken. Trouwen is een mijlpaal, een heel bijzonder iets. Maar ik krijg zo het idee alsof het heel normaal is en je gewoon ongeveer gelijk weer verder moet met de normale gang van zaken. Het is toch heerlijk om je huwelijk te starten met tijd voor elkaar, samen genieten, van het samenzijn genieten etc? Wie kan het me uitleggen? Ik offer graag wat vrije dagen op om als ik getrouwd ben samen even helemaal weg te gaan. Dan wil je toch niet na 1 vrije dag gelijk weer aan de hele dag aan het werk en 's avonds moe thuiskomen en nog dingen moeten? :)

Ik vond die hele trouwdag helemaal geen mijlpaal of zo'n bijzonder iets eigenlijk. Het ging gewoon zo, het volgde logischerwijs op onze verkeringstijd, en die hele dag was absoluut niet het toppunt van mijn leven (ook niet voor we papa en mama werden). Ik vond het heerlijk om getrouwd te zijn, maar soms ook best saai hoor.
Ik heb nogal makkelijk werk, waar ik dus wel anderhalve eek vrij van kon krijgen (met inlevering van vakantiedagen, dat dan wel), maar mijn man heeft gewoon een normale fulltime baan waar hij niet zomaar vrij kon nemen. Wij trouwden net na de zomervakantie, waardoor hij ook echt niet zoveel vakantieuren meer had. Dus we zijn een dag of 3 naar Parijs geweest, maar meer zat er niet in.

(en nu zijn wij sowieso heel erg van het doe maar normaal dan doe je gek genoeg, dus we leven sowieso graag snel weer gewoon verder, ook na de geboorte van Jurian, we zijn iets te nuchter denk ik, om erin te blijven hangen :) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 20 mar 2009 09:43

Ik ben het ook volledig met Marnix eens. Ik vond het erg prettig om lekker even samen weg te zijn.
Ook al is je huwelijk een logische stap op een verkeringstijd, het is toch een mijlpaal.
Wij zijn trouwens wel gelijk de dag na onze bruiloft op vakantie gegaan. En ik ben het wel met Evelien eens dat het na je bruiloft superleuk is om rustig de tijd te hebben om kadootjes uit te pakken en kaartjes te lezen. Wij hadden daar dus geen tijd voor en het is na je vakantie ook heus nog wel heel leuk. Maar je bent dan al zo uit de sfeer van je trouwdag dat het toch wat minder bijzonder is. En dan lees je ook nog op alle kaartjes: "Geniet van je vakantie"; ja die was toen dus al voorbij. Ik raad iedereen aan om eerst 2 of 3 dagen thuis bij te komen en dan pas weg te gaan.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 20 mar 2009 09:49

Dat hebben wij dus ook gedaan. Dat vond ik ook erg fijn ja! Eerst nog 2 daagjes thuis.
Wat betreft cadeautjes uitpakken en zo, dat hebben wij 's nachts nog gedaan, we lagen pas om 4 uur op bed.
Afbeelding

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 20 mar 2009 09:57

Mijn vriend en ik willen ook heel graag een aantal dagen vrij na ons trouwen. Daarom willen we er eigenlijk voor zorgen dat we 2 dagen lekker thuis kunnen blijven en dan een weekendje weg ofzo, even lekker eruit, dat lijkt ons heerlijk! Ik heb veel verplichte colleges die ik niet zomaar kan missen, maar een trouwdag vind ik toch wel een goede reden!
Wij zien onze trouwdag ook als 'logisch gevolg', maar het blijft iets moois en ik vind dat de eerste dagen als getrouwd stel zeker gevierd mogen worden!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 mar 2009 09:58

Dine schreef:Wij zien onze trouwdag ook als 'logisch gevolg', maar het blijft iets moois en ik vind dat de eerste dagen als getrouwd stel zeker gevierd mogen worden!

En de rest van de dagen ook :mrgreen:

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 20 mar 2009 09:58

Lalage schreef:
Dine schreef:Wij zien onze trouwdag ook als 'logisch gevolg', maar het blijft iets moois en ik vind dat de eerste dagen als getrouwd stel zeker gevierd mogen worden!

En de rest van de dagen ook :mrgreen:

Zeker :mrgreen:
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 mar 2009 10:34

Wij zijn op zaterdag getrouwd en hadden op maandag de begrafenis van mans overgrootmoeder dus de stemming was wel een beetje dubbel. Daarna zijn we naar ons nieuwe huis gereden (ik ben vanuit miin schoonouders getrouwd) drie uur daarvandaan en toen hadden we denk ik alleen de dinsdag nog en toen moest manlief werken. We zijn het jaar erop op huwelijksreis geweest omdat er toen pas geld voor was :oops:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 mar 2009 12:51

MissF schreef:
Marnix schreef:Is dat een reformatorische traditie ofzo, dat je een of twee dagen na je trouwen weer gewoon aan het werk gaat? Ik had nog nooit van mensen gehoord dat ze dat deden maar hier schijnt het heel normaal te zijn? Hoe zit dat?

Ik moet er niet aan denken. Trouwen is een mijlpaal, een heel bijzonder iets. Maar ik krijg zo het idee alsof het heel normaal is en je gewoon ongeveer gelijk weer verder moet met de normale gang van zaken. Het is toch heerlijk om je huwelijk te starten met tijd voor elkaar, samen genieten, van het samenzijn genieten etc? Wie kan het me uitleggen? Ik offer graag wat vrije dagen op om als ik getrouwd ben samen even helemaal weg te gaan. Dan wil je toch niet na 1 vrije dag gelijk weer aan de hele dag aan het werk en 's avonds moe thuiskomen en nog dingen moeten? :)

Ik vond die hele trouwdag helemaal geen mijlpaal of zo'n bijzonder iets eigenlijk. Het ging gewoon zo, het volgde logischerwijs op onze verkeringstijd, en die hele dag was absoluut niet het toppunt van mijn leven (ook niet voor we papa en mama werden). Ik vond het heerlijk om getrouwd te zijn, maar soms ook best saai hoor.
Ik heb nogal makkelijk werk, waar ik dus wel anderhalve eek vrij van kon krijgen (met inlevering van vakantiedagen, dat dan wel), maar mijn man heeft gewoon een normale fulltime baan waar hij niet zomaar vrij kon nemen. Wij trouwden net na de zomervakantie, waardoor hij ook echt niet zoveel vakantieuren meer had. Dus we zijn een dag of 3 naar Parijs geweest, maar meer zat er niet in.

(en nu zijn wij sowieso heel erg van het doe maar normaal dan doe je gek genoeg, dus we leven sowieso graag snel weer gewoon verder, ook na de geboorte van Jurian, we zijn iets te nuchter denk ik, om erin te blijven hangen :) )

Nou ja, dan ben je in ieder geval even weggeweest :) Ik ben zelf vrij nuchter maar ik vind trouwen naast "een logische stap" ook een hele bijzondere en mooie stap. Je zegt tegen elkaar en alle aanwezigen en via de wet heel Nederland dat je je hele leven bij elkaar wil blijven, voor elkaar wil zorgen etc. Je zet een enorme stap in dat samen leven door bij elkaar te gaan wonen enz. Vreemd trouwens dat je dat getrouwd zijn soms best saai vond... maar ik neem aan dat je dan bedoelt: Als hij er niet is, dat het dan wat stil is enzo. Dat hou je, ook als je getrouwd bent... maar je bent al veel meer bij elkaar dan je daarvoor was... en als hij dan na het werk thuiskomt en je bent samen is dat toch weer geweldig?

Wat vakantieuren betreft, dat lijkt me geen argument. Ik spaar dit jaar wat op (ga twee weken op vakantie en verder ben ik zuinig op mijn verlofuren) zodat ik volgend jaar genoeg uren heb om na het trouwen weg te gaan. Daarnaast bestaat er ook nog zoiets als onbetaald verlof :) Je kan als je 3 dagen weggaat ook naast 3 dagen betaald verlof, er 2 onbetaald opnemen en dan heb je al een week :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 mar 2009 13:08

Je hebt gelijk dat getrouwd zijn heel gaaf is omdat je elkaar vaak ziet. maar idd, als hij er niet is en ik was alleen thuis, bah, niks aan :)
Maar dat van die vakantie uren en verlof uren geldt dus echt niet overal. Mijn man wordt gewoon geacht 40 uur te werken (en op projecten 55 uur, terwijl hij er gewoon 40 betaald krijgt), en het aantal vakantieuren is nou niet bepaald denderend. In die zomervakantie zijn we 2 weken op vakantie geweest, en de rest van zijn uren moesten we in ons huis klussen. Hij heeft alles wat er gebeurd is zelf gedaan, dat kost ook tijd (en uren). Onbetaald verlof zit er bij hem al helemaal niet in!
Of als de werkgever dat verplicht moet doen, dan heeft hij echt geen kans meer op promotie. en blijven zitten waar ie nu zit is ook niks.

Dus het is niet altijd zo simpel om gewoon even vrij te nemen. Maar ik heb het dus absoluut niet gemist. En als ik wel perse vrij zou willen, dan sowieso niet VOOR ik trouw, daar word ik alleen maar zenuwachtig van, wat ik niet nodig vond ;)

Kitty
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kitty » 20 mar 2009 13:10

Als je man vanwege zijn huwelijk twee dagen onbetaald verlof opneemt verspeelt hij zijn kans op promotie???? Tjonge, wat is dat voor werkgever? :shock:
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 mar 2009 13:24

Het gaat niet om 2 dagen, het gaat om een week of meer. Wij trouwden op donderdag, zijn vrijdag naar Parijs gegaan, dinsdag teruggekomen. meer kon idd echt niet zomaar.
Ik weet ook wel dat in Nederland steeds meer de tendens is dat je makkelijk onbetaald verlof krijgt, ouderschapsverlof. maar helaas bestaan er ook nog gewoon ouderwetse bedrijven waar gewoon gewerkt moet worden, en al die onzin niet van toepassing is.
Gelukkig heeft hij het ouderschapsverlof er wel doorheen, maar echt happy zijn ze er echt niet mee.

Terug naar “Archief”