Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 nov 2008 08:19

Een heel dekbed in de was? *krabt op hoofd* Dat heb ik mijn moeder nou nog nooit zien doen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 nov 2008 09:03

Lalage schreef:Een heel dekbed in de was? *krabt op hoofd* Dat heb ik mijn moeder nou nog nooit zien doen.

k Heb mijn moeder dat ook nooit zien doen.

Hier wil ik de 1 persoonsdekbedden wel een keer in de machine gooien omdat de meesten dekbedden boven op zolder liggen (en de zolder is een niet zo heel erg schoon, allemaal spinnenraggen en spinnewebben...)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 nov 2008 11:23

Dekbedden worden worden toch groezelig na een tijdje? Ik vind het dan wel fris om ze te wassen. De zon schijnt hier trouwens, mooi moment om die dingen te gaan wassen :)
Ik hang ze ook wel eens uit het raam voor ik er een nieuwe hoes omheendoe, dat lucht ook lekker. Maar we hebben maar 1 raam waar met een beetje fatsoen een deken uit gehangen kan worden, dus da's ook niet alles.

OMdat de zon schijnt ga ik ook maar even de ramen zemen. Nog altijd zitten er kalkvlekjes op. Maar even met de ontkalker spuiten en hopen dat dat werkt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 nov 2008 11:34

Net lekker ff de afwas weg gewerkt, senseo apparaat schoongemaakt, gestreken, een was opgehangen, opgeruimd. En vanmiddag nog ff stofzuigen.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 17 nov 2008 11:44

wij doen 2 x per jaar ofzo alle dekbedden/kussen ed in de was. Maar ik vraag me iedere keer weer af: zou het ook in de droger kunnen? We hebben hier niet echt een plek waar we het kunnen laten drogen.
Uit het raam hangen vind ik hier niet echt een frisse optie, omdat onder het raam een groezelige betonmuur zit (tja, we wonen in een appartement) ... dus ik hang ze meestal over 2 stoelen heen... :?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 nov 2008 12:00

ik ga vandaag ook eens aan de slag. Ik heb net het bed verschoond, ik ga nog stoffen, stofzuigen, dweilen enzo.
Gelukkig heb ik een paar avonddiensten dus kan ik overdag ook eens rustig aan de slag.
Vanmiddag krijg ik m'n collegaatje op bezoek dus het moet er wel een beetje opgeruimd uitzien :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 nov 2008 12:49

Dat vroeg ik me ook af: kunnen dekbedden in de droger? Want straks is die van mijn man klaar, ik hoop dat die dan nog droogt buiten, maar als mijne klaar is met wassen, dan ben ik bang dattie niet meer droogt voor vanavond laat. Nouja, we hebben nog wel logeerdekbedden, maar in de droger lijkt me ook wel handig, als het anders echt niet meer lukt.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 nov 2008 12:56

ik heb wel is begrepen dat het kan, maar dat je er dan een tennisbal bij moet doen. Zelf heb ik het nog nooit gedaan.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 17 nov 2008 13:05

Ik heb juist vorige week het dekbed van mn zoontje gewassen en er eigenlijk niet bij nagedacht en dat ding gewoon in de droger gestopt!
Hij kwam er weer lekker droog en fris uit hoor...gewoon er in doen! :mrgreen:
(Of anders even op het labeltje kijken of het kan...)
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 nov 2008 17:31

Hmm, ze ruiken in ieder geval heerlijK! Ik heb ze nu maar bij de verwarming gehangen. In de droger mocht officieel niet. Tenminste, het label in die van mijn man was onleesbaar geworden. De mijne mocht sowieso niet. Nouja, anders moeten we het maar even met wat dunnere dekbedden van de logeerbedden doen vannacht. Ze zijn in ieder geval weer lekker schoon en fris :D

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 17 nov 2008 17:49

... ik heb ze in de droger gestopt en het ging prima! (1 label was nog net leesbaar en daar stond op dat het wel kon, maar op de zachtere stand).. dan hebben we dit keer geen grote natte lappen in de woonkamer rondhangen.. :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 nov 2008 18:51

wij hebben hier mega veel dekbedden (1 persoons) en 1 twee persoondekbed. Dus mis zoeken dat hoeft hier niet. Net als matrassen, mega veel. Ze liggen op zolder, ze liggen in iedergeval niet in de weg. :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 nov 2008 19:21

@MissF: ramen zemen moet je juist niet doen als de zon schijnt, omdat het dan snel opdroogt en dan krijg je sneller vlekjes....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 nov 2008 19:52

Lalage schreef:@MissF: ramen zemen moet je juist niet doen als de zon schijnt, omdat het dan snel opdroogt en dan krijg je sneller vlekjes....

Daar heb je gelijk in. Maar juist als de zon schijnt zie ik alle vlekjes, en wil ik het weer schoon hebben ;) Als de zon niet schijnt lijken ze veel schoner.
Nouja, het is iig weer gedaan, en een heel groot deel van de kalkvlekjes zijn ook weg, niet helemaal nog.

Ik heb ook maar een dekbed van de zolder gepakt, want de mijne is nog niet droog. Handig he, van dat logeerspul hebben. We hebben 1 gewoon bed, 1 opklapbed en 2 luchtbedden. 2 extra dekbedden, 3 extra kussens en 2 slaapzakken. Dus als het nodig is, kunnen er wel wat mensen blijven slapen :D

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 nov 2008 20:53

:shock: wat lekker veel ! Je kan iig niet zeggen dat je zonder kan komen te zitten, of er moet wat geks gebeuren :shock:

Ik heb vandaag gedaan totaal:
- bed verschoond
- gestofd
- gestofzuigd
- toilet gedaan
- 1 was opgevouwen
- 1 was opgehangen
- 1 was uit de droger gehaald
nu zit er nog een in de wasmachine die mag nog in de droger
- buiten gezeemd
- raam van de slaapkamer buiten gezeemd + buitendeur gedaan
- koelkast gesopt
- gekookt

alleen de badkamer nog maar die is niet zo vies :wink: morgen weer een dag als ik uit school ben.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”