ADD

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Re: ADD

Berichtdoor *Annet* » 18 jan 2012 13:46

zaterdag is het open dag, ben benieuwd. En de week erna zijn er nog ouderavonden voor de belangstellenden, daar willen we ook heen gaan. Hij vindt het altijd heel vervelend als we het over zijn ADHD hebben dus ik ga dat zaterdag nog maar niet vragen waar hij bij is.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 18 jan 2012 14:29

Je kunt ook persoonlijk een gesprek aanvragen of bellen; dat hebben wij pas ook gedaan. We zijn erachter gekomen dat onze tweede hoogbegaafd is en ook dat blijkt niet makkelijk bij het kiezen van een school. Wij hadden een heel fijn telefoongesprek met iemand van de school waarvan we hopen dat die het gaat worden - betreffende school heeft onze voorkeur vanwege afstand en identiteit.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 18 jan 2012 23:16

*Annet* schreef:Het ging hier ooit es over tic's, meen ik me te herinneren. Onze lieve zoon knippert als een knipperlicht met zijn ogen sinds een week of wat. Heb zijn ogen al na laten kijken maar die zijn prima. Volgens de arts kan het een bijwerking zijn van de medicijnen.

En nog even wat grappigs, hij heeft schooladvies gekregen voor de middelbare school, de Havo! Viel bijna van mijn stoel, dat had ik nooit verwacht. Ik vraag me af of het wijs is, hij is altijd alles kwijt en het is altijd een probleem om hem aan zijn huiswerk te krijgen. Wat moet hij op dan op de havo, zou het wijs zijn om dat te doen?

Ja, waarschijnlijk heb ik dat eens aangehaald. Onze zoon met adhd heeft veel last van tics. De één is nog niet over, of hij heeft alweer een nieuwe. Met de ogen knipperen, gekke bekken trekken, overal ff dwangmatig aan zitten, met de armen, zo, dat zijn er al 4...... Met Ritalin verergert het wel. Ook komt hij dan minder voor zichzelf op, dus de Ritalin staat hier on aangeroerd op de kast.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 19 jan 2012 10:08

Annet, is er bij jullie in de buurt ook een school met extra begeleiding voor kinderen met een rugzakje?
Hier zijn we namelijk al gewezen op een school met veel structuur die nu ook havo aan gaat bieden. Dit gaat uit van de Ambelt, de begeleiding/school voor cluster 4kinderen.
http://www.ambelt.nl/cgi-bin/v14/view.pl?db=website&view_records=1&ww=1&ID=1002

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 30 jan 2012 10:07

er zijn ook scholen met speciale structuur klassen, geen flauw idee waar je woont, maar in a mersfoort op de Guido is een I-avo klas. b

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 feb 2012 16:12

Zo extreem is het met hem niet hoor, dat hij een rugzak kan aan vragen. Hij is gewoon een volbloed stuiterbal. We gaan denk ik toch maar inschrijven voor de Havo, nog even afhankelijk van de cito uitslag volgende week. Wordt het niets dan gaat ie gewoon naar het VMBO. Hij kan het wel maar is ook erg laks en makkelijk. Dat zien we nu al met zijn huiswerk. Hij wordt altijd boos als we het erover hebben als hij niet wil.

Nog wat anders, we krijgen vanuit de GGZ een adhd oudercursus aangeboden. Vorige keren heb ik bedankt omdat het toen niet uitkwam, nu heb ik me opgegeven en wat blijkt, een ouderpaar dat ik heel goed ken gaat precies dezelfde cursus doen. Ik denk dat ik het maar afzeg, heb geen zin om met hun samen op zo'n cursus te gaan.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 04 feb 2012 18:58

Da's lastig, ja. Wij hebben een oudercursus gevolgd voor ouders met kinderen met ASS-problematiek (Autisme Spectrum Stoornis); we kenden geen van de ouders en dat was fijn. Je vertelt toch best wel veel van je gezin/opvoeding/jezelf en dat gaat soms makkelijker bij vreemden. Het klikte bij ons als groep zo goed dat we nog steeds (ong. 4 jaar later) 2x per jaar afspreken bij iemand thuis!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 04 feb 2012 22:39

Wij gaan deze cursus nu ook volgen, binnenkort het kennismakingsgesprek, wat kunnen we zoal verwachten Sophie?
Zie je het niet zitten met dat gezin of omdat ze uit het dorp komen Annet?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 feb 2012 15:05

Eerlijk gezegd om het gezin :oops:

Terug naar “Archief”