[b]lammetje schreef:De Bijbel 'zwijgt' misschien over heel veel dingen, maar ik kan me niet voorstellen dat een waar bekeerd persoon nog van bepaalde moderne media kan houden. Ja, soms kom je niet onderuit, internet is tegenwoordig bijna 'verplicht' bijvoorbeeld.
wie bepaald dat iemand den waar bekeerd persoon is , de ouderlingen in de kerk met het aangaan aan het avondmaal wat an massaal overgeslagen wordt in strengere gemeentes ?
Ik kan overigens wel duidelijk in de Bijbel lezen dat je op zondag met God en Zijn Woord bezig moet zijn. Refowebben in het topic algemeen, refoweb, relaties ed over heel andere zaken is dat in mijn ogen totaal niet. En toch worden er behoorlijk wat posts geplaatst. Iedereen heeft zijn eigen verantwoording en toch vraag ik me soms af of het niet gewoon tot maandag kon wachten.
Waarom bemerk ik dat veel jongeren de zondag saai ervaren omdat ze niks mogen, zelfs niet in een tuin spelen ... wat is er mis mee als een kind dat doet ? oh wacht een strandwandeling (en dan heb ik het niet over scheveningen ) of een boswandeling is uit den boze, waarom zou je van de natuur van de here god genieten ?
Als ik nu een topic open met de vraag hoe ik bekeerd moet worden, schrik ik van de antwoorden die in mijn ogen en in mijn geloofsbeleving totaal niet overeenkomen met Gods Woord. Natuurlijk ligt het voor iedereen anders, laat ik voorop stellen dat ik niet wil vooroordelen, maar zaterdagavond 'zwaar feesten' en zondag aan het Heilig Avondmaal deelnemen....?
Of laat ik het dichterbij houden, zondagochtend aangaan en zondagmiddag een DVD kijken waar in gevloekt wordt, waar overspel in voorkomt en welke zonden nog meer....?
Waarom mag men wel Internet hebben bv maar is een tv vaak nog een taboe in zwaardere gemeentes, ik zou internet meer ervaren als verdervelijk en gevaarlijk dan een tv , daar zit een vast geprogrameerd iets op wat je niet kan beinvloeden, en wat je uit kan zoeken wat vanuit een ieder zijn geloofsovertuiging verantwoordelijk is in zijn / haar ogen ! bv natuurl documantaire,s actualiteiten programma's journaal, discovery en National geographic channel over de natuur en de mens in al zijn facetten
En abdiebiertje verwoord het meteen goed: het gaat niet lukkken om de identiteit van Refoweb REFO te houden omdat er altijd speelruimte moet zijn/blijven, anders zijn de mensen die een discussie levendig houden vanwegen een andere mening zo weg. Ik geloof het graag, maar dáárom voel ik me hier niet meer thuis, dáárom voel ik er niet veel voor om hier 'tegenop te gaan boksen'
Je zegt het zelf al , je wil alleen maar "in mijn ogen bij gelijkgezinden gaan zitten , en laat zelf geen ruimte toe omdat het niet strekt met jou levensovertuiging, Ga je nu ook niet" om met je buren omdat ze bv niet christelijk zijn, een eigen indentiteit is prima maar je halstarig er aan vast klampen zonder er bij na te denken lijkt me ook niet goed, je houdt tenslotte geen traditie omdat dat een traditie is , maar om de betekenis die er achter een traditie zit ,
je kan soms wel alles afschuiven op de zonde , zo was er onlangs iemand bij ons uit de kerk die een kind heeft van 14 maanden , en van oorsprong uit de GG komt. Zeer waaarschijnlijk heeft ze baarmoederhals kanker . Wat wordt er door haar moeder gezegd, Dat komt door de pil en dat je niet meer in de ware kerk des heren zit.
Van zulke mensen gaan mijn haren overeind. Mensen die alleen maar denken dat hun kerk de enige ware kerk is en daar totaal geen respect voor hebben als mensen zelf een keuze maken.
Gelukkig is niet iedereen uit kerk x zo want dan zou het een enorme chaos zijn op deze aarde. Soms denk ik wel eens dat mensen zeker in zwaardere kringen teveel op uiterlik en regels afgaan en daarbij het ware doel voorbij schieten.
gelukkig is niet iedereen zo , maar ergens goed over nadenken kan geen kwaad, of wacht volgens jou wel lammetje ...