Marnix schreef:Hm ik mis nog een merk waar ik als ik zoveel geld voor een fiets zou uitgeven heel serieus naar zou kijken: Cannondale. In Amerika een stuk bekender dan hier, maar heel toonaangevend in de wielersport. Kan zo geen online dealer vinden maar ik zou zeggen, verdiep je daar ook in. Koga heeft trouwens ook goede fietsen, fietst Rabobank volgens mij ook op.
O, er zullen nog wel meer merken missen. Sterker nog, ik weet wel zeker dat er nog véél meer te noemen valt.
Voor Cannondale weet ik een
dealer ongeveer 10 km bij mij vandaan. Dat is dus niet in mijn woonplaats. Vandaar dat die er niet bij staat.
Ik ken dat merk nog niet zo goed.
Dealers voor Cannondale zijn niet moeilijk te vinden. Op de
website van Cannondale klik je op 'Dealer zoeken' rechts bovenin, en je klikt op 'Cannondale-dealers', en je krijgt een kaartje te zien waarop ze staan. De rest spreekt wel vanzelf...
Het is niet de Rabobankploeg, maar het
Skil Shimano team dat met Koga rijdt.
(Kun je ook kleding van kopen, zie ik nu. Perfecte combinatie voor bij een Koga in Team Edition-uitvoering.)Het_Bureau schreef:Rabobank fietst op Giant. Ik mis nog Cube en Jan Janssen als goede merken, of natuurlijk een Italiaans raspaard: Pinarello. ER zijn nog zoveel goede merken...
Ik zou in de eerste plaats eens kijken wat je met je fiets wilt gaan doen. Voor pak em beet 1200 euro heb je een racefiets die prima volstaat voor tourtochten. Als je iedere dag op de fiets zit om te trainen enzo, zou ik pas naar meer gaan kijken.
De genoemde fiets van Bulls wordt trouwens al vanaf 1500 euro aangeboden op internet!
Cube, is dat een Duits merk? Toevallig heb ik vandaag voor het eerst op de
website gekeken van dat merk.
De naam komt mij alleen bekend voor, omdat ik die wel eens op het frame van een fiets heb zien staan.
Jan Janssen komt mij wel bekend voor. Dan kun je je hele fiets naar wens samenstellen. Zul je wel moeten weten wat je moet kiezen.
Een handelaar voor dat merk zit niet in mijn woonplaats, maar zo'n 8 km bij mij vandaan.
Bij een racefiets gaat het mij om snelheid, om prestaties. Want voor rustig toeren is mijn Gudereit LC-R ook wel geschikt. Dan kan ik ook nog e.e.a. meenemen, zoals een paar liter water, brood, en een fototoestel.
Iedere dag op de racefiets vind ik lastig te combineren met het arbeider zijn. Dan ben je al aangewezen op de avonden, die inmiddels ook weer steeds korter worden. Maar nu ik vrij ben, omdat ik eindelijk vakantie heb, zal ik er vaker op uit gaan.
Fietsen is een hobby, die ik in allerlei vormen leuk vind. Ik heb verschillende hobbies, en daarvan steekt fietsen momenteel weer sterk de kop op. Toen ik in 1993 mijn racefiets nieuw had, was ik er ook laaiend enthousiast over.
Van wedstrijden rijden is het helaas nooit gekomen. Dat heb ik met hardlopen wel eens gedaan, twee keer in totaal.
Een wielerclub lijkt mij ook leuk, voor contacten in de hobby, en voor georganiseerde evenementen. Dan zul je ongetwijfeld in de gelegenheid komen om wedstrijden te rijden. Helaas ben ik al in de muziek actief, dus ik weet niet of dat er nog eens bij te doen is.
Dus ambitie genoeg eigenlijk. Daaraan ontbreekt het mij nooit als ik warm loop voor een hobby. Alleen kun je niet altijd alles wat leuk is...
Via internet handelen? Lijkt mij niks, eigenlijk.
Bulls is niet echt een merk waar ik nou een gevoel bij heb, eigenlijk. Dat mis ik een beetje. Dat heb ik bij Koga meer.
Marnix schreef:...fietst Rabobank volgens mij ook op.
Het_Bureau schreef:Rabobank fietst op Giant.
Dat is dan wel weer leuk met Rabobank en Giant: als je er zelf ook zo bij wil rijden, dan kan dat. Dan ga je naar een fietsenzaak die Rabobank-racefietskleding heeft, en als fiets kies een Rabobankversie van Giant. En dan ben je een echte Rabobankwielrenner!
Rabobank fietskleding
Giant Defy 1 Rabo voor € 1.300,-
Giant TCR Advanced Rabo voor € 2.200,-
Giant TCR Advanced SL Rabo ISP voor € 8.000,-