Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 25 jul 2008 15:46

@Daphne,
Ik zit echt niet elke maand in spanning of het gelukt is, want ik voe lal lang van tevoren dat het toch niet is gelukt, dus psygisch ben je er dan al op ingesteld dat je ongi word, als ik het dan word voel ik me totaal niet vervelend, wist het toch al.
Zit niet elke maand overstuur op het toilet hoor :wink:
Tis alleen moeilijk soms als de omgeving wel heel vruchtbaar blijkt te zijn.
M'n man kan er zeker nog wat aan doen om sterker te worden, zijn we hard mee bezig en is al een heel stuk vooruit gegaan, dus dat is geweldig!!
Maar heb echt niet zo van joh schiet op want ik wil naar het zh en wil een kind, m'n man is veeeel belangrijker, wij moeten nu samen gelukkig zijn.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jul 2008 10:56

Tuinfluiter schreef:@Daphne,
Ik zit echt niet elke maand in spanning of het gelukt is, want ik voe lal lang van tevoren dat het toch niet is gelukt, dus psygisch ben je er dan al op ingesteld dat je ongi word, als ik het dan word voel ik me totaal niet vervelend, wist het toch al. Zit niet elke maand overstuur op het toilet hoor :wink:

Gelukkig maar! :)

Tis alleen moeilijk soms als de omgeving wel heel vruchtbaar blijkt te zijn.
M'n man kan er zeker nog wat aan doen om sterker te worden, zijn we hard mee bezig en is al een heel stuk vooruit gegaan, dus dat is geweldig!!
Maar heb echt niet zo van joh schiet op want ik wil naar het zh en wil een kind, m'n man is veeeel belangrijker, wij moeten nu samen gelukkig zijn.

Ja, daar heb je helemaal gelijk in!
Afbeelding

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 26 jul 2008 11:42

Je leven is niet mislukt of minderwaardig als je geen kinderen hebt, maar onbewust krijg je binnen refokringen wel deze indruk als je je oren te luisteren legt.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jul 2008 11:44

Dat komt inderdaad wel voor ja. Gelukkig tegenwoordig minder dan vroeger.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 jul 2008 12:11

Tegenwoordig kijken ze verder dan alleen maar een gezin stichten.

Stel dat wij geen kinderen kunnen krijgen. Dan gaan willen wij bijv. een wereldreis gaan maken of iets anders gaan doen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 jul 2008 09:03

Sabra schreef:Je leven is niet mislukt of minderwaardig als je geen kinderen hebt, maar onbewust krijg je binnen refokringen wel deze indruk als je je oren te luisteren legt.

volgens mij is dat absoluut niet waar. Juist dat velen daarin meeleven en het voor de betreffende mensen heel erg vinden. Wel is het zo dat men veelal denkt, als stellen het nog even uitstellen, dat die mensen geen kinderen kunnen krijgen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 jul 2008 13:05

*Annet* schreef:volgens mij is dat absoluut niet waar. Juist dat velen daarin meeleven en het voor de betreffende mensen heel erg vinden. Wel is het zo dat men veelal denkt, als stellen het nog even uitstellen, dat die mensen geen kinderen kunnen krijgen.

Daar heb je wel gelijk in, ja. Als je er zelf open over bent, krijg je inderdaad meeleven terug.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jul 2008 13:30

Pff, wat heftig mensen!
Ik weet nog dat ik na 3 maanden al dacht dat het bij ons nooit zou lukken. Na 4 maanden lukte het al, en bleek dat bovengemiddeld snel te zijn.
Maar niet om anderen af te kraken ofzo, maar ik vind het dus wel onzin om te zeggen dat er steeds zo mee bezig zijn en op de goede momenten vrijen niet goed is. Want eerlijk is eerlijk: wij begonnen heel bewust met 'kinderen maken', en dan doe je dat gewoon wel. Omdat dat de meeste kansen biedt. En nee, de seks werd er niet leuker door, maar dat gaf helemaal niet. Want het was voor een prachtig 'doel' zeg maar.
En echt klaar voor kinderen ben je volgens mij nooit. Mijn man en ik waren elke maand weer op van de zenuwen en elke maand dacht ik weer: wow, als het nu raak is, wil ik dat wel? whaaa....
En nu is het soms nog zo van: tja, volgend jaar is alles anders. Dan gaan we niet meer samen op vakantie met de tent twee weken, dan moeten we oppas hebben, dan gaan we niet zomaar op stel en sprong uit eten. Het brengt ook heel veel met zich mee, en volgens mij zijn we daar pas klaar voor als ons kindje er is. En daarom zijn die 9 maanden zo wonderlijk mooi.

Maar ik wens alle mensen bij wie het minder makkelijk gaat heel veel sterkte, want het lijkt me toch zeker ontzettend naar, als het niet helemaal loopt zoals je eigenlijk verwachtte, zeker als mensen in je omgeving zwanger worden en als er baby's geboren worden!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 28 jul 2008 13:41

*Annet* schreef:
volgens mij is dat absoluut niet waar. Juist dat velen daarin meeleven en het voor de betreffende mensen heel erg vinden. Wel is het zo dat men veelal denkt, als stellen het nog even uitstellen, dat die mensen geen kinderen kunnen krijgen.

Ik vind dat dus wel waar. Als je geen kinderen kunt krijgen dan is het zielig, als je kinderen krijgen bewust uitstelt of helemaal geen kinderen wilt, dan kan men daar geen begrip voor opbrengen en/of suggereert men inderdaad dat je geen kinderen kunt krijgen.

De idee dat het huwelijk (voornamelijk) is bedoeld om kinderen te krijgen is toch wel gemeengoed in de refokringen.

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 28 jul 2008 13:45

Sabra schreef:
*Annet* schreef:

Ik vind dat dus wel waar. Als je geen kinderen kunt krijgen dan is het zielig, als je kinderen krijgen bewust uitstelt of helemaal geen kinderen wilt, dan kan men daar geen begrip voor opbrengen en/of suggereert men inderdaad dat je geen kinderen kunt krijgen.

De idee dat het huwelijk (voornamelijk) is bedoeld om kinderen te krijgen is toch wel gemeengoed in de refokringen.

Bevind me in refokringen, maar heb hier nog nooit zo duidelijk iets van gemerkt eigenlijk..
Zeker als je idd open bent zoals Annet zegt, krijg je echt wel begrip!
Al moet ik eerlijk toegeven dat ik het inderdaad moeilijk vind om begrip op te brengen voor mensen die helemaal geen kinderen willen alleen maar omdat ze het vervelend of lastig vinden..
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 jul 2008 13:46

Eerlijk gezegd begrijp ik jou niet zo goed, MissF. In bovenstaand stukje staat heel duidelijk dat jullie echt voor een kindje gingen, zeg maar. In het 'zwanger-topic' gaf je steeds aan dat jullie nog een tijdje wilde wachten met kinderen. Dit postte je zelfs nog toen je zelf al wist dat je zwanger was. Dat strookt dan toch niet met dit bericht?

Ik moet je ook eerlijk zeggen, dat mij dat best pijn heeft gedaan, dat je aangaf nog te willen wachten met kinderen terwijl je op dat moment al een kindje verwachtte. Het kwam op mij over alsof de zwangerschap niet gewenst was; alsof je eigenlijk nog geen kindje wilde, maar dat je 'gewoon makkelijk zwanger raakte', terwijl wij dolgraag een kindje willen en het tot nog toe niet lukt.
Ik heb lang zitten twijfelen of ik erop zou reageren ja of nee. Heb dat echter niet gedaan omdat ik toen hier op het forum nog niet wilde laten weten dat mijn/onze kinderwens groot is.
Afbeelding

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 28 jul 2008 13:51

Dine schreef:
Bevind me in refokringen, maar heb hier nog nooit zo duidelijk iets van gemerkt eigenlijk.

Wellicht ben ik er alert op, maar ik hoor regelmatig, tussen neus en lippen door, opmerkingen over het krijgen van kinderen.

Wat is begrip? Als je zegt dat je ze niet kunt krijgen dan je zielig of verdien je anderszins medeleven. Hoezo eigenlijk? Net of het krijgen van kinderen het doel in het leven is.

Al moet ik eerlijk toegeven dat ik het inderdaad moeilijk vind om begrip op te brengen voor mensen die helemaal geen kinderen willen alleen maar omdat ze het vervelend of lastig vinden..

Wat is vervelend of lastig? Wellicht hebben mensen andere dingen voor ogen met hun leven dan louter het krijgen van kinderen.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 28 jul 2008 14:05

Sabra schreef:
Dine schreef:
Bevind me in refokringen, maar heb hier nog nooit zo duidelijk iets van gemerkt eigenlijk.

Wellicht ben ik er alert op, maar ik hoor regelmatig, tussen neus en lippen door, opmerkingen over het krijgen van kinderen.

Wat is begrip? Als je zegt dat je ze niet kunt krijgen dan je zielig of verdien je anderszins medeleven. Hoezo eigenlijk? Net of het krijgen van kinderen het doel in het leven is.

Wat is vervelend of lastig? Wellicht hebben mensen andere dingen voor ogen met hun leven dan louter het krijgen van kinderen.

*denkt er net zo over*

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 28 jul 2008 14:30

Ik vind dit een beetje rottige opmerkingen! Zeker voor de mensen bij wie hun kinderwens erg groot is!
Als wij geen kinderen zouden we daar echt kapot van zijn. Net zoals zoveel mensen. Ons huwelijk voelt niet compleet zonder kinderen. Tenminste zoals ik dat nu voel. Niet dat we er al helemaal klaar voor zijn maar het is wel een wens voor in de toekomst.
En je bent niet zielig als je geen kinderen kunt krijgen maar meedeleven is toch niets teveel gevraagd? Blijkbaar zijn kinderen niet jouw 'prioriteit' maar voor een ander kan dat wel heel anders liggen! Graag er wel even over nadenken voor je hier opmerkingen maakt die een ander eventueel kunnen kwetsen!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 jul 2008 14:32

Dankjewel! :)
Het komt inderdaad kwetsend over.
Afbeelding

Terug naar “Archief”