Verhuizen????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 nov 2007 11:24

Ja, wij! We wilden heel graag een huis waarin we bij wijze van spreken altijd zouden kunnen blijven wonen. Omdat het voor mij (door mijn gezondheid) niet haalbaar is elke keer te verhuizen. Maarja, het was ook een kwestie van geluk, want je moet maar net zo'n huis kunnen krijgen. We wilden ook graag nieuwbouw, dus we hebben jarenlang ingeschreven gestaan en uiteindelijk kwamen we in aanmerking voor verschillende huizen. Nu hebben we een grote middenwoning, echt helemaal geweldig! Het is tradionele bouw, recht opgetrokken tot aan de zolder en het heeft een enorme hoge zolder waar je nog een vliering kunt maken en dan heb je nog twee volwaardige verdiepingen. We kunnen dus daar uitbreiden met dakkapellen, maargoed, dat is voorlopig niet nodig, omdat we kamers zat hebben.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 nov 2007 18:47

Wij zijn bijna klaar hier, nog een stukje behangen en verven en misschien nog wat dingetjes aan de muur hangen en klaar!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 nov 2007 22:47

wouw......lekker hoor lalage...geniet ervan!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 nov 2007 09:25

Wij kunnen ook ons huis nog uitbreiden zodat we 4 grote slaapkamers hebben maar dat is nu nog niet nodig!
Onze huiskamer is bijna klaar! moeten nog paar kleine wandjes geschilderd worden en de houten vloer gaat eruit zaterdag en er komt een geweldig mooie donker houtenvloer voor in de plaats!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 nov 2007 12:47

Dat gaat lekker liefie, fijn!

Ik heb gisteren (gelukkig) de laatste tegelwand in de bijkeuken gevoegd, nu is die troep tenminste weg. De wasmachine staat weer op z'n plek, we kunnen douchen... wat wil een mens nog meer :D . We gaan proberen morgen het plafond erin te krijgen. Manlief hoopt dat de baby nog even niet komt, dan hebben we de tijd om nog eea te doen. Maar dat ben ik eigenlijk niet helemaal met hem eens :lol: .

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 nov 2007 15:45

Bij ons loopt het ook nog wel redelijk geloof ik. Dirk is nu heen met de oudste 2 jongens en zijn vader. CV is klaar. Maar hij deed het vanmorgen niet, en de leidingen hadden gelekt op de nieuwe laminaatvloer in de slaapkamer. :? Hij heeft gelijk gebeld naar de installateur.

2 slaapkamers zijn nu zo goed als af. Badkamer is het volgende plan. En tussendoor nog allerlei andere dingen. Er zat een hoogte verschil van 5 cm tussen kamer en keuken die maakt hij evenhoog zodat we de vloer door kunnen trekken. Oogt het ruimer. Maandagavond komen 2 broers (onverwacht) helpen. Het is een eind van de plaats vandaan waar we nu wonen maar "toevallig" moesten hun allebei maandag in de buurt zijn. Verder doen we het meeste alleen. We hebben al wel veel hulp aangeboden gekregen voor de verhuizing zelf.

Wij zijn begonnen in een schattig klein en oud arbeidershuisje. Als we geen kind hadden gekregen waren we daar wel blijven wonen. Vrij onverwachts konden we het huis kopen waar we nu ruim 9 jaar in wonen. Dat is echt groot. Ik denk dat we zometeen niet echt groter gaan wonen. Vind ik niet erg. Groot huis is alleen maar meer bijhouden. We krijgen daar een lekker grote tuin en een prachtig uitzicht.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 nov 2007 15:54

Wij hebben nu 3 ruime slaapkamers in het huis. 1 van 17 m2, 1 van 11 en de zolderkamer is 22 ofzo. Bij de 2 eerste kamers zijn dakkapellen, dus gedeeltelijk schuin, de zolder is bijna helemaal schuin met alleen een dakraam. dus als we die als kamer willen gebruiken moet er een dakkapel op, of een groter dakraam. Nu is het logeerkamer en dat gaat prima.
Wij hebben wel erg veel geluk dat we een garage onder het huis hebben. Daar kan makkelijk 1 kamer bij, misschien zelfs 2. Is ook wel nodig, in onze straat is het verdraaid lastig parkeren.
Eigenlijk kochten we het huis met het oog op over 8 jaar ofzo iets groters, met tuin. Maar we zijn nu al zo enorm verknocht aan ons stadshuisje, dat ik geloof dat ik er nooit weg wil :D

Volgende week kan ik mijn kant van de garage lekker roze gaan schilderne, jippie :D :D (mijn man wil asboluut geen roze in het huis. Alleen in mijn kant van de garage kreeg ik toestemming, haha ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 nov 2007 15:58

Dat is ook wel lastig ja... vaak zoek je als vrouw toch meer spulletjes voor in huis uit, maar je moet het niet te vrouwelijk maken, want dan voelt je man zich er niet meer thuis ;) Aan de andere kant wennen ze vaak ook wel aan dingen. Ik had gordijnen laten maken, begint hij toch te zeuren dat hij ze niet mooi vindt en dat hij andere wil. Ik had de stof notabene aan hem laten zien en toen zei hij doe maar. Maar ik ken hem, ik zeg: wacht nou even een paar dagen en dan wen je er wel aan. Zegtie twee dagen later: ik wen al aan de gordijnen. En nog een paar dagen later: ik vind de gordijnen toch wel mooi!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 nov 2007 16:48

hahaha, tja, zo'n man heb ik dan weer niet. Ik koop iets, hij zegt:' Moet ik eerljk zeggen wat ik vind? Ik vind het lelijk.'
En dat herhaalt hij dan nog eens in de week ofzo.
Het scheelt me niks. Ik hou met kleuren echt wel rekening met hem, en ik snap best dat hij geen roze wil. Ik vind dat ook wel erg vrouwelijk, en als ik een roze inrichting zie heb ik vaak zoiets van: oei, die man heeft niets in te brengen in de inrichting ;) Maargoed, dat maakt ook niet uit.
Mijn man vindt onze inrichting helemaal geweldig, maar hij is erg perfect. We hebben een antieke buffet/vitrinekast, waar de kastjes gewoon scheef van zijn, de deurtjes scheef. Maar dat hoort gewoon. Hij wil alles perfect recht hebben, maar dat wil ik weer niet :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 nov 2007 21:57

Mijn man bemoeit zich juist veel meer met de kleuren en stoffen van bank, stoelen en gordijneb. Volgens mij komt dat bij hem,omdat hij als hobby veel tekent,schildert. Hij is dus veel met kleuren bezig. Wel fijn, want ik heb niet zo'n inbeeldingsvermogen welke kleur bij welke stof past :roll: .

Afgelopen week is bij ons de vloer erin gegaan...echt een monnikenwerk. We krijgen een houten vloer beneden en boven. Ongeveer 80m. De vloer lag na 2 hele lange dagen en de afgelopen dagen is mn man bezig geweest om plinten te leggen en de vloer in de olie te zetten. Momenteel is hij helemaal stoned van olielucht. :mrgreen:

Ik ben vandaag begonnen met pakken...toch iets meer dan ik dacht. Ik dacht natuurlijk vandaag pas na over dozen....niet zo heel verstandig. We hebben welwat dozen,maar veel te weinig. Aankomende week maar eens bij de praxis kijken voor dozen.

Aankomende woensdag komen de meubels en de gordijnen beneden en donderdag gaan we over.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 nov 2007 22:09

:shock: donderdag verhuizen en nu pas begonnen met inpakken? Sterkte... Wij hadden overigens iets van 30 dozen vol.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 nov 2007 23:26

Met zijn tweeën 30 dozen, dan hebben wij er met ons zessen 90 nodig??? :shock:

Bij de supermarkt zouden ze bananendozen apart houden, nou benne we vergeten om ze op te halen! Stommerd die ik er ben.

Nell
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Nell » 25 nov 2007 07:13

Wij zijn al sinds Juni aan het verhuizen, over 150 mijl!!
We hebben nu hier ongeveer 9 hectare bos en een huis en een cabin een huis van boomstammen, maar geen van beide is echt af , dus we hebben de cabin nu bijna overwinteringsklaar en dan gaan we het huis afmaken!!
We hebben nog niet eens alles uit ons oude huis !!Een groot avontuur!!
In Christ , my Saviour

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 nov 2007 09:39

Het was ook eingelijk de bedoeling dat ik eerder zou beginnen,maar er kwam steeds iets tussendoor. Nu zit ik vandaag een beetje in dubio of ik iets zal doen. Het probleem is een beejte dat ik het "goede voorbeeld'moet geven. Mijn man is niet kerkelijk opgevoed en weet dat ik normaliter niet werk op zondag. Als ik het vandaag doe, zal hij mij er zeker op aanspreken. :D

Ik denk dat wij meerdan 30 dozen krijgen. Heb er nu ongeveer 25 ingepakt en ben ongeveerop de helft. Ben er achter dat we tocch wel enorm veel boeken hebben (ruim 10 dozen vol)

Maarre Nell, woon jij al lang in de VS? Verhuis je binnen de VS?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 nov 2007 10:14

Nell, jij bent wel groot grond bezitter!

Ik denk wel vaak: die grote huizen, die lappen grond wie gaat dat allemaal onderhouden?

Hier in het dorp worden ook van die kasten van huizen gebouwd en allemaal stellen van onze leeftijd met ook aantal kinderen trekken daarin. Als ik de prijzen van die huizen zie denk ik: hoe krijgen ze het betaald?

Terug naar “Archief”