Moderator: Moderafo's
rafaell schreef:Tja eerder hoorde je dat ook niet over roken óf over asbest. Misschien hoor je het over een aantal jaar dus wel over garnalen of over straling van mobiele telefoons. Hoe dan ook, de redenering dat iets niet schadelijk kan zijn zolang niemand in je omgeving er over spreekt is gewoon onjuist.
Nou, kom op zeg!!Acire schreef:Tja, zondeval he?
rosalie83 schreef:Nou, kom op zeg!!Acire schreef:Tja, zondeval he?
Misschien is het niet zo dat er mensen sterven aan darmkanker veroorzaakt door garnalen eten, maar dat wil niet zeggen dat garnalen gezond zijn!
Nogmaals: dit wilde ik dus juist niet in dit topic. De intentie is om iedereen in zijn waarde te laten. Ook wat voedsel betreft. Dat staat ook als opdracht in de bijbel.
Acire schreef:rosalie83 schreef:Nou, kom op zeg!!Acire schreef:Tja, zondeval he?
Misschien is het niet zo dat er mensen sterven aan darmkanker veroorzaakt door garnalen eten, maar dat wil niet zeggen dat garnalen gezond zijn!
Nogmaals: dit wilde ik dus juist niet in dit topic. De intentie is om iedereen in zijn waarde te laten. Ook wat voedsel betreft. Dat staat ook als opdracht in de bijbel.
Volgens mij begrijp je mij verkeerd. Ik vind het príma als jij geen garnalen eet, en geen vlees en geen eieren, en geen snoep, weet ik veel wat allemaal niet. Ik wil jou ook helemaal niet van gedachten veranderen. Het enige wat ík zeg, is dat ík me er niet druk om ga maken.
Acire schreef:Opzich denk ik dat het verdiepen in al dat eten door Prediker bestempeld zou worden als 'vermoeing des vleses'.
rosalie83 schreef:Acire schreef:rosalie83 schreef:Nou, kom op zeg!!Acire schreef:Tja, zondeval he?
Volgens mij begrijp je mij verkeerd. Ik vind het príma als jij geen garnalen eet, en geen vlees en geen eieren, en geen snoep, weet ik veel wat allemaal niet. Ik wil jou ook helemaal niet van gedachten veranderen. Het enige wat ík zeg, is dat ík me er niet druk om ga maken.
Dat hoeft ook niet. Je hoeft je er niet druk om te maken. Dat mag iedereen namelijk voor zich weten. Maar daarom ontvang ik niet graag een reactie als:Acire schreef:Opzich denk ik dat het verdiepen in al dat eten door Prediker bestempeld zou worden als 'vermoeing des vleses'.
Want daaruit maak ik op dat als je je er druk om maakt het blijkbaar niet helemaal normaal is of wat dan ook.
En dan nu weer off-topic!
zahra schreef:ik ben lange tijd een beetje vegetarier geweest(was erg moeilijk), dit omdat ik thuis woonde en mijn moeder geen hallal vlees gebruikte,en we thuis varkensvlees aten, ik wou dat als moslim niet eten
Wel at ik toen veel vis, zalm op brood enzo..is ook heel gezond vis
Nu woon ik op mijzelf, en koop hallal vlees
Ik hou erg veel van vlees, kan gewoon echt niet zonder eigenlijk
zahra schreef:ik ben lange tijd een beetje vegetarier geweest(was erg moeilijk), dit omdat ik thuis woonde en mijn moeder geen hallal vlees gebruikte,en we thuis varkensvlees aten, ik wou dat als moslim niet eten
rosalie83 schreef:zahra schreef:ik ben lange tijd een beetje vegetarier geweest(was erg moeilijk), dit omdat ik thuis woonde en mijn moeder geen hallal vlees gebruikte,en we thuis varkensvlees aten, ik wou dat als moslim niet eten
Maar je eet dus geen rundvlees uit de winkel?
kirdneh schreef:zahra schreef:ik ben lange tijd een beetje vegetarier geweest(was erg moeilijk), dit omdat ik thuis woonde en mijn moeder geen hallal vlees gebruikte,en we thuis varkensvlees aten, ik wou dat als moslim niet eten
wat is het verschil tussen hallal en koosjer dan
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten