acties tegen concert madonna

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 08 sep 2006 16:42

Ik hou niet van dat agressieve, aanklachten indienen, verbod eisen, bommeldingen (hoewel dat laatste meer gestoord genoemd kan worden) Dan heb ik respect voor de mensen die naar dat concert zijn gegaan en met de bezoekers in gesprek zijn gegaan en voor Madonna baden. Ik denk dat die christen het begrepen hebben.

@ Arargon, ik mag niet oordelen over het hart waarmee Madonna geeft, maar ik vrees ook dat in veel gevallen het bij popsterren om imagebuilding gaat, zoals ook veel bedrijven dat elkaar nadoen. En dat is prima, want het gaat er om dat mensen geholpen worden. Maar aan de beweegredenen hecht ik niet zo snel waarde. Ik vrees dat er een hoop gewoon aandachtsgeil zijn. Daar verdenk ik madonna ook van. Een beetje liefdadigheid doen en een beetje grenzen zoeken, aandacht verzekerd. ALs je geen aandacht meer krijgt ben je verloren in die wereld. Ofwel, inderdaad medelijwekkend.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 08 sep 2006 17:24

meschianza schreef:... bommeldingen (hoewel dat laatste meer gestoord genoemd kan worden)

Een geestelijk gestoorde geestelijke :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 sep 2006 21:30

meschianza schreef:@ Arargon, ik mag niet oordelen over het hart waarmee Madonna geeft, maar ik vrees ook dat in veel gevallen het bij popsterren om imagebuilding gaat, zoals ook veel bedrijven dat elkaar nadoen. En dat is prima, want het gaat er om dat mensen geholpen worden. Maar aan de beweegredenen hecht ik niet zo snel waarde. Ik vrees dat er een hoop gewoon aandachtsgeil zijn. Daar verdenk ik madonna ook van. Een beetje liefdadigheid doen en een beetje grenzen zoeken, aandacht verzekerd. ALs je geen aandacht meer krijgt ben je verloren in die wereld. Ofwel, inderdaad medelijwekkend.

Natuurlijk, Afrika is tegenwoordig hip onder celebrities. Maar ik vind het ook altijd weer een beetje laf om het daarmee af te doen, want er zijn er genoeg die het niet doen. Bill Gates wordt er bijvoorbeeld persoonlijk niets minder van nu hij z´n halve vermogen in ontwikkelingsprojecten investeert, maar hij doét het ondertussen wel en steekt er wel energie in.

En veel mensen die daar schamper over doen zijn zelf te lui om een euro in de collectebus te gooien.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 08 sep 2006 23:27

Jij schijnt het toch wel belangrijk te vinden want je brengt het in diverse discussies in. En dat terwijl iedereen weet dat het inmiddels gemeengoed is onder beroemdheden om zoiets te starten. Je hoeft geen enkel inzicht te hebben om daar doorheen te prikken, lijkt me. Zelfs de kranten hebben er bol van gestaan. Ik zie het dan ook maar als je sterkste tegenargument ;-)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 sep 2006 23:30

Ah, is het een argument dan? Ik kan me niet herinneren dat ik het als dusdanig gebruikt heb en ik heb ook steeds toegegeven dat het an sich geen bijzonder gegeven is onder celebs.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 09 sep 2006 08:49

Mwa, ik zou het aantal refo's dat niet met een oprecht hart geld geeft aan de naaste in nood ook niet de kost willen geven Henkie 8) Er zijn overal mensen die niet met een zuiver motief geven, of ze nu beroemd zijn of niet.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 09 sep 2006 20:20

Exact. Daarom noem ik het ook nooit in een discussie. Het is maar een tip ;-)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 11 sep 2006 16:22

Je mag het best in een discussie noemen. Maar het is geen sterk argument. En zo, beste Henkie, gebruikt Aragorn het dan ook niet. Je punt gaat dus niet op. Aragorn's punt m.i. wel.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 sep 2006 15:41

Ik heb het gebruikt om Jort te laten zien dat het niet bij woorden blijft; de oprichting van een weeshuis is ontegenzeggelijk een daad. Dat ze in de ogen van bepaalde mensen 100 weeshuizen op had moeten richten om serieus genomen te worden, a la, maar dat is hier niet zo heel erg relevant.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 sep 2006 02:03

Ik ben overigens erg benieuwd hoe de SGP-jongeren hart denken te kunnen maken dat het om godslastering ging..

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 13 sep 2006 09:27

Aragorn schreef:Ik ben overigens erg benieuwd hoe de SGP-jongeren hart denken te kunnen maken dat het om godslastering ging..

hart? :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 sep 2006 09:31

Whatever. 8)

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 13 sep 2006 09:48

Aragorn schreef:Whatever. 8)

Ach, als ik naar de tijd van dat postje kijk, begrijp ik het wel hoor. :mrgreen:

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 13 sep 2006 11:04

En ik zeg niets over zijn geestelijke en lichamelijke staat van dat moment... :mrgreen: (En ook niets over mijn staat.)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 13 sep 2006 17:56

*denkt er, geheel offtopic, het zijne van 8)*

Terug naar “Archief”