Loëlla schreef:Dan heb je lekker over mijn argument heen gelezen. Christenen dienen hun lichaam niet te verontreinigen, wat je letterlijk wél doet door te roken. Want: je verontreinigt je tanden, tong, strottenhoofd, longen en je vingers + nagels.
Meer uitleg hoef ik hier echt niet om te geven, duidelijker kan haast niet.
Dat is dus geen zinnig argument tegen roken alleen. Immers, als jij naar buiten loopt, adem jij verontreinigde lucht in. Sterker nog, als jij in een auto stapt, dan verpest jij die lucht zelf ook nog eens lekker. En om het nog beter te maken: die trein die jij soms gebruikt, rijdt op stroom die middels fossiele brandstoffen is opgewekt en dus de lucht vervuilt.
We gaan nog even door, want, bang geworden, klim jij op je fiets - weer fout. Het staal van jouw ijzeren paard komt uit hoogovens en als er iets vervuilend is, is het wel een hoogoven.
Rillend neem jij de benenwagen (ik zwijg even over de wijze waarop jouw schoenen zijn gefabriceerd) en wederom ben je slecht bezig: je ademt allerhande slechte gassen in, maar, erger nog, jij produceert zelf ook broeikasgassen. En daar ben ik de dupe van!
Kortom, dit is de consequentie van jouw denkwijze.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.