Inentingen bij baby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Miepje90
Mineur
Mineur

Re: Inentingen bij baby's

Berichtdoor Miepje90 » 24 jun 2013 17:08

@ Jannette123: maar zo kan ik ook iets onderbouwen, door te zeggen dat het wel zo is, maar dat de gegevens niet bestaan.
Ik kende meer kinderen die dood zijn gegaan aan een ziekte waartegen gevaccineerd kan worden (namelijk: 3) dan kinderen die dood zijn gegaan aan vaccinatie (namelijk: 0).

Evelien schreef:En ik ken de gevolgen van deels gevaccineerd zijn en de gevolgen van vele antibiotica kuren.

Ik begrijp niet zo goed wat je hier mee bedoelt, wil je 't uitleggen?
There may be pain in the night, but joy comes in the morning

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 24 jun 2013 17:29

Lock&Stock schreef:de gevolgen van een ongeinformeerde beslissing van de ouders.

Evelien schreef:Ongeinformeerd? vertel.

Er is geen wetenschappelijk bewijs voor de claims van de anti-vaccin lobby. Ze baseren zich niet op feiten en daarnaast kom ik vaak verdenkingen van een omvangrijk politiek complot tegen in de "onderbouwingen". Dit zijn dezelfde mensen die geloven in chem-trails en de New World Order, weet niet zeker of je je door hen wilt laten informeren.

Evelien schreef:Ik ben nog steeds blij dat ik maar deels gevaccineerd ben en ik sta nog steeds achter de keuze dat we onze zoon niet hebben gevaccineerd (als je weet wat er in al die cocktails zitten).

Mocht je zoon ineens wel ernstig ziek worden door een te vaccineren ziekte, zal je dan nog steeds achter die beslissing staan? (zie onderaan de post alle ziektes waar hij dus niet immuum voor is)

Evelien schreef:En ik ken de gevolgen van deels gevaccineerd zijn en de gevolgen van vele antibiotica kuren.

Vertel.

Evelien schreef:Tot nu toe heeft onze zoon nog geen enkele vorm van medicatie gehad en daar ben ik echt blij mee.
Ik sta achter de keuze die we gemaakt hebben.

Ik ben 32 en heb ook nog nooit serieuze medicatie gehad. Of dit komt door het vaccineren of gewoon geluk weet ik natuurlijk niet. Ik weet echter wel dat ik niet blind of doof ben geworden door een complicatie bij de mazelen, iets waar jouw zoon zich wel degelijk zorgen om zou moeten maken.

Wellicht goed om dit eens te lezen;

http://www.skepsis.nl/weerstand-tegen-vaccinatie.html

Ik geef voor enkele ziekten de aantallen gevallen per honderdduizend (gph) en aantallen doden per honderdduizend (dph) van de totale bevolking, zo mogelijk zoals Offit ze in zijn boek vermeldt. Ter vergelijking: griep is 1-10 dph en het verkeer eist ongeveer 5 dph.

Kinkhoest, veroorzaakt door de bacterie Bordetella pertussis. Hoge koorts en ernstige langdurige hoestbuien, waar het kind in kan stikken. Veroorzaakt soms longontsteking, en door zuurstoftekort permanente hersenbeschadiging. Voor de introductie van het vaccin in de VS ongeveer 220 gph en 5 dph. Tegenwoordig is de sterfte 0,01 dph.

Mazelen (morbilli), veroorzaakt door een virus. Hoge koorts, rode vlekjes en niet zelden longontsteking, middenoorontsteking en hersenontsteking. Men kan er ook doof of blind van worden. Voor de invoering van inenting ca. 2000 gph en 0,25 dph. Mazelen is enkele dagen besmettelijk als de patiënt ogenschijnlijk een flinke verkoudheid heeft en de vlekjes nog niet te zien zijn. Zonder inenting loopt men 90 procent kans om ziek te worden als men in de buurt van een zieke is, en met inenting 100 of 200 keer zo weinig.

Bof (parotitis epidemica), ook veroorzaakt door een virus. Opvallendste symptoom is ontsteking van de speekselklier, resulterende in een dikke wang en hals, maar sommige patiënten krijgen hersenvliesontsteking; in ongeveer een op de honderd gevallen is opname in een ziekenhuis noodzakelijk. Bof kan leiden tot permanente doofheid en onvruchtbaarheid.

Difterie, veroorzaakt door een bacterie, Corynebacterium diphteriae, die een soort keelontsteking veroorzaakt waarin men kan stikken. Kinderen gingen er vroeger vaak dood aan (ca. 1900: 15 dph). Een vaccin tegen difterie is al in 1913 ontwikkeld, en al eerder was er een tegengif tegen het gif dat de bacterie afscheidt en dat verantwoordelijk is voor de hersenschade die difterie kan veroorzaken. Tegenwoordig is komt de ziekte bijna niet meer voor. In Nederland is er al twintig jaar geen enkel geval meer.

Kinderverlamming (poliomyelitis), eveneens door een virus veroorzaakt, verliep vroeger ‘zelden’ dodelijk (1 dph) maar in vijftien maal zoveel gevallen bleef de zieke levenslang verlamd.

Rodehond (rubella), veroorzaakt door een virus, verloopt mild. Voor de tijd van inentingen werden er echter jaarlijks grote aantallen (ca. 25 gph) kinderen doof, blind of met een hersenbeschadiging of met een hartdefect geboren doordat de moeder de ziekte tijdens de zwangerschap had opgelopen.

Hib, voluit Haemophilus influenzae type b. Voor 1933 zag men deze aan voor de oorzaak van griep, vandaar de naam. In vroeger tijden was Hib ongeveer even gevaarlijk als polio, vanwege de bloedvergiftiging, long- of hersenvliesontsteking die de infectie kan veroorzaken. Voor de vaccinatie in 1990 begon: 0,5 dph en vijfmaal zoveel gevallen van hersenbeschadiging, epilepsie en doofheid. Na vaccinatie daalde in de VS het aantal gevallen met een factor 400.

Hepatitis B, eveneens een virusziekte, wordt overgedragen door contact met lichaamsvloeistoffen van anderen, zelfs een tandenborstel van een ander gebruiken volstaat. In 1980, toen het vaccin werd ingevoerd, kwamen er veel acute gevallen voor (100 gph, voornamelijk jongeren) en waarschijnlijk wel vijfmaal zoveel chronische gevallen. Van de chronische hepatitislijders sterft uiteindelijk circa veertig procent aan cirrose of leverkanker.

Pneumokok. Deze bacterie (voluit: Streptococcus pneumoniae) is vaak op de huid van mensen te vinden zonder dat deze schade aanricht. Maar soms veroorzaakt hij oorontsteking (1400 gph), longontsteking die ziekenhuisopname noodzakelijk maakt (400 gph), bloedvergiftiging (10 gph) en hersenvliesontsteking (1 gph).

Tetanus. Deze wordt veroorzaakt door de bacterie Clostridium tetani, die op grote schaal voorkomt in de grond en in poep van vele dieren. Tetanus is niet besmettelijk. De bacterie scheidt een zenuwgif af, en vaccinatie heeft als effect dat men antistoffen tegen het gif ontwikkelt. Wie op ‘natuurlijke’ wijze tetanus krijgt, heeft 50 procent kans om dood te gaan. Wereldwijd 0,8 dph alleen al bij baby’s van wie de navelstreng op een onhygiënische manier wordt doorgesneden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 jun 2013 17:36

Evelien schreef:(als je weet wat er in al die cocktails zitten).

Nou, wat zit er allemaal in die cocktails dan?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Jannette123
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jannette123 » 24 jun 2013 17:47

Pcrtje schreef: Ik zou zeggen: wat zonde van je gehoor! De meeste medicijnen zijn extracties of agonisten van stoffen uit natuurlijke producten zoals planten. Het gebruik ervan zou dus even hoog in het vaandel moeten staan als het eten van veel groente en fruit. En, voor zover ik deze situatie kan inschatten, denk ik eerlijk gezegd dat die regelmatige ontstekingen komen doordat je dus geen medicatie inneemt. Operatieve ingrepen kunnen nou eenmaal niet zonder gebruik van medicijnen en anesthesie.

Ik wil niet heel veel zeggen hoor. Maar als jij een medicijn slikt voor je oren? Dat bestaat niet.
Het gaat er om, dat ik het probleem steeds vermijdt. Als ik van zwemmen een ontsteking krijg? Waarom zou ik dan gaan zwemmen? Kan ik beter niet gaan zwemmen toch?
Speak Life, when the sun won't shine and you don't know why.

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 24 jun 2013 18:11

Pcrtje schreef: Ik zou zeggen: wat zonde van je gehoor! De meeste medicijnen zijn extracties of agonisten van stoffen uit natuurlijke producten zoals planten. Het gebruik ervan zou dus even hoog in het vaandel moeten staan als het eten van veel groente en fruit. En, voor zover ik deze situatie kan inschatten, denk ik eerlijk gezegd dat die regelmatige ontstekingen komen doordat je dus geen medicatie inneemt. Operatieve ingrepen kunnen nou eenmaal niet zonder gebruik van medicijnen en anesthesie.

Jannette123 schreef:Ik wil niet heel veel zeggen hoor. Maar als jij een medicijn slikt voor je oren? Dat bestaat niet.
Je kunt inderdaad niet een medicijn slikken om je gehoor terug te krijgen. Maar het ging hier om het gebruik van medicatie na oorontstekingen en -operaties en dat zijn o.a. ontstekingsremmers of antibiotica. Deze twee zijn haast must haves om op een eenvoudige manier een hoop ellende te voorkomen, zoals gehoorverlies.

Jannette123 schreef:Het gaat er om, dat ik het probleem steeds vermijdt. Als ik van zwemmen een ontsteking krijg? Waarom zou ik dan gaan zwemmen? Kan ik beter niet gaan zwemmen toch?
Maar alles is gevaarlijk. Van lopen krijg je kniegewrichtslijtage en van ademen krijg je oxidatieve schade met veroudering en verlies van orgaanfunctie tot gevolg.
"Een libelle zweeft over het water..."

Jannette123
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jannette123 » 24 jun 2013 18:21

Pcrtje schreef:Maar alles is gevaarlijk. Van lopen krijg je kniegewrichtslijtage en van ademen krijg je oxidatieve schade met veroudering en verlies van orgaanfunctie tot gevolg.

Dat is iets anders. Ik heb al iets met mijn oren. Het is al ontstaan. Het is al gevoelig, dus dan vermijd ik het zwemmen ja. In plaats van dat ik wel ga zwemmen en vervolgens wéér voor de zoveelste keer oor-druppels in te brengen. Ik denk dat men dan juist rekening moet houden met wat hij dan doet ja.

En dat je van lopen knie-gewricht slijtage krijgt, dat zou kunnen. Maar als je het met mate doet, dan zal er vast niks gebeuren. Ik bedoel; als jij met mate alcohol drinkt, dan kan er ook weinig misgaan. Maar als je elk weekend lamzuipt, dan gebeurt er iets ja. Dan ga je toch ook niet zeggen; ahja daar heb je medicijnen en klinieken voor?! Dan moet je juist vermijden om zoveel te zuipen.

Als je gewoon 'goed' en gezond leeft dan zal er vast niets gebeuren, althans minder snel!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 jun 2013 18:37

Miepje90 schreef:@ Jannette123: maar zo kan ik ook iets onderbouwen, door te zeggen dat het wel zo is, maar dat de gegevens niet bestaan.
Ik kende meer kinderen die dood zijn gegaan aan een ziekte waartegen gevaccineerd kan worden (namelijk: 3) dan kinderen die dood zijn gegaan aan vaccinatie (namelijk: 0).

Zo ken ik twee gevallen van die na een vaccinatie gehandicapt zijn geworden.
Zo ken ik 1 geval die door vaccinatie is overleden.
En alle drie waren/zijn het kinderen.

En op de vraag van dat ik de gevolgen ken?

Mijn immuunsysteem is een grote gatenkaas door vaccinaties en ab kuren.

En ik ben niet bang dat mijn zoon doof of blind zou worden als hij de mazelen zou krijgen aangezien hij een sterk en gezond lichaam heeft.

En nu verdwijn ik uit deze discussie, ik heb geen zin in een welles/niettus discussie.

Fijne avond nog.

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 24 jun 2013 19:06

Ik ken diverse mensen die door niet ingeent te zijn, zwaar lichamelijk en verstandelijk gehandicapt zijn geworden!
Zijzelf en hun omgeving zijn er niet blij mee, zover ze het zelf beseffen en het heeft geresulteerd dat anderen in hun naaste omgeving zich alsnog hebben laten inenten.

Miepje90
Mineur
Mineur

Berichtdoor Miepje90 » 24 jun 2013 19:13

Of je wel of niet ziek wordt van een virus, en of je er wel of niet complicaties aan overhoudt, heeft niet zoveel te maken met iemands gezondheidstoestand. De meeste kinderen zijn gelukkig sterk en gezond, en toch zijn het die kinderen die verlamd blijven na polio, doof worden van de mazelen, onvruchtbaar van de bof, etc. Het dochtertje van de vriendin van mijn moeder was ook sterk en gezond, en toch was ze zomaar ineens overleden aan een ontzettend nare ziekte, waar ze een jaar later tegen gevaccineerd zou worden.

Kijk, ik ben blij voor alle gezonde, niet gevaccineerde kinderen. En ik vind het naar dat sommige mensen last hebben van (soms vervelende of heftige) complicaties na vaccinatie. Maar om daaruit de conclusie te trekken dat iedereen die niet gevaccineerd is, gezonder is dan iedereen die wel gevaccineerd is, dat lijkt me niet de juiste conclusie, en dat is wel een beetje de conclusie die ik je voel trekken.

Zoals ik al vaker gezegd heb, wil ik niemand aanvallen, respecteer ik ieders mening en vind ik niet vaccineren niet perse zo'n heel grote ramp. Zolang je er maar goed over nadenkt én zolang de omgeving maar goed gevaccineerd is, maar de verhalen over de enorme risico's van vaccineren zijn écht niet wetenschappelijk aangetoond en kunnen niet onderbouwd worden.

Jannette123
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jannette123 » 24 jun 2013 19:25

Dus eigenlijk is discussiëren op dit gebied beetje onzinnig. Want je komt er toch niet uit ;)

Miepje90
Mineur
Mineur

Berichtdoor Miepje90 » 24 jun 2013 19:45

Ik denk dat je er wel uit kan komen, mits ieder zijn/haar mening onderbouwen kan, en pas dan leer je ook van elkaar.
Het feit dat vaccinaties nuttig zijn, is al meerdere malen onderbouwd, maar ik mis nog steeds een onderbouwing voor 'het aantal kinderen dat doodgaat aan vaccinaties'.

Kijk, ik zie best wel ouders die hun kinderen niet hebben laten vaccineren, en ik denk dan: jullie keuze. Maar ik moet zeggen dat ik nog niet zoveel goede argumenten heb gehoord om niet te laten inenten.

Jannette123
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jannette123 » 24 jun 2013 19:49

Omdat het hier gaat om geloof in God. Er is toch ook geen verklaring dat God bestaat? Dat is geloof.

Maar diegene die niet voor inenten zijn, hebben meestal een geloof in God en weten dat wij (mensen) niet bepalen hoe lang een kind leeft. Of het nou niet of wel ingeënt is. Omdat geloof in gif in iemands lichaam nutteloos is, omdat daar niet in valt te geloven, omdat er inderdaad ook kinderen aan overlijden en ernstig ziek kunnen worden. Maar ook wat ik nu zeg, is allemaal gebaseerd op een mening. Ik denk dat het beter is dat wij hiermee gewoon stoppen, je komt er niet uit, aangezien iedereen eigenwijs is en eigen mening heeft.

Buiten dat, iedereen heeft zo zijn gevoel bij 'iets' dus ook daarin.

Miepje90
Mineur
Mineur

Berichtdoor Miepje90 » 24 jun 2013 20:00

Jannette123 schreef:Omdat het hier gaat om geloof in God. Er is toch ook geen verklaring dat God bestaat? Dat is geloof.

Maar dat staat hier volledig buiten

Maar diegene die niet voor inenten zijn, hebben meestal een geloof in God en weten dat wij (mensen) niet bepalen hoe lang een kind leeft. Of het nou niet of wel ingeënt is.

Ik geloof ook in God. En ik ben medicus. Je hoeft mij dus niet perse uit te leggen dat gelovige mensen niet weten hoe lang een kind leeft; dat weet ik heel goed.

Omdat geloof in gif in iemands lichaam nutteloos is, omdat daar niet in valt te geloven, omdat er inderdaad ook kinderen aan overlijden en ernstig ziek kunnen worden. Maar ook wat ik nu zeg, is allemaal gebaseerd op een mening. Ik denk dat het beter is dat wij hiermee gewoon stoppen, je komt er niet uit, aangezien iedereen eigenwijs is en eigen mening heeft.

Wetenschap (en dus ook geneeskunde) is gebaseerd op theorieën en feiten, niet op meningen. Er is een mechanisme achter vaccinaties, en dat gaat niet over gif. Verder is het feit dat bijvoorbeeld de pokken alleen nog bestaan in een laboratorium, een bewijs dat 'dat gif' niet nutteloos is. Als dat wel zo zou zijn, zouden de pokken nooit uitgeroeid kunnen zijn.

Kijk, ik heb niet de indruk dat ik eigenwijs ben. Ik ben geïnteresseerd in wat mensen vinden die tegen vaccineren zijn, maar kom bij mij niet aanzetten met slecht (of nog erger: niet) onderbouwde opmerkingen.

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 24 jun 2013 21:01

Het feit dat vaccinaties nuttig zijn, is al meerdere malen onderbouwd, maar ik mis nog steeds een onderbouwing voor 'het aantal kinderen dat doodgaat aan vaccinaties'.

Vrij simpel, omdat dit soort voorbeelden er eigenlijk niet zijn, tenzij er mogelijke fouten zijn gemaakt bij een studie-opzet.

De clinical trials die een vaccin door moet gaan voor het op de markt komt zijn bijzonder uitgebreid. De wetgeving rondom vaccins is ook bijzonder streng gereguleerd (zoals ik al zei: je gaat eerder dood aan een potje pindakaas). En verder zijn de huidige vaccins nooit meer het virus zelf, maar zijn het bijvoorbeeld delen, of genen.
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

Miepje90
Mineur
Mineur

Berichtdoor Miepje90 » 24 jun 2013 21:08

Jozo schreef:Vrij simpel, omdat dit soort voorbeelden er eigenlijk niet zijn, tenzij er mogelijke fouten zijn gemaakt bij een studie-opzet.

De clinical trials die een vaccin door moet gaan voor het op de markt komt zijn bijzonder uitgebreid. De wetgeving rondom vaccins is ook bijzonder streng gereguleerd (zoals ik al zei: je gaat eerder dood aan een potje pindakaas). En verder zijn de huidige vaccins nooit meer het virus zelf, maar zijn het bijvoorbeeld delen, of genen.

Dank!
Btw: in de DTP zit nog wel een geinactiveerde versie van het poliovirus, maar die is zodanig verzwakt en gemuteerd, dat het geen kwaad kan en je wel een immuunrespons krijgt. Toch?

Terug naar “Archief”