Moderator: Moderafo's
Zuss schreef:Marna, ff voor de duidelijkheid; ik ben met verschillende meiden meegeweest. Zij lieten ook om verschillende redenen de vrucht weghalen
(al vind ik de reden er eerlijk gezegd niet toe doen)
Waarom triest voor de moeder? Omdat het - ook al sta je 100% achter je beslissing- zowel lichamelijk als geestelijk zwaar is.
Sabra schreef:Gaat het hier nu over abortus of over verantwoordelijkheid?
Zuss schreef:Ik zou zeggen, lees eerst mijn reacties eens, dan zie je dat ik meerdere keren ben mee geweest met iemand die abortus liet plegen. En al dat vond ik intriest, zowel voor de moeder als de vrucht, dat heeft mijn standpunt niet veranderd.
Lalage schreef:Aragorn schreef: Iedereen gruwt ervan om een pasgeboren baby te doden, maar als hij een half jaar eerder nog wat kleiner is zou het opeens wel normaal zijn.
Ik begrijp dat het heel anders voelt, maar als je erover nadenkt is er eigenlijk niet zoveel verschil.
Ja dat verbaast mij ook altijd zo: als maffe ouders hun eigen baby vermoorden, krijgen ze jaaaaaren cel, maar abortus mag wel. Dat is toch belachelijk. De enige reden dat ik er niet voor ben om alle abortusklinieken te sluiten is dat mensen dan zelf gaan proberen het kindje te doden met alle gevolgen van dien.
marma schreef:
Een moeder kiest er zelf voor dus kan er geen medelijden mee krijgen.
Weer die verantwoordelijkheid: je laat je kind daar toch niet de dupe van worden?!!?
Sabra schreef:marma schreef:
Weer die verantwoordelijkheid: je laat je kind daar toch niet de dupe van worden?!!?
Ik kan me nog discussie herinneren waar bij hoog en bij laag werd beweerd dat het krijgen van kinderen geen bewuste keuze mocht zijn.
Bovendien, een ongeboren vrucht merkt niets van een abortus, dus er kan geen sprake zijn van 'de dupe' worden.
Ik kan me nog discussie herinneren waar bij hoog en bij laag werd beweerd dat het krijgen van kinderen geen bewuste keuze mocht zijn.
Bovendien, een ongeboren vrucht merkt niets van een abortus, dus er kan geen sprake zijn van 'de dupe' worden.
rosalie83 schreef:Pardon?? Een ongeboren kindje merkt wel wat van de abortus!
Maar stel dat het niets van de abortus zou merken, dan is er nog het feit: je vermoord een kind. Het is namelijk vanaf de bevruchting een levend wezen!
Sabra schreef:L'être extraterrestre schreef:
Iemand zei een paar posts terug, een foetus ia 'maar' een klompje cellen, daarom mag het weggehaald worden. Maar mensen zijn ook 'maar' een klompje cellen, alleen dan wat meer!
Een mens heeft bewustzijn, een foetus niet.
Lalage schreef:Trouwens: ik ken iemand die abortus heeft gepleegd, zij huilt er nog vaak om. Het is echt heel verdrietig. Als je die verhalen hoort van hoeveel moeite vrouwen er achteraf mee hebben... Ik denk dat de voorlichting veel beter moet.
Sabra schreef:L'être extraterrestre schreef:
Iemand zei een paar posts terug, een foetus ia 'maar' een klompje cellen, daarom mag het weggehaald worden. Maar mensen zijn ook 'maar' een klompje cellen, alleen dan wat meer!
Een mens heeft bewustzijn, een foetus niet.
elbert schreef:
Dat is nog maar de vraag, maar afgezien daarvan is het geen argument.
Als jij bewusteloos bent of onder narcose, heb je tijdelijk ook geen bewustzijn. Mag je dan gedood worden? Volgens mij niet.
Een mens is meer dan z'n bewustzijn en een foetus evengoed.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten