marle schreef:Beroepen: te Tricht/
Hier staat Rott-Zuid maar het was toch Zuidwijk. Zijn wel twee verschillende gemeenten!
Zuid is toch opgeheven, of vergis ik me nou?
Moderator: Moderafo's
wh schreef:Bookman schreef:wh schreef::arrow: Beroepen in Tricht-Geldermalsen ds de Wit
Blij? Of snap ik het verkeerd???
De laatste emoticon maakt een roepende beweging.![]()
Het was puur een mededeling die mij toevalig ter oren kwam.
SDG schreef:Zuid is toch opgeheven, of vergis ik me nou?
waarnemer schreef:Ik vind het bijzonder knap, hoe jullie zo'n onderscheidingsvermogen hebben. Beens past in Kootjebroek. Wat is er met deze man dat hij daar past? Wie kan mij dat uitleggen, lijkt me iets voor Brookman.
Toen mijn ouders van Gereformeerd Chr. Geref. werden kwamen ze er achter dat de kleur van de stropdas bepaalde in wat voor hoek van de kerk je bewoog. Als licht gereformeerd mannetje vond ik dat altijd heel interessant. Is dat bij de Ger. Gem. ook zo? Verleden week was ik bij een trouwdienst van ds. van Aalst in Benthuizen en die had een witte stropdag om, heeft dat ook wat te betekenen. Moeten wij die scharen bij de linkervlank?
waarnemer schreef:Ik vind het bijzonder knap, hoe jullie zo'n onderscheidingsvermogen hebben. Beens past in Kootjebroek. Wat is er met deze man dat hij daar past? Wie kan mij dat uitleggen, lijkt me iets voor Brookman.
Toen mijn ouders van Gereformeerd Chr. Geref. werden kwamen ze er achter dat de kleur van de stropdas bepaalde in wat voor hoek van de kerk je bewoog. Als licht gereformeerd mannetje vond ik dat altijd heel interessant. Is dat bij de Ger. Gem. ook zo? Verleden week was ik bij een trouwdienst van ds. van Aalst in Benthuizen en die had een witte stropdag om, heeft dat ook wat te betekenen. Moeten wij die scharen bij de linkervlank?
Bookman schreef:waarnemer schreef:Ik vind het bijzonder knap, hoe jullie zo'n onderscheidingsvermogen hebben. Beens past in Kootjebroek. Wat is er met deze man dat hij daar past? Wie kan mij dat uitleggen, lijkt me iets voor Brookman.
Tsja hoe komt dat? Ik denk dat dat in alle kerken past. Als je leest dat Ds Heemskerk in Opheusden beroepen is, dan denk ik, mwa dat zou best eens aangenomen kunnen worden. Past zeker in die cultuur. Niet negatief bedoeld. Maar als ik zou lezen dat R. van Kooten in Staphorst beroepen zou worden, dan is het gevoelsmatig dat ik zeg dat er iets niet klopt.
En dat is bij ons ook zo. Je kent de ligging op den duur van de predikanten, en de hoogte van de traktementen..... En soms kun je linken leggen en met 88 % zekerheid zeggen dat je weet waar iemand naar toe gaat. En nu heb ik het woord "leer"nog niet laten vallen....nou ja één keer dan
Evelien schreef:Bookman schreef:waarnemer schreef:Ik vind het bijzonder knap, hoe jullie zo'n onderscheidingsvermogen hebben. Beens past in Kootjebroek. Wat is er met deze man dat hij daar past? Wie kan mij dat uitleggen, lijkt me iets voor Brookman.
Tsja hoe komt dat? Ik denk dat dat in alle kerken past. Als je leest dat Ds Heemskerk in Opheusden beroepen is, dan denk ik, mwa dat zou best eens aangenomen kunnen worden. Past zeker in die cultuur. Niet negatief bedoeld. Maar als ik zou lezen dat R. van Kooten in Staphorst beroepen zou worden, dan is het gevoelsmatig dat ik zeg dat er iets niet klopt.
En dat is bij ons ook zo. Je kent de ligging op den duur van de predikanten, en de hoogte van de traktementen..... En soms kun je linken leggen en met 88 % zekerheid zeggen dat je weet waar iemand naar toe gaat. En nu heb ik het woord "leer"nog niet laten vallen....nou ja één keer dan
We hebben het hier wel over een roeping.
Want toen ik hoorde dat ds. Meeuse naar Apeldoorn ging, had je ook niet verwacht. Dus we moeten een beetje uit kijken hoe we over beroep(ing)en denken.
wh schreef:Bookman schreef:
Overigens als je in Kampen woont zit je zondag oke.......![]()
Dat was toch zo?
WH schrijft:
Ben ik even blij dat ik niet in Kampen woon.![]()
Bookman schreef:wh schreef:Bookman schreef:
Dat was toch zo?
WH schrijft:
Beste wh toch.....het heeft u bedorven............
wh schreef:Bookman schreef:wh schreef:Bookman schreef:
Dat was toch zo?
WH schrijft:
Ik zou dit weekend liever in Terneuzen wonen als in Kampen
ben je dan bedorven![]()
Bookman schreef:wh schreef:Bookman schreef:wh schreef:Bookman schreef:
Dat was toch zo?
WH schrijft:
Ik zou dit weekend liever in Terneuzen wonen als in Kampen
ben je dan bedorven![]()
Joh, wees welkom! Maar je moet Harinck toch eens gaan horen! Krijg je geen spijt van. Maar goed......verschil moet er zijn.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 28 gasten