Verzekeren en geloof, kan dat samen gaan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 mei 2004 18:53

Oke, thnxz voor de info.. :)

Hm, fijn voor je moeder en oma dat ze daar geen ruzie over gekregen hebben columbus!
Ik zou het niet geaccepteerd hebben van m'n ouders denk ik. Dat je de sterkste band die er is (die tussen moeder en kind) negeerd omwille van een dubieus principe...

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 06 mei 2004 11:36

Als je je niet laat inenten kan je dus geen verre reizen maken, want voor een hoop landen moet je in ieder geval een malariaprik, en dat moet je bij het afstempelen van je paspoort het papier van laten zien anders kom je het land gewoon niet in. En India moet je ook voor de pest en zo. Dus reizen kan je dan niet

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 mei 2004 11:51

Dat klopt ja. Maar mensen die dat soort reizen maken zijn vaak toch wat ruimdenkender.. :)

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 06 mei 2004 11:57

Aragorn schreef: Maar mensen die dat soort reizen maken zijn vaak toch wat ruimdenkender.. :)

:cry:
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 mei 2004 12:07

ach, generaliserende opmerking van aragorn.. maak je er niet druk over.. 8)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 06 mei 2004 19:44

Aragorn schreef:Wat is DKTP?

En wat zouden die kinderen hun ouders kunnen verwijten dan? Gaat het om kinderen die ziek zijn geworden door of ondanks inenting? In dat geval kun je het je ouders toch niet verwijten vind ik, want die hebben ook 'hun best gedaan'. Dat het dan toch misgaat, daar kan niemand iets aan doen.

Maar als je niet inent, zie je bewust af van handelen dat levensreddend kan werken. Dat vind ik wel iets dat je iemand kwalijk kan nemen.

Als je heel ziek bent door inenten word je dus niet boos al ben je bewust ziek gemaakt en de bijwerkingen waren bekend. En ondanks de inenting kun je nog de ziekte krijgen. Dus en bijwerkingen en evt ziek worden. Terwijl je met niet inenten niet weet of je kind ziek wordt, maar wel dat het geen bijwerkingen heeft. En als je die ziekte dan wel krijgt wordt je boos. Rare redenatie hoor.

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 06 mei 2004 20:08

Mariamagdalena schreef: En India moet je ook voor de pest en zo.

:? :?:
God geve mij, Jeruzalem,

dat ik eens op een dag

en dat ik binnen mag.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 06 mei 2004 20:18

tanteoranje schreef:

Ja, voor de pest, want alleen daar is nog de pest, door ratten.
De builenpest.

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 06 mei 2004 20:33

Mariamagdalena schreef:
tanteoranje schreef:

De builenpest.

zoo... en worden die mensen daar ook gevaccineerd?
God geve mij, Jeruzalem,

dat ik eens op een dag

en dat ik binnen mag.

Vin

Berichtdoor Vin » 06 mei 2004 20:49

Mariamagdalena schreef:Ja, voor de pest, want alleen daar is nog de pest, door ratten.
De builenpest.

In nog wel meer landen hoor, de meeste gevallen komen voor in Afrika. De pest word trouwens verspreid door vlooien :wink:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 06 mei 2004 20:55

tanteoranje schreef:
Mariamagdalena schreef:
tanteoranje schreef:

De builenpest.

Nee, die worden niet gevaccineerd, je kunt je niet indenken hoe arm de mensen daar zijn, ze hebben niet eens geld voor een pleister, laat staan voor een dokter. Mensen liggen te sterven op straat van de honger.
Maar ik ken Indiase mensen die gaan eens per jaar naar hun familie daar en die moeten allerlei prikken, ook tegen de pokken, die zijn verplicht anders kom je het vliegtuig niet in, en die moeten ook een prik tegen de pest.
Hier was de pest in de middeleeuwen.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 06 mei 2004 20:57

Oh ja, de pest wordt versprijdt door vlooien, maar die zitten op ratten en die ratten komen waar mensen zijn.......... bbrrrr..... eng
gelukkig is dat hier niet

Vin

Berichtdoor Vin » 06 mei 2004 20:59

Nou, als je deze http://www.tiscali.be/NL/news/news/news.asp?id=111366 moet geloven :?

Maar dan moeten we allemaal paarden gaan houden, ik had op tv gezien dat die vlooien ver uit de buurt van paarden blijven :D

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 mei 2004 08:39

Memmem schreef:
Aragorn schreef:Wat is DKTP?

En wat zouden die kinderen hun ouders kunnen verwijten dan? Gaat het om kinderen die ziek zijn geworden door of ondanks inenting? In dat geval kun je het je ouders toch niet verwijten vind ik, want die hebben ook 'hun best gedaan'. Dat het dan toch misgaat, daar kan niemand iets aan doen.

Maar als je niet inent, zie je bewust af van handelen dat levensreddend kan werken. Dat vind ik wel iets dat je iemand kwalijk kan nemen.

Als je heel ziek bent door inenten word je dus niet boos al ben je bewust ziek gemaakt en de bijwerkingen waren bekend. En ondanks de inenting kun je nog de ziekte krijgen. Dus en bijwerkingen en evt ziek worden. Terwijl je met niet inenten niet weet of je kind ziek wordt, maar wel dat het geen bijwerkingen heeft. En als je die ziekte dan wel krijgt wordt je boos. Rare redenatie hoor.

Hm, nog maar een poging om het uit te leggen..

Van inenten kun je idd ziek worden, maar die kans is klein. En als het gebeurd, ben je zeker niet bewust ziek gemaakt. Dan ben je helaas ziek geworden, terwijl de intentie was je voor ziekte te beschermen. Dat is iets wat kan gebeuren, daar heeft niemand 'schuld' aan.

Maar als je niet ingeent wordt, zien je ouders er bewust vanaf om een poging te doen om te voorkomen dat je ziek wordt. Als je het dan wordt, weet je bijna zeker dat je het niet geworden zou zijn als je ingeent bent. De oorzaak hiervan ligt dan bij het niet inenten, iets waar je ouders voor gekozen hebben, zonder dat jij het misschien wilde, of daar uberhaupt een mening over kon hebben. Terwijl je dus wel de rest van je leven ermee opgescheept zit, of komt te overlijden. Dus door de houding van je ouders ben je ziek geworden, en in het eerste geval door een bijwerking die niemand gewild heeft. (Nouja, behalve God dan, volgens sommige mensen)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 09 mei 2004 11:17

tanteoranje schreef:

Eerst dacht ik dat je het serieus bedoelde :oops: maar later zag ik pas dat je van mijn leeftijd was..........
Je weet toch ook wel dat ze daar sterven als ratten................ in de stinkende sloppenwijken.......... gelukkig zitten wij hier.....

Terug naar “Archief”