contacten leggen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 12 apr 2006 09:22

Jannoek schreef:ach dat van mij klinkt ook veel ingewikkelder dan het is, maar de meeste mensen zijn gewoon niet (of iig niet heel erg) geinteresseerd in Sociale Geografie en Planologie... Tja, can't help ;)

Tja, als je Nederlands studeert, echt steevast: 'Kun je dat dan nog niet?' en 'O, dan ga ik nu maar netjes praten.' Het heeft geen korrel met die studie te maken.
Tenenkrommend :x .

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 12 apr 2006 12:12

Tobbe schreef:
Jannoek schreef:ach dat van mij klinkt ook veel ingewikkelder dan het is, maar de meeste mensen zijn gewoon niet (of iig niet heel erg) geinteresseerd in Sociale Geografie en Planologie... Tja, can't help ;)

Tja, als je Nederlands studeert, echt steevast: 'Kun je dat dan nog niet?' en 'O, dan ga ik nu maar netjes praten.' Het heeft geen korrel met die studie te maken.
Ja, inderdaad! Of na vijf minuten: 'hoe schrijf je dat volgens het nieuwe groene boekje?' 'oh, heb je dat nog niet geleerd?'. Erg irritant.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

aurora
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor aurora » 13 apr 2006 09:14

'Theologie' is gegarandeerd goed voor interesse van anderen. Zowel christenen als niet-christenen. Gesprek gaat steevast op de volgende manier: "waarom ben je dat dan gaan studeren?" "En waarom dan in België en niet in Nederland?" "En ga je dan predikant worden?"
De toekomst is de dageraad van het verleden...

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 13 apr 2006 10:03

ALs ik zeg dat ik in het tourisme werk, komt er steevast het antwoord: dus jij gaat betaald op vakantie!

Nou, dat is het natuurlijk niet, want als dat het wel was, waarom doen veel meer mensen dat dan niet.... :lol:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 13 apr 2006 15:08

Gaaf, gaan we hier met z'n allen vertellen wat voor opleiding/werk we doen? :P :lol: :wink:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 apr 2006 15:10

Vonkie schreef:Gaaf, gaan we hier met z'n allen vertellen wat voor opleiding/werk we doen? :P :lol: :wink:

Ja, wie weet maak je wel nieuwe contacten 8) :wink:

rikkkie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rikkkie » 13 apr 2006 17:08

joos schreef:
rikkkie schreef:Reactie blijft uit, voel me nu errug slecht :cry: Wat nu? :shock:

Rik, mag ik je iets vragen?
Ben JIJ slecht als zij niet reageert? Nee toch? En het kan zijn dat ze even de tijd nodig heeft om af te wachten of te reageren, logisch toch?
Je kunt met jezelf afspreken dat als zij over 10 dagen nog niet gereageerd heeft, je haar dan even belt. Of kan dat niet?
Enne.. hoe oud ben je eigenlijk?

Nee, je hebt gelijk! Bellen deed ik ook veel liever, maar ken hoor teefoonnummer niet, haha....best balen. Enne ik ben net zo oud als jij...
Some persons are unbelievable...!

Stefanus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stefanus » 13 apr 2006 17:28

Onbekenden spreek ik tamelijk makkelijk aan. Maar over koetjes en kalfjes praten.. daar ben ik niet echt zo goed in...
En bij verliefdheid heb ik de neiging dicht te klappen :( :?

Als ik zeg dat ik psychologie doe, krijg je altijd het :roll: -gedrag dat ze voor de gein een stapje van je afzetten, alsof je in 1 ogenblik hun hele verleden ontrafelt en snode plannen doorziet (oid)...

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 15 apr 2006 09:33

windekind schreef:
Tobbe schreef:Tja, als je Nederlands studeert, echt steevast: 'Kun je dat dan nog niet?' en 'O, dan ga ik nu maar netjes praten.' Het heeft geen korrel met die studie te maken.
Ja, inderdaad! Of na vijf minuten: 'hoe schrijf je dat volgens het nieuwe groene boekje?' 'oh, heb je dat nog niet geleerd?'. Erg irritant.

Of: 'O, dan ga je zeker voor de klas.' :roll:
Mensen weten echt niet waar ze over praten. Wat kan mij het schelen wat ik er mee ga doen. Dat zie ik dan wel weer. Het gaat toch om de studie.

Maar goed, even on topic:
Ik heb altijd best veel moeite met contacten leggen. Als onbekenden me aanspreken denk ik: Help, wat moet ik nu zeggen? Laat me met rust!

Als ik nieuwe mensen ontmoet, duurt het altijd erg lang voordat ik een beetje normaal contact met ze kan hebben. Het komt op een gegeven moment wel, maar het heeft tijd nodig. Erg lastig, maar ik zou niet weten wat ik eraan moest doen.
Ik begin bijna nooit uit mezelf een gesprek met iemand die ik niet ken. Dat zal altijd wel zo blijven...... zucht......

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Dreigende luchtfietserij

Berichtdoor Boekenlezer » 24 apr 2006 08:33

Als ik een meisje een beetje interessant vind, is het eerste wat ik met haar wil: verbaal in contact komen met haar. Ik wil met haar praten. Dan krijg ik tenminste wat meer hoogte van haar, hoe ze werkelijk is, hoe ze op me reageert en zo.
Er zijn heel wat dames met wie dat prima gaat. Maar soms kom je wel eens iemand tegen, met wie dat onmogelijk lijkt. Die ziet mij dan wel heel veel, en het lijkt erop dat mijn persoon haar heel veel doet. Maar gewoon naar haar toelopen en een gesprek aangaan, dat lijkt er niet in te zitten. (Dat is haar véél te direct, véél te dichtbij en zo. Dat kan ze emotioneel niet goed hebben, want dan wordt ze hypernerveus. Zo komt het op mij over.) Ondertussen lijkt het kijken naar elkaar echter wel hoogst belangrijk (voor haar), en lijkt dat haar stemmingen te beheersen.
Ik vind dat eerlijk gezegd iets héél gevaarlijks! Zo'n 'contact', waarbij dat dan moet bestaan uit naar elkaar kijken. Verbale communicatie zit er (vrijwel) niet in. Maar je bestaat wel voor elkaar, en wel via de lucht, door de blikken. Ondertussen kun je echter niet om de conclusie heen, dat je haar wel een bijzonder meisje vindt. Ze is een prachtige meid - niet alleen uiterlijk, maar helemaal: hoe ze overkomt - wie weet hoeveel je van haar zou kunnen houden! En dat laat jou dan niet los. Als je het op een rijtje zet, vind je haar de alleraantrekkelijkste dame die je op dat moment bekend is. :8>
Het gevaarlijke daarvan: je gaat van alles en nog wat over elkaar denken. Jouw denken over haar, en haar denken over jou gaan een eigen leven leiden. En wie weet hoeveel er wel wordt gefantaseerd over elkaar wat klinkklare onzin is. Ik heb daar ook genoeg (beter: te veel) belabberde ervaringen mee! Heb je tijden over iemand lopen dromen in je verliefdheid, ga je vragen aan de persoon hoe het er nou echt voor staat, blijkt het allemaal voor noppes geweest te zijn...!! :shock: :shock: ... :oops: :oops: ... ::(( (Schijnt vaak genoeg voor te komen!) Nee, dan ga je je natuurlijk achter de oren krabben, en je afvragen: zo niet, maar hoe wel? :-k En je komt tot de voorwaarde: het minimum is toch wel het verbale contact, het met elkaar kunnen praten. Weg met die luchtfietserij!
Vandaar dat ik dat verbale contact stukken veiliger vindt. Je praat met elkaar, en je krijgt hoogte van elkaar.

Het vervelende is echter, dat ik vaak verliefd lijk te worden op meisjes die via mijn directe benadering niet zo heel bereikbaar zijn. (Tenzij je er natuurlijk vroeg genoeg bij bent. Bijvoorbeeld: haar direct aanspreken zodra zij als nieuw persoon in je sociale leven verschijnt.) Terwijl er best meisjes zijn die heel aanspreekbaar zijn, met wie ik heel goed verbaal contact kan hebben. Maar ja, dat lijken dan weer de personen te zijn die wel enorm aardig en sympathiek zijn, en knap ook best wel, maar om te zeggen dat ik zó verliefd word dat ik zo'n persoon dan uit durf te kiezen voor een echte relatie... nee, dat is ook nogal overdreven. (Ik zeg daarmee nog niet dat ik dan nooit een kriebeling voor zo iemand kan krijgen. Maar dat is nog wat anders dan kiezen voor de persoon. Want dan moeten wil, verstand en gevoel het met elkaar eens zijn.) Nee, verliefd worden gaat natuurlijk weer het meest effectief bij zo iemand die praktisch gezien helemaal niet handig is om verliefd op te worden... :)nico

Hoe moet je dáár nou eigenlijk mee omgaan?!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 24 apr 2006 08:44

Misschien ben je teveel gefocusd op meisjes en hoe de contacten zijn? Ga je er misschien ogenschijnlijk ontspannen mee om, maar is het een gespannenheid in jezelf om te peilen hoe het contact met een meisje is?
Als je ontspannen omgaat met de mensen om je heen en niet uit bent op een relatie, je verwachtingen loslaten.... zou het dan niet veel prettiger zijn om contacten te leggen? Een relatie ontstaat meestal op een moment dat je er niet op uit bent, m.i.
Ik kan het ook verkeerd interpreteren hoor, maar het kwam zo op mij over. En als ik ernaast zit, moet je me even terechtwijzen :wink:
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 24 apr 2006 08:59

Je zou best groot gelijk kunnen hebben.

mystery schreef:Een relatie ontstaat meestal op een moment dat je er niet op uit bent, m.i.

Maar hoe wou je dat óóit voor elkaar krijgen op het moment dat je verliefd bent...??
Ja, ik heb wel van die verhalen gehoord, ja. Zo van, en we waren samen, en o, toen hadden we ineens verkering, terwijl we het eigenlijk nauwelijks door hadden.
Als het er zo met die zaken voor staat, krijg ik waarschijnlijk nooit een vrouw, en zal ik mijn leven lang wel vrijgezel blijven. Als je je er blijkbaar niet bewust van mag zijn dat je de persoon erg interessant vind... dat je op een rijtje zet wie je het meest interessant vindt... als dat ordenen voor jezelf blijkbaar de grootste sociale zonde is. [-X :cry: Nee sorry, ik ben niet zo van dat ongeordende type. Ik probeer hooguit me er niet te veel door te laten regeren, en losser met die dingen om te gaan. Maar om nou te zeggen dat dat altijd makkelijk is...
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 24 apr 2006 09:07

Boekenlezer schreef:Je zou best groot gelijk kunnen hebben.

mystery schreef:Een relatie ontstaat meestal op een moment dat je er niet op uit bent, m.i.

Maar hoe wou je dat óóit voor elkaar krijgen op het moment dat je verliefd bent...??
Ja, ik heb wel van die verhalen gehoord, ja. Zo van, en we waren samen, en o, toen hadden we ineens verkering, terwijl we het eigenlijk nauwelijks door hadden.
Als het er zo met die zaken voor staat, krijg ik waarschijnlijk nooit een vrouw, en zal ik mijn leven lang wel vrijgezel blijven. Als je je er blijkbaar niet bewust van mag zijn dat je de persoon erg interessant vind... dat je op een rijtje zet wie je het meest interessant vindt... als dat ordenen voor jezelf blijkbaar de grootste sociale zonde is. Nee sorry, ik ben niet zo van dat ongeordende type. Ik probeer hooguit me er niet te veel door te laten regeren, en losser met die dingen om te gaan. Maar om nou te zeggen dat dat altijd makkelijk is...

Ik denk, dat je je niet moet focussen op een relatie. Dus niet op een meisje afstappen met het idee van: 'zou zij het zijn?', maar dat je probeert om onbevangen, spontaan met een meisje te praten zonder direct te denken: 'Misschien is zij wel wat...' Ik denk, dat meisjes het ook wel aanvoelen als je wél met dat gevoel in je op ze afstapt.
Ik weet niet, of ik het goed heb, dus zeg het maar eerlijk als ik er naast zit. :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 apr 2006 09:07

Dus jij wordt verliefd op meisjes waar je niet mee praat en nooit op meisjes waar je wel mee praat? Handig...

mystery bedoelt meer dat je niet zo moet focussen op dat je een relatie wilt. Natuurlijk mag je best verliefd worden, dat is juist leuk en je kunt er ook weinig aan doen. Maar je kunt ook best een relatie aangaan terwijl je nog niet smoorverliefd bent. Soms komt die verliefdheid pas na een tijdje. En misschien komt het wel helemaal nooit, maar is er wel genoeg aantrekkingskracht om een goede relatie te hebben. Lees anders eens iets van Alie Hoek in de vragenrubriek ;)

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 24 apr 2006 09:07

Boekenlezer schreef:Je zou best groot gelijk kunnen hebben.

Als het er zo met die zaken voor staat, krijg ik waarschijnlijk nooit een vrouw, en zal ik mijn leven lang wel vrijgezel blijven. Als je je er blijkbaar niet bewust van mag zijn dat je de persoon erg interessant vind... dat je op een rijtje zet wie je het meest interessant vindt... als dat ordenen voor jezelf blijkbaar de grootste sociale zonde is. Nee sorry, ik ben niet zo van dat ongeordende type. Ik probeer hooguit me er niet te veel door te laten regeren, en losser met die dingen om te gaan. Maar om nou te zeggen dat dat altijd makkelijk is...

Het lijkt mij raar als je zelf niet door hebt dat je een relatie gaat 'krijgen'.. :mrgreen: Daarvoor ben je heus wel verliefd. Ik bedoelde meer dat als je niet uit bent op een relatie het juist gebeurt dat er een leuk meisje of leuke jongen in je leven verschijnt waarmee het goed klikt. En langzamerhand merk je dan dat het wederzijds is. Dat je allebei verliefd bent geworden...
Ik denk dat het wel goed is om dingen op een rijtje te zetten en niet met een droomhoofd rond te stappen. En je merkt vanzelf of het meisje dat je leuk vindt jou ook leuk vindt.
Het is ook belangrijk om jezelf als compleet mens te zien. Het is niet zo dat een relatie je als persoon ineens completer en beter maakt. Je bent alleen compleet.
En natuurlijk kun je altijd bidden. Als je gelooft dat God je op Zijn tijd een vrouw wil geven, dan kun je al veel loslaten. En als je gelooft dat God altijd het beste voor je zoekt, kan je zeggen dat het goed is als je heel je leven vrijgezel blijft, omdat God het zo wil.
Niet teveel uit zijn op een relatie, zie jezelf als goed genoeg en vertrouw op God. Succes ermee he!
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Terug naar “Archief”