Discussies voeren over wel of geen hoed/rok, is dat zinvol?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 13 feb 2004 01:09

helemaal mee eens :mrgreen:

Is discussieren over hoed en rok zinvol? :| Nee, no, non, nada, nein.
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 feb 2004 15:34

Jawel.

Ik heb er van geleerd, waarom mensen het doen etc. Ik dacht wel es dat mensen het deden omdat dat nou eenmaal moest waar ik heb gezien dat dat vaak niet het geval is, maar dat mensen het doen omdat ze willen laten zien dat ze christen zijn, omdat ze van God houden.

Daarom vond ik het zinvol.

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 13 feb 2004 17:40

Tuurlijk wel nuttig voor mensen die hierover meningsverschillen hebben met hun omgeving of zelf over hun mening/overtuiging twijfelen. En voor mensen die deze gebruiken niet goed begrijpen en maar wel open voor willen staan. En nee niet de essentie van het geloof. Maar je kunt/hoeft het niet altijd over de essentie te hebben...

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 14 feb 2004 01:07

Marnix schreef:Ik heb er van geleerd, waarom mensen het doen etc. Ik dacht wel es dat mensen het deden omdat dat nou eenmaal moest waar ik heb gezien dat dat vaak niet het geval is, maar dat mensen het doen omdat ze willen laten zien dat ze christen zijn, omdat ze van God houden.

Oke prima. Met alle respect, ik vind dat iedereen mag dragen wat hij of zij dragen wil of passend vind. Moslims mogen van mij ook hoofdoeken dragen ( waar nu zo'n ophef over is ) waarom niet? Maar als je het doet om je christen zijn te uiten vind ik dat een tikeltje onzinnig. Leert de bijbel ons niet dat kleding een tijdelijk iets is.
Ik zou het fijn vinden als mensen aan mij merken dat ik christen ben, maar ik zou het triest vinden als ze dat aan mijn kleding moesten merken. Ik vind het juist goed als ze mij (uiterlijk) als ieder ander zouden zien en toch in mij kunnen zien dat ik christen ben. Dat spreekt toch veel meer aan :wink:
Afbeelding

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 14 feb 2004 22:18

Vandaag moest ik nog aan dit topic denken, toen moest ik ineens ontzettend lachen: Want ik heb dus een mooie nieuwe lange spijkerrok, en ik denk niet dat ik die ter ere van God draag. Ik moest er echt zo om lachen :lol: Ik denk ook niet dat er veel vrouwen zijn die denken: wat zal ik vandaag weer eens aan doen te ere van God :lol:
Welke rok? Die blauwe of die bruine? :lol:

joepie

Berichtdoor joepie » 15 feb 2004 10:08

Ik zou dat dus ook wel doen, is wat ik draag wel geschikt om vandaag te dragen.
Als ik zou moeten kiezen tussen een kort velours rokje of een lange spijkerrok zou ik voor de lange kiezen :wink:

André

Berichtdoor André » 15 feb 2004 12:13

Andre63 schreef:Hoed, rok allemaal prima!!
Ik zie alleen geen verschil of een kind van God nu in een rok loopt en misschien morgen in een broek.

Jammer dat er op dit soort opmerkingen niet word gereageerd...........
Niet omdat ik het bed8 heb maar meer van is dit een punt waaruit blijkt dat de samenhang tussen rok/hoed en kind van God er niet is?

Vr. groeten van André

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 16 feb 2004 08:18

Andre63 schreef:
Andre63 schreef:Hoed, rok allemaal prima!!
Ik zie alleen geen verschil of een kind van God nu in een rok loopt en misschien morgen in een broek.

Jammer dat er op dit soort opmerkingen niet word gereageerd...........
Niet omdat ik het bed8 heb maar meer van is dit een punt waaruit blijkt dat de samenhang tussen rok/hoed en kind van God er niet is?
Vr. groeten van André

Laatst kwam ik in gesprek met een Amerikaanse, opgegroeid in wat bij ons GerGem heet. Zij vertelde dat in haar omgeving het dragen van een broek voor meisjes heel normaal was. Ze vertelde er ook wel bij dat in andere Amerikaanse GerGems (meestal dan in kleinere dorpen, niet in de grote steden) het dragen van een rok wel gebruikelijk was. Het is dus allemaal afhankelijk van traditie, het is gewoon cultureel bepaald, maar het heeft geen inhoudelijke waarde.

SDG
~~Soli Deo Gloria~~

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 16 feb 2004 10:30

joepie schreef:Ik zou dat dus ook wel doen, is wat ik draag wel geschikt om vandaag te dragen.
Als ik zou moeten kiezen tussen een kort velours rokje of een lange spijkerrok zou ik voor de lange kiezen :wink:

Dat zou ik ook doen als ik dikke benen had :wink:

joepie

Berichtdoor joepie » 16 feb 2004 10:41

Het zou bij mij niets met dikke benen te maken hebben maar alles met er netjes bij lopen en geen aanstoot geven. Vooral om er bij te lopen zoals bij mijn leeftijd zou passen. :wink: :oops:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 feb 2004 13:29

Mariamagdalena schreef:
joepie schreef:Ik zou dat dus ook wel doen, is wat ik draag wel geschikt om vandaag te dragen.

Dat zou ik ook doen als ik dikke benen had :wink:

hahahaha! :lol: :lol:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 feb 2004 15:03

joepie schreef:Het zou bij mij niets met dikke benen te maken hebben maar alles met er netjes bij lopen en geen aanstoot geven. Vooral om er bij te lopen zoals bij mijn leeftijd zou passen. :wink: :oops:

Tsjaaa, hoe oud ben jij dan wel niet???????
Heb je al rimpels?

joepie

Berichtdoor joepie » 17 feb 2004 16:59

Een leeftijd waar volgens jou een vrouw niet graag over praat. Maar ik heb geen moeite met boven de 40 zijn hoor. Ben vandaag dus 48 geworden. En rimpels? Nee die heb ik niet. Behalve lachrimpels om mijn ogen maar dat zijn de goede rimpels. Toch?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 feb 2004 17:45

Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 17 feb 2004 20:18

joepie schreef:Een leeftijd waar volgens jou een vrouw niet graag over praat. Maar ik heb geen moeite met boven de 40 zijn hoor. Ben vandaag dus 48 geworden. En rimpels? Nee die heb ik niet. Behalve lachrimpels om mijn ogen maar dat zijn de goede rimpels. Toch?

Mens je komt pas kijken, ik heb al een dochter van 53 en 3 achterkleinkinderen .

En nog geen rimpeltje :)

Maar nog gefeliciteerd.
Weest blij in de Heer !

Terug naar “Archief”