Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:Tabitha schreef:Ik bedoelde dat de Kerk (is Gods kindertjes) in de Hemel wel aanwezig is.
Ja die, maar dat is op aarde ook al de ware Kerk.
Tabitha schreef:Ik bedoelde dat de Kerk (is Gods kindertjes) in de Hemel wel aanwezig is.
Tabitha schreef:Het Weermannetje schreef:Ik kan mezelf niet redden. Maar goed, het ging over de ware kerk.
precies, maar je kunt iemand wel vragen om je te redden.
Als je in de sloot ligt, zegt je toch ook niet: wat jammer nou, ik kan niet zwemmen, dus doe ik maar niets.
De ware kerk bestaat niet op aarde, evenals de zuivere leer.
Het Weermannetje schreef:Marnix, in de hemel bestaat wel de ware kerk en ook maar 1 leer, omdat anders God toch niet op het hoogst verheerlijkt wordt? Hoe kun je nou met verschillende leren toch God verheerlijken?
1 Cor. 13:8-12 schreef:8 De liefde vergaat nimmermeer;
maar profetieën, zij zullen afgedaan hebben;
tongen, zij zullen verstommen;
kennis, zij zal afgedaan hebben.
9 Want onvolkomen is ons kennen en onvolkomen ons profeteren.
10 Doch, als het volmaakte komt, zal het onvolkomene afgedaan hebben.
11 Toen ik een kind was,
sprak ik als een kind,
voelde ik als een kind,
overlegde ik als een kind.
Nu ik een man ben geworden, heb ik afgelegd wat kinderlijk was. 12 Want nu zien wij nog door een spiegel, in raadselen,
doch straks van aangezicht tot aangezicht.
Nu ken ik onvolkomen,
maar dan zal ik ten volle kennen, zoals ik zelf gekend ben.
Joh. 17:3 schreef:Dit nu is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, die Gij gezonden hebt.
Ik zeg ook niet dat ik maar stil moet zitten.
Marnix, in de hemel bestaat wel de ware kerk en ook maar 1 leer, omdat anders God toch niet op het hoogst verheerlijkt wordt? Hoe kun je nou met verschillende leren toch God verheerlijken?
Marnix schreef:Ik zeg ook niet dat ik maar stil moet zitten.
Marnix, in de hemel bestaat wel de ware kerk en ook maar 1 leer, omdat anders God toch niet op het hoogst verheerlijkt wordt? Hoe kun je nou met verschillende leren toch God verheerlijken?
In de hemel zullen we er helemaal uit zijn hoe God is... maar is dat een reden om hier dan maar elkaars leer te gaan bevechten? Ik denk dat omdat er in de hemel geen doop meer is, het grootste knelpunt dan al weg is. En daarnaast, verschillen zitten vaak ook vast op vormen, zla daar vast geen probleem zijn... (we zingen daar vast niet alleen maar psalmen onder orgelbegeleiding, of alleen maar opwekking met een band)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten